X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגיד בנק ישראל החליט כי הריבית לחודש דצמבר תישאר ללא שינוי - ברמה של 2%
▪  ▪  ▪
פישר. מותיר הריבית על-כנה [צילום: פלאש 90]

הריבית במשק בחודש הבא תישאר על-כנה - שני אחוזים. כך החליט (יום ב', 26.11.12) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. בחודש שעבר הוריד הנגיד את שיעור הריבית ברבע אחוז.
לפי הערכות ראשוניות של בנק ישראל השפעתו של מבצע עמוד ענן על התוצר של המשק תהיה נמוכה. בעקבות המבצע, צפויה תוספת חד-פעמית להוצאות הביטחון, אך מוקדם להעריך אם תהיה לכך השפעה על התקציב הכולל.
בעקבות הודעת בנק ישראל, ירד הדולר בעשירית האחוז לעומת השער היציג, ונסחר ב-3.86 שקלים. מאז הדיון המוניטרי האחרון, שהתקיים ב-28 באוקטובר, ועד 23 בנובמבר, השקל נותר ללא שינוי מול הדולר תוך תנודתיות במהלך התקופה של מבצע עמוד ענן. זאת לעומת רבים מהמטבעות החשובים בעולם, שנחלשו מול הדולר. מול האירו נחלש השקל ב-0.2%. במונחי שער החליפין הנומינלי האפקטיבי התחזק השקל ב-0.2%.
רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בסקטור ייעוץ פיננסי של חטיבת נכסי לקוחות וייעוץ בבנק מזרחי טפחות, הגיב להודעת הריבית ואמר: "ריבית בנק ישראל תמשיך לעמוד על 2% - ללא הפתעות, הפעם. סביר כי ההחלטה התקבלה פה אחד. משפט המפתח – ירידה מסוימת בסביבת האינפלציה בחודשים האחרונים עשויה לתמוך בעידכון כלפי מטה של תחזית האינפלציה לשנה הקרובה. בנק ישראל פותח בכך דלת להורדת ריבית נוספת – אך לא במלואה. להערכתנו, הסקרים השונים על הפעילות הכלכלית פסימיים מדי, בהינתן התוצאות בשטח, ואם הם ישתפרו בהמשך יוותר בנק ישראל על הורדת ריבית נוספת. כמו-כן, יש לשים לב ללחצי מחירים המתהווים לאחרונה מצד ההצע. אנו מעריכים כי הריבית לא תשתנה עד שבנק ישראל יבחן את השלכות ההגבלות החדשות על שוק הדיור ובנוסף ימתין לראות אם תקציב המדינה בשנה הבא אכן יהיה יעיד על המשמעת התקציבית הנחוצה".
הכלכלן הראשי של דש בית השקעות, אלכס זבז'ינסקי, אמר בתגובה להודעת הריבית: "הנתונים האחרונים שהתפרסמו במשק מצביעים על האטה בצריכה ובפעילות הייצור. האינפלציה נותרת מתונה ובנק ישראל אף שוקל להוריד את תחזית האינפלציה בחודש הבא. גם בשוק הנדל"ן ניכרת האטה בפעילות, הן בכמות העסקות והן בהיקפי המשכנתאות. ההאטה בתחום הדיור חלה עוד לפני שבנק ישראל הטיל מגבלות על הבנקים בחודש שעבר. כנראה שההתעוררות בשוק הדיור בחודשי הקיץ נבעה מכך שהקונים הזדרזו לקנות דירות לפני העלאת המע"מ. בקיצור, הורדת הריבית שכל כך הפתיעה בחודש שעבר הייתה מאוד מתאימה לנתונים של החודש. בדיעבד מסתבר, שבנק ישראל ידע לקרוא את התמונה נכון והקדים עם הורדת הריבית את ההאטה בפעילות ובאינפלציה. אפשר להניח שההורדה בחודש שעבר לא הייתה הצעד האחרון של בנק ישראל ואנו נראה בחודשים הקרובים הורדה נוספת של הריבית".
גולן ספיר, משנה למנכ"ל סיגמא בית השקעות, מסר את התגובה הבאה: "התחממות מחירי הדיור, התנפחות בועת הנדל"ן וההתאוששות בכלכלה האמריקנית, כפי שניכר מנתוני התחלות הבנייה שהתפרסמו, לא מאפשרים לנגיד להמשיך ולהוריד את הריבית. מאידך-גיסא, מדדי המחירים האחרונים הנמוכים והתחושה הכללית של האטה וודאי לא מאפשרים לו להתחיל להעלות אותה. כך ש-2% מרגיש כמו נקודת איזון טובה בין צרכי הצמיחה הישראלית לבין החשש מהתנפחותה של בועה. בנק ישראל מודע לכך שבמקביל לריבית זו ייאלץ להמשיך לייצר מגבלות לבנקים, למשקיעים וללווים, כדי להוציא את האוויר מהבועה בזהירות".

תאריך:  26/11/2012   |   עודכן:  26/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פחות מחודשים הליכוד ונתניה
עוד פחות מחודשים   |  26/11/12 19:01
2
איזה בשורה זו???????????????
אליפז+גימלאי צהל  |  27/11/12 04:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נשיא הקבלנים דורש להביא לארץ 20 אלף עובדים זרים, כדי לבנות את עיר הבה"דים
איתמר לוין
ישמש כנשיא בפועל עד מועד פרישתה של הנשיאה מוסיה ארד וטובים סיכוייו להתמנות לאחר מכן לנשיא הקבוע של בית המשפט    טרם נבחר מחליפו לתפקיד נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת
עידן יוסף
צוות בדיקה של משרד הבריאות מצא כי כשעתיים עמלו צוותי הרפואה לנסות לשכנע את דורון נשר להתפנות לבית חולים בעקבות אירוע מוחי, אך לא היה לאל ידם לפנותו בכוח    קורא לשקול את הסמכות הקנויה בחוק ולהחמירה אם צריך
עידן יוסף
כרטיסים המאפשרים המשך נסיעה ל-90 דקות יונהגו בקרוב ברכבות מטרופולין תל אביב ויאפשרו מעבר בין כלי תחבורה שונים
עופר וולפסון
בנמל יפתחו בקרוב במימוש תוכניות רבות לטווח הארוך, ביניהן הסבת רציף 21 לרציף מכולות    מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "בזכות הלגיטימיות המדינית שישראל קיבלה מהעולם, חברות הספנות הזרות לא הפסיקו לבוא בזמן עמוד ענן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il