X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקשר בין דיכאון לוויטמין D הוא דו-כיווני אנשים שסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה לסבול ממחסור בוויטמין D משום שהם מבלים שעות ארוכות בבית, אינם מתעמלים ובסבירות גבוהה שלא להקפיד על תזונה בריאה
▪  ▪  ▪
לבדוק רמות ויטמין D [צילום: AP]

מחסור בוויטמין D נמצא קשור למספר לא מבוטל של מחלות ומצבים, ממחלת לב וסוכרת ועד לסוגי סרטן מסוימים. כעת, מחקר קטן הראה כי מחסור בוויטמין D ודיכאון הולכים אולי יד ביד, וכי "מילוי" המאגרים המתרוקנים יכול לעזור להקל על התסמינים.
עדיין לא ברור לגמרי אם רמות נמוכות של ויטמין D גורמות לדיכאון, מחריפות את המצב או הן רק תסמין של דיכאון שאינו מאובחן עדיין. נכון לעכשיו אין הוכחה מוצקה לכך שמחסור בוויטמין D גורם לדיכאון, ולכן יש צורך במחקרים מקיפים שיבחנו זאת.
ממצאי המחקר הוצגו בכינוס השנתי ה-94 של האגודה האנדוקרינית ביוסטון.
המחקר כלל שלוש נשים בנות 66-42 שסבלו מדיכאון, כולן נטלו נוגדי דיכאון. הנשים טופלו גם בסוכרת מסוג 2 או בבעיות של בלוטת התריס.
כל שלוש הנשים סבלו ממחסור בוויטמין D - רמות שנעו בין 8.9 ל-14.5 ננוגרם למיליליטר. רמות מתחת ל-21 נ"ג/מ"ל נחשבות לחוסר בוויטמין D. רמות נורמליות של ויטמין D צריכות להיות מעל 30 נ"ג/מ"ל, על-פי הקווים המנחים של האגודה.
ויטמין השמש
הנשים קיבלו טיפול בוויטמין D במשך 12-8 שבועות כדי "לחדש את המלאי". לאחר הטיפול, רמות הוויטמין בדם עלו ל-38-21 נ"ג/מ"ל. הנשים דיווחו גם על שיפור בתסמיני הדיכאון לאחר הטיפול. אצל אחת הנשים, הניקוד של הדיכאון השתנה מדיכאון חמור לדיכאון מתון. אצל אישה אחרת היה שיפור משמעותי גם כן ברמות הדיכאון, והיא סבלה מתסמינים מינימליים של דיכאון.
ויטמין D נקרא גם ויטמין השמש בגלל שהגוף שלנו מייצר אותו כשהוא נחשף לאור השמש. ויטמין D מוסף גם לחלב ולמזונות אחרים, והוא זמין בכמויות קטנות בדגים שומניים כמו טונה, סלמון ומקרל, בכבד בקר, בגבינה ובחלמון. קשה לצרוך את הכמויות להן אנו נזקקים מהתזונה, וזו גם הסיבה לצריכה השכיחה של התוספות התזונתיות.
לאחרונה ארגונים שונים בעולם העלו את ההמלצות לגבי צריכה יומית מומלצת לאנשים בני 70-1 ל-600 יחידות בינלאומיות ול-800 יחידות בינלאומיות לאנשים מעל גיל 70. ישנן קבוצות שההמלצות לגביהן גבוהות עוד יותר.
הקשר בין דיכאון לוויטמין D הוא כפי הנראה דו-כיווני. אנשים שסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה לסבול ממחסור בוויטמין D משום שהם מבלים שעות ארוכות בבית, אינם מתעמלים ובסבירות גבוהה שלא להקפיד על תזונה בריאה.
כמו-כן ישנם רצפטורים של ויטמין D באזורים במוח שעוזרים לווסת דפוסי התנהגות ורגשות.
אין זה יוצא-דופן שאנשים הסובלים מדיכאון יסבלו ממחסור בוויטמין D והטיפול בוויטמין יכול לגרום לשינוי גדול, לדברי החוקרים. החוקרים ממליצים לאנשים המטופלים בדיכאון לבקש מהרופא לבדוק רמות ויטמין D ובמידה שיתברר כי הם סובלים ממחסור בוויטמין לטפל במצב.

כל הבריאות בכף דך
תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מחסור בוויטמין D קשור לדיכאון?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה, בדידי הווא עובדא ל"ת
בבון זה קוף  |  2/12/12 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה מנסה להמעיט בחשיבות של ההחלטה הצפויה באו"ם לשדרג את מעמד הפלשתינים למדינה שאינה חברה באו"ם    "לא תקום מדינה פלשתינית בלי הכרזה על סיום הסכסוך ולא תקום מדינה פלשתינית בלי סידורי ביטחון שיגנו על מדינת ישראל ואזרחיה"
איתמר לוין
יעקב שפסר קבע שיש ראיות המוכיחות ללא ספק את אשמתו של נאשם בעת דיון בבקשה לעוצרו עד תום ההליכים    ביהמ"ש העליון קובע שהיה עליו להימנע מלעשות זאת
יפעת גדות
חומר זה אינו טבעי ועלול לגרום לירידה מסוכנת של רמות הסוכר בדם    המוצר נמכר בעיקר על-ידי אנשי מכירות מדלת לדלת ובאתרי האינטרנט, ונפוץ בעיקר בצפון
איתמר לוין
אפי צפריר מסר למשטרה תלונה כוזבת על פריצה וגניבת מדי המשחק של הקבוצה, כדי להימנע מקנס לאחר שהתברר שלא תוכל לעלות למשחק במדים התואמים את הוראות ההתאחדות
מירב ארד
בן עובדיה ב-20 השנים האחרונות כיהנה במגוון תפקידים בכירים במערכות החדשות המרכזיות במדינת ישראל    שימשה סמנכ"ל חברת חדשות 10 ועורכת ראשית של "המהדורה המרכזית" בחדשות 10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il