X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העסיקה עובדים שבעה ימים רצופים, כולל ביום המנוחה השבועי שלהם, בניגוד למותר על-פי חוק תשלם קנס של 57,500 שקל
▪  ▪  ▪
חנות קסטרו. הפרה את חוק המנוחה במספר מועדים שונים

במסגרת חקירה של האגף לאכיפת חוקי העבודה של משרד התמ"ת במחוז תל אביב, שנערכה בתחילת שנת 2008, התגלו בסניף של רשת קסטרו בקניון ארנה בהרצליה הפרות של חוקי העבודה הסוציאליים הכוללות העסקת עובדים ביום המנוחה השבועי שלהם, בניגוד למותר על-פי חוק שעות עבודה ומנוחה, וזאת במספר מועדים.
נוכח הפרות אלו הגיש משרד התמ"ת, באמצעות עו"ד יאיר הלר, כתב אישום לבית הדין לעבודה. כתב האישום ייחס לחברת קסטרו עבירות פליליות של העסקת עובדים ללא מתן מנוחה שבועית ולמעשה תוך העסקתם שבעה ימים רצופים ללא מנוחה במספר הזדמנויות.
לאחר ניהול ההליכים, הרשיעה השופטת הדס יהלום ב-24 באוקטובר את חברת קסטרו בביצוע כל העבירות שהופיעו בכתב האישום וגזרה עליה קנס עונשי של 57,500 שקל, המהווה 80% מהקנס העונשי המרבי לפי החוק, וכן חייבה אותה לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות על חוק זה למשך שלוש שנים, אחרת תחויב בסכום של 72,000 שקל כעונש נוסף.
בית הדין דחה את טענות קסטרו כי עשתה מאמצים למנוע את ביצוע העבירות וקבע שלמעשה לא הציגה כל ראיה כי נקטה באמצעים כלשהם להבטחת קיומם של חוקי המגן. בית הדין קבע כי "אין מדובר במעידה חד-פעמית וכי אין די בכך שהעובדות הועסקו ביום המנוחה השבועי שלהן, אלא שקסטרו העסיקה אותן במשך כל ימות השבוע ללא יום מנוחה, ודבר זה חזר על עצמו במשך מספר פעמים, לא פעם אחת ולא פעמיים".
עוד קבע בית הדין שיש למנוע נורמות התנהגות פסולות וכי יש לקבוע ענישה שתרתיע מעסיקים מפני התנהלות כזו. השופטת יהלום דחתה את טענת קסטרו כי יש להקל עליה בעונש, שכן רצתה להגיע להסדר טיעון והמאשימה סירבה וקבעה כי אין חובה על המאשימה להסכים להסדר טיעון, במקרה שהיא סבורה כי אינו משקף את חומרת העבירה.

תאריך:  28/11/2012   |   עודכן:  28/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדס יהלום
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המשרד לקליטת העלייה העניק פרסים מיוחדים לעולים יוצרים על הצטיינות והישגים תרבותיים שיש בהם תרומה מיוחדת לחברה ולתרבות הישראלית    הפרסים מבטאים את הערכתה של החברה הישראלית והוקרתה על פועלם של היוצרים העולים
עופר וולפסון
הוועד המנהל של רשות השידור אישרר את ה-1 בדצמבר כיום הקובע להתנעת הרפורמה    תתוקצב בעלות של 770 מיליון שקל, שיועברו ב-4 השנים הקרובות לפי קצב התקדמותה
יפעת גדות
נשיא טוגו: "הפוספט חשוב מאוד לעולם ולמדינות באפריקה כמו טוגו, בעיקר לאור תוכניות של טוגו לפיתוח התעשיה. אולי אנשים לא יודעים, אבל פוספט הוא מרכיב מרכזי בייצור דשנים והוא מסייע במאבק העולמי ברעב"
עידן יוסף
כרבע מיליארד שקלים יושקעו בפיתוח תחבורה ציבורית בעיר ובהגבלת נהגים פרטיים במרכז העיר    עוד בתוכנית: אוטובוסים רבי-קיבולת, ומסלולים לאופניים ולהולכי רגל
מחלקה ראשונה
הבלם האגדי של נבחרת ישראל במונדיאל מקסיקו 70' שב לספסל הלימודים כדי להשלים את השכלתו בתחום המשפטי    וולך: "אני לומד משפטים מתוך עניין, והולך עם זה לאן שזה יוביל אותי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il