X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קבוצות גדולות של מפגינים נהרו הערב לכיכר תחריר - זועמים על מאמצו החפוז והבלתי צפוי של הנשיא לאשר את החוקה החדשה של מצרים מורסי למגזין "טיים": "מה שאני רואה כעת הוא שהמצרים הם חופשיים"
▪  ▪  ▪
מפגינים בכיכר בתחריר נגד מורסי [צילום: AP]
מורסי. "הבעת התנגדות בדרכי שלום - תהליך בריא" [צילום: AP]

קבוצות גדולות של מפגינים נהרו (יום ו', 30.11.12) לעבר כיכר תחריר, הכיכר המרכזית של קהיר. מתנגדיו של הנשיא מוחמד מורסי זועמים על המאמץ החפוז והבלתי צפוי שלו לאשר את החוקה החדשה של מצרים.
מתנגדי מורסי הצליחו לגייס מספר גדול של מפגינים בפעם השנייה בתוך שבוע. המפגינים, הכוללים שמאלנים, ליברלים ומתנגדים חריפים למורסי ולמפלגתו "האחים המוסלמים", גדלו והפכו לגוש אופוזיציה אסרטיבי יותר ויותר בימים האחרונים, מאז שמורסי פרסם צו נשיאותי המעניק לעצמו סמכויות העולות על אלה של כל בית משפט.
ביום שלישי - 100,000 מתנגדיו של הנשיא התאספו בכיכר תחריר, כינו את מורסי "דיקטטור חדש" ותייגו את "האחים המוסלמים" כקבוצה חשאית, הממוקדת בהישרדותה שלה. "מצרים לכל המצרים!", קראו המפגינים ביום שישי.
מורסי אמר כי הצו הוא זמני ונועד להגן על מאמציו, הכוללים העברת חוקה והחלפת התובע הכללי, מהפרעות על-ידי שופטים בבית המשפט החוקתי שמונה על-ידי הנשיא המודח חוסני מובארק. בעוד שחלק מהשופטים אלה נתפסים כעצמאים, אחרים לא הסתירו את הבוז שהם רוחשים למורסי ולמפלגתו.
הנשיא ותומכיו עדיין לא מספקים שום הוכחה להתערבות שתוכננה כביכול על-ידי בית המשפט. למרות זאת, ביום חמישי, האסיפה המכוננת, שחבריה הם בעיקר איסלמים, מיהרה לקדם הליך אישור טיוטת חוקה - "המלאה בחורים ובאי-בהירויות", לדברי ארגונים זכויות אדם ופרשנים.
"עדיין לומדים איך להיות חופשיים"
בראיון שנתן השבוע למגזין "טיים" האמריקני, ניסה מורסי לשכך את זעם המפגינים. "מה שאני רואה כעת הוא שהמצרים הם חופשיים", אמר. "המצרים מממשים עכשיו את זכותם לחופש ביטוי". מורסי אמר כי הוא "לא מודאג" מפני שהמצרים "לומדים. אנחנו לומדים איך להיות חופשיים... אנחנו לומדים איך להתווכח. כיצד לחלוק האחד על השני".
"כתיבת החוקה היא ניסיון ראשון... אז למה אתם מצפים? שהדברים יהיו מאוד חלקים? לא. ברור שזה יהיה קשה, לכל הפחות", הוסיף מורסי.
לדבריו, המוסדות הדמוקרטיים אינם מתפרקים, מפני ש"הבעת התנגדות בדרכי שלום היא מאוד בריאה. זה חשוב מאוד, אבל לא באלימות. האלימות קשורה, כמו שאמרתי, למשטר הישן, בדרך זו או אחרת". "אני יודע בדיוק מה זה אומר להפריד בין שלוש הרשויות - המבצעת, המחוקקת והשופטת" - אמר.
על יחסי מצרים וארה"ב אמר מורסי: "אני לא אוהב את האנשים במדינה שלי האומרים כי 'ארה"ב היא נגדנו', כי אני יודע שהעם האמריקני שונה מהעמדות האלה שננקטו במשך זמן רב. אני רוצה... להקים גשר חזק מאוד בינינו, בין המזרח התיכון, האנשים במזרח תיכון, והמזרח והמערב, וליצור איזון מסוים".

תאריך:  30/11/2012   |   עודכן:  30/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרדכי קידר
חמאס בין הפטיש הישראלי והסדן האירני חמאס שולט מאז בעזה באופן מלא, אך מאפשר לארגונים אחרים לפעול, להתאמן, להתחמש ולפגע בישראל מידי פעם
מנשה שאול
לארגון חמאס יש ערוץ טלוויזיה הנושא את השם "אל-אקצה", כשמו של המסגד שעל הר הבית    ערוץ זה הוא כלי להפצת שקרים והודעות כוזבות על נצחונות שחמאס משיג כביכול ב"עמוד ענן
מנשה שאול
בעוד שמדינות ערב שקועות באבטלה ובבערות, מנסה ישראל לפתוח אליהן צוהר דרך הפייסבוק
צבי מגן
השלכות התהפוכות של "האביב הערבי" יצרו מצב רווי אתגרים עבור רוסיה, שמצאה את עצמה נדחקת מהמזרח התיכון על-ידי הקואליציה הסונית, הפועלת, להבנתה של רוסיה, בשיתוף פעולה עם המערב
צבי גבאי
אנשי רוח בעולם הערבי ממשיכים לקרוא לרפורמה    על העמים הערביים ללמוד לעשות חשבון נפש לאומי, להיאבק למען זכויותיהם בעצמם, ללא סיוע מצד גורמי חוץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il