X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה טענתה לפיה מוכרת הפרויקט הייתה ימק"א ירושלים הנהנית מפטור ממיסים כאגודה ציבורית ההליכים חשפו: משרד יגאל ארנון קיבל 6.7 מיליון שקל תמורת טיפולו בפרויקט
▪  ▪  ▪
פרויקט ימק"א. מי המוכר [צילום: דניה-סיבוס]
ערר משנת 2002
הערר על מס השבח הוגש בשנת 2002. עד 2010 לא הייתה כל פעילות בתיק. באפריל אותה שנה התקיימה ישיבה יחידה בה נרשמו 24 עמודי פרוטוקול. הסיכומים - פחות מ-150 עמודים לשני הצדדים - הוגשו בקיץ 2010. ההחלטה ניתנה בנובמבר 2012. מותר לשער שיהיה ערעור לעליון, ולכן יעברו מן הסתם עוד שנתיים-שלוש עד פסק דין סופי. ושוב: הערר הוגש ב-2002.

אגודת ימק"א האמריקנית תשלם מס שבח על פרויקט ימק"א בירושלים. כך קבע (19.11.12) השופט בדימוס עזרא קמא, ביושבו כוועדת ערר ליד בית המשפט המחוזי בירושלים.
ימק"א ארה"ב טענה, כי המוכרת של המתחם הייתה ימק"א ירושלים, הפטורה ממס מכוח היותה מוסד ציבורי מוכר בידי רשות המיסים. ואולם, קמא קובע חד-משמעית, כי הבעלים והמוכרת הייתה ימק"א ארה"ב, שכן ימק"א ירושלים מעולם לא נרשמה כבעלי המתחם ולכן אין היא יכולה למכור אותו וליהנות מפירות המכירה - ולפיכך החיוב במס שבח הוא על ימק"א ארה"ב.
עוד דחה קמא את טענתה החילופית של ימק"א ארה"ב, לפיה היא שילמה לימק"א ירושלים דמי פינוי בגובה כל התמורה מהעסקה, אותם יש לנכות מתקבוליה - וממילא היתרה לצורכי מס שבח היא אפס. קמא קובע, כי לא הוכח כל תשלום כזה, ולא הייתה כל הצדקה לשלמו כאשר מדובר למעשה באותו גוף.
טענה חילופית נוספת של ימק"א ארה"ב הייתה, כי יש לנכות מהתמורה שקיבלה את היטל ההשבחה שכבר שילמה לעיריית ירושלים, בסך 11 מיליון דולר. קמא דוחה גם אותה, בהסתמכו על פסק דינו של בג"ץ בעתירה שהוגשה נגד ההסכם בין ימק"א לעירייה בעקבות ביקורתו החריפה של מבקר המדינה עליו. בג"ץ קבע, למרות שדחה את העתירה, כי אין לאפשר תשלום היטל השבחה בשווה כסף אלא רק במזומן. לאור זאת, שילמה ימק"א היטל השבחה של 3 מיליון דולר בלבד, ולא תוכר היתרה אותה התחייבה לשלם בביצוע מטלות כגון בניית גן ילדים וחניון.
ימק"א ארה"ב ביקשה לנכות גם 6.7 מיליון שקל ששילמה למשרדו של עו"ד יגאל ארנון בגין טיפולו בפרויקט. קמא קבע, כי היא תוכל לנכות רק סכומים אותם תוכיח לרשות המיסים בתוך 30 יום, ולא תוכל לנכות את שכר הטירחה בגין הליכי השומה והערר. בסיום החלטתו מעיר קמא, כי התוצאה מעוררת אי-נוחות מסוימת, שכן ימק"א היא אכן גוף ציבורי, אך היא מתחייבת מן המסלול בו בחרה האגודה ללכת.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרויקט ימק"א: האגודה בארה"ב תשלם מס שבח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופטת תמר בר-אשר צבן נזקקה ל-31 עמודים כדי להכריע בסכסוך שכנים בין דואר ישראל לבין חברה שרכשה בניין בו פועל סניף דואר. בסוף עוד הייתה לה הערה מפתיעה לשני הצדדים
איציק וולף
בעקבות החלטת הממשלה לבנות באזור E1 הסמוך למעלה אדומים    צעדי מחאה נוספים שנשקלים - סימון מוצרים מהתנחלויות בצרפת ובבריטניה    גורמים במשרד החוץ מותחים ביקורת על ההחלטה לאשר הבנייה
עידן יוסף
משרד האוצר אומר כי שביתתן אינה חוקית ואינה מוצדקת, ונעשית על גב החולים    שירותים דחופים יפעלו
עידן יוסף
68 אחוזים ממסעדות השפים בת"א לא נגישות    בדיקה שנערכה מצאה כי ברשימת הלא נגישות נמצאות המסעדות של יונתן רושפלד, אייל שני וניר צוק
עידן יוסף
נחשפו 20 המקומות הראשונים במפלגת יש עתיד    לפיד: "ראינו את הפוליטיקה הישנה בכל עליבותה. המפלגה שלנו הוקמה כדי להציג פוליטיקה חדשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il