X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקר המדינה בפורום למשפט וחברה: "אומרים שמערכת המשפט זה כוכב הצפון שלנו, אבל ייתכן שגם בתוכו יש פרקליטים שלא עושים עבודתם נאמנה" "בסיס הביקורת אינו אכיפתי כי אם מהיותה של הביקורת בתוך המערכת השלטונית ומכוחה המוסרי"
▪  ▪  ▪
מבקר המדינה, יוסף שפירא [צילום: פלאש 90]

"אנחנו רוצים רגולציה אבל אם נגזים ברגולציה גם החסמים יגברו וזה נכון בכל התחומים - גם במשפט וצדק. אם נעביר את החקיקה ממשרד האוצר למשרד המשפטים פשוט נעביר את צוואר הבקבוק. אומרים שמערכת המשפט זה כוכב הצפון שלנו, אבל ייתכן שגם בתוכו יש פרקליטים שלא עושים עבודתם נאמנה. אם יש תופעה כזו של עינוי דין במשך 10 שנים זה מייצר מצב שכל אזרח יתקומם נגדו" - כך אמר (יום ו', 30.11.12) מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בפורום למשפט וחברה של המכללה האקדמית נתניה, בהתייחסו למהות האכיפה המשפטית.
לדבריו, כל איש ציבור צריך לתת דין וחשבון גם אם לא חלה עליו החובה החוקית לכך. "יש להבין את מהות מוסד הביקורת - ביקורת לא עוסקת בשחיתות פרופר המהווה עבירה פלילית. תלונה שמוגשת למבקר המדינה ועולה ממנה ולו חשש לעבירה פלילית עוברת ליועץ המשפטי לממשלה. בסיס הביקורת אינו אכיפתי כי אם מהיותה של הביקורת בתוך המערכת השלטונית ומכוחה המוסרי. אנו עוסקים בנושא של הון-שלטון בשביל האזרח; תפקיד המשטרה לתפוס פושע זה או אחר ותפקידנו להיטיב את חיי האזרח", אמר שפירא.
בנושא הקשר בין הון לשלטון אמר המבקר כי ההתמקדות לא צריכה להיות במי הם בעלי ההון אלא בתופעה. "הייתי משייך את הביקורת לגופים האחרים שמטרתם הורדת מדד השחיתות במדינה ומכנה את הקבוצה כולה שומרי הסף. ככל שנישום יעבור יותר דרגות שבהן שומרי סף יניעו אותו שלא לבצע עבירות כך ייטב לנישום עצמו וכך ייטב גם למדינה". על התקשורת אמר כי "הביקורת והתקשורת הולכות יד ביד. התקשורת היא מקור אדיר למבקר המדינה לטפל בתלונות שסופן בעריכת דוחות. גם בתפקידו של המבקר כנציב תלונות הציבור מתבררות כ-15,000 תלונות בשנה".
"אתה באמת חושב שנוותר על הכוח שהעליון שם בידינו?"
פרופ' יוסי אדרעי, אמר בכינוס כי "הון ושלטון אינם סכנה קיומית למרות שברור שההון משחית. שורש הבעיה של הון ושלטון היא שאין לנו חוקה ואין גבולות אדומים. נתנו לחתול לשמור על השמנת - חוקה עושים כדי לשים כבלים על ידי המחוקק. יו"ר הכנסת לשעבר אמר לי ברצינות גמורה פעם - אתה באמת חושב שנוותר על הכוח שביהמ"ש העליון שם בידינו?". במדינת ישראל אין שוק חופשי כי אם שוק קפיטליסטי שבו אין חקיקה פרוגרסיבית אלא רגרסיבית - ההון מקבל הטבות. חוק עידוד השקעות ההון לא מקדם את המטרה שלשמה נוצר אלא מרחיק אותה. תמריצי מס לא עוזרים אלא פוגעים בפעולת השוק החופשי.הצעתי להוציא את מלאכת החקיקה הפיסקאלית ממשרד האוצר ולהעבירה למשרד המשפטים, תפקיד הכלכלנים הוא לא לקבל החלטות אלא לקבוע את תג המחיר עבור קובעי המדיניות."
עו"ד פנחס רובין טען ש"במונח הון-שלטון אנחנו מבלי משים מפגישים את ריחם של שני הצדדים ומחשידים אותם מראש - חבורה מפוקפקת בחבילה מפוקפקת. חזקת החפות בעיניי אינה רק פורמלית, כשאנחנו מניחים שהמפגש ההכרחי הזה בין הון לשלטון הוא פסול לכשעצמו, אנחנו כורתים את הענף שכולנו ישובים עליו. יצרנו תופעה של עשיר ורע לו, לבעלי ההון יש פוטנציאל להיטיב עם החברה והכלכלה."
עו"ד מלי פולישוק-בלוך, חברת הוועדה לבדיקת קשרי הון-שלטון, אמרה כי "יש 3 סוגים של חברי כנסת - כאלה שמציעים להם מעטפות ולוקחים אותן, כאלה שמציעים להם ומסרבים, וכאלה שלא מעזים להציע להם. במדינת ישראל אין תרבות שלטונית וזה אכן עניין של חינוך. בעלי הון חולשים באופן רוחבי וריכוזי על עסקים רבים, מעסיקים אלפי אנשים ולכן רוצים לתת להם. אבל צריך לייצר מצב של שוויון הזדמנויות שבו בעלי העסקים הקטנים והבינוניים ייצאו נפסדים. נקודת המוצא של הוועדה היתה שתמיד יהיו קשרי הון-שלטון ושהם רצויים במשק חופשי. על מבקר המדינה להוציא סרגל אתיקה - מה מותר ומה אוצר על מנת לייצר תרבות שלטונית אחרת, ולא שר החינוך."

תאריך:  30/11/2012   |   עודכן:  30/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שפירא: עינויי דין של 10 שנים ראויים לבדיקה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
רק משוב עם שיניים יתקן זאת
כשאין משוב  |  30/11/12 23:53
2
עו"ד פנחס רובין גם שקשוקאי...
פרצלה  |  1/12/12 03:04
3
באין משוב ושנים,,,,,,זו
כהן ישראל  |  1/12/12 06:32
4
ומה עם השופטים?
ירדן22  |  1/12/12 06:54
5
אדוני המבקר, לא נמשך אלה נסחב.
יגל  |  1/12/12 12:25
6
חבל על זמנך בעניינו ליברמן
מייקל  |  1/12/12 12:55
7
לפולישוק, ישנם 3 סוגי שופטים..
נחום שחף  |  1/12/12 20:32
8
קשקוש ,,,,,
כהן ישראל  |  10/12/12 09:25
9
וממה מיצרים אצלנו שופטים ...?
ברלה  |  14/12/12 05:03
10
ומה עם ענוי דין של אזרח מהשורה
מיכל מירושלים  |  14/12/12 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת ליברמן
איתמר לוין
"אסור שגוף הביקורת על הפרקליטות יפגע בביטחון העצמי של הפרקליטים"    "מסיבות העיתונאים של המשטרה - פסולות ומשבשות"    "הכותרת של ידיעות אחרונות על קורב - כאילו פרצה מלחמת עולם"    "חלק ניכר מהתיקים בפרקליטות מיסוי וכלכלה - בלתי אפשריים"
יואב יצחק
דנינו הופיע בשבתרבות בבאר שבע    הביע עמדתו לפיה לא אפקטיבי להעמיד לדין חשוד בגין עבירות שבוצעו לפני עשור שנים    דבריו נאמרים כמה ימים לפני הודעת היועמ"ש על הכרעתו בתיק ליברמן
איתמר לוין
ידיעות אחרונות מגלה שהיועץ המשפטי צפוי לסגור את תיק אביגדור ליברמן, בשל היעדר ראיות מספיקות    אם כך יהיה, הפרקליטות תצטרך להסביר מדוע נדרשו לה עשר שנים כדי לגלות שהעדים המרכזיים גרים בחו"ל וכיצד מריחת החקירה מצידה הפכה לעילה לסגירת התיק
איתמר לוין
הודיעה לבג"ץ שלפי הערכתם של וינשטיין ולדור, תתקבל ההחלטה עוד לפני הבחירות לכנסת    הפרקליטות לא עמדה בשורה של תאריכי יעד שהציבה בעבר בתיק ליברמן
אריה אבנרי
שר החוץ ליברמן לא מסתיר את כוונתו להיות היורש של נתניהו בתפקיד ראש הממשלה. ליברמן - החשוד בביצוע שורה של עבירות פליליות חמורות בעבר - יפעיל במועד המתאים את כל התרגילים המסריחים האפשריים כדי שהדבר יתבצע במוקדם יותר מאשר במאוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il