X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח לווסון מאשים את העיתונות בהפקרות וממליץ:

גוף חדש יפקח על העיתונות הבריטית

דוח בן כמעט 2,000 עמודים שפורסם בבריטניה בעקבות פרשת "ניוז אוף דה וורלד" מבקש ליצור סטנדרטיים אתיים חדשים על העיתונים בממלכה מחבר הדוח: "העיתון של מרדוק איבד את דרכו" ראש הממשלה קמרון מצנן את המסקנות ועלול לטרפד החקיקה הנדרשת: "חושש לפגיעה בחופש העיתונות"
▪  ▪  ▪
לווסון. "חייב להיות שינוי" [צילום: AP]
דוח מקיף במיוחד [צילום: AP]

הדוח המיוחל בנושא חקירת ללווסון לאתיקה ולפרקטיקות של התקשורת הבריטית, המצולקת משערוריות, פורסם בבריטניה ביום חמישי (29.11.12) ומסעיר את התקשורת.
בדוח, קורא השופט בריאן לווסון לממשלה הבריטית לחוקק חוק חדש שיקבע את סמכויותיו של גוף רגולטורי עצמאי שיפקח על העיתונות, עליה כתב כי היא פעלה לעתים בדרכים ש"יכולות להיות מתוארות אך ורק בתואר: שערורייתיות". בעיתון "הגרדיאן" הבריטי צוין כי זה יהיה החוק הראשון הנחקק במדינה בנוגע לעיתונות מאז שנת 1695.
ההמלצות של לווסון לחקיקה הוטלו מייד בספק לאחר שראש הממשלה, דיוויד קמרון, אמר כי יש לו "דאגות וחששות כבדים" לגבי "כל חקיקה שיש בה פוטנציאל לפגיעה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות".
בדבריו במסיבת עיתונאים ביום חמישי אמר לווסון, כי הדוח מהווה את המבט "המרוכז ביותר" לעיתונות הבריטית שהמדינה ראתה מעולם. הוא הוסיף כי העיתונות "גרמה מצוקה אמיתית ועשתה שמות בחייהם של אנשים חפים מפשע".
תחילת הפרשה: סקנדל הפריצה
מדוח, בן כמעט 2,000 עמודים, מדגיש השופט את האחריות של העיתון "ניוז אוף דה וורלד" של רופרט מרדוק, אשר פרסום דבר הפריצה של עיתונאיו לתא הקולי של תלמידת בית הספר שנרצחה, מילי דאולר, פריצה שדרבנה את הזעם הציבורי שהוביל לתחילתה של החקירה.
"נאמר כי 'ניוז אוף דה וורלד' איבד את דרכו בהתייחס לאירוע הפריצה", נכתב בתקציר של הדוח. "היחס האדיש שלו לפרטיות ומס השפתיים ששילם לשאלת ההסכמה לחשיפה הוכיחו אובדן הרבה יותר נרחב של כיוון". לווסון גם כתב שהעיתון הציג "היעדר כבוד לפרטיות ולכבוד האדם".
בהתייחסו לדוח ביום חמישי אמר לווסון כי "חייב להיות שינוי". הוא הדגיש כי הוא לא רוצה לשים את הממשלה או את הפוליטיקאים בראש מערך הפיקוח על העיתונות, אלא ליצור מערכת "עצמאית באמת" של "סטנדרטים וויסות עצמיים".
השופט ממליץ על מועצה חדשה שתחליף את נציבות תלונות העיתונות הנוכחית אשר מפקחת על העיתונים. הגוף יהיה מאורגן על-ידי תעשיית התקשורת, אך המועצה לא תכלול עורכים או פוליטיקאים מכהנים.
החברות בגוף החדש תהייה התנדבותית, אך עיתונים שלא יביעו את רצונם להיות מוסדרים על-ידה עשויים להיות מוסדרים על-ידי אופקו"ם - הסוכנות הממשלתית הבריטית המאסדרת את רשתות הטלוויזיה. לווסון ציין כי ניתן יהיה לשכנע עיתונים להצטרף ליוזמה על-ידי יצירה של זרוע בוררות חדשה שתאפשר להם להימנע מתשלום שכר טירחת עורך דין, כאשר הם יואשמו בלשון הרע או בהוצאת דיבה.
אופקו"ם עצמה תהיה אחראית גם כן לבחון את ההצלחה או הכשלון של הגוף החדש מדי פעם בפעם. למועצה החדשה תהיה סמכות להטיל קנס של עד מיליון לירות שטרלינג, אם תמצא כי עיתון כלשהו הפר את הקוד האתי. לגוף יינתנו גם סמכויות חקירה נרחבות, שיאפשרו לו לבדוק עיתונים מסויימים.

תאריך:  30/11/2012   |   עודכן:  30/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גוף חדש יפקח על העיתונות הבריטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתי סוף סוף אצלינו
דידה  |  1/12/12 07:06
2
החשש לחופש העיתונות..
ירדן22  |  1/12/12 07:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קבוצות גדולות של מפגינים נהרו הערב לכיכר תחריר - זועמים על מאמצו החפוז והבלתי צפוי של הנשיא לאשר את החוקה החדשה של מצרים    מורסי למגזין "טיים": "מה שאני רואה כעת הוא שהמצרים הם חופשיים"
עופר וולפסון
חברי "התשיעייה" בממשלה אישרו הבנייה בתגובה להחלטת האו"ם לאשר את שדרוג מעמד הפלשתינים בארגון    "אור ירוק" גם ניתן לתכנונן של אלפי יח"ד בשטח E1, המחבר בין ירושלים למעלה אדומים, מחוץ לקו הירוק
עופר וולפסון
"אתר 911" ייבנה עבור צה"ל ליד בסיס חיל אוויר הסמוך לתל אביב ויכלול חמש קומות תת-קרקעיות מבוצרות    בניית המתקן תימשך למעלה משנתיים בעלות של 100 מיליון דולר    בקיץ הקרוב: מתקן סודי נוסף ייבנה בעלות דומה
עופר וולפסון
פרקליט המדינה: "הציבור מאבד את אמונו במדינה ובראשיה בגלל שחיתות והופך ציני וזה תהליך מסוכן לחברה ולמדינה"    התייחס להשפעת התקשורת על עולם המשפט: "הופכת להיות חלק מעולם הידע והמושגים של השופט ואפילו חלק מהכתיבה המשפטית. הקרב היום הוא הקרב על התודעה"
עופר וולפסון
שופט בית המשפט העליון בפורום משפט וחברה: "בבחינה בעין אובייקטיבית של הנושאים שבג"ץ נקרא לטפל בהם, לא מדובר רק בכותרות קונטרוברסליות, אלא עזרה לאזרח בעומדו מול הממשל שהוא מכונה כבדה עם פתחים למקומות בעייתיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il