X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומרת שהמחלוקות בין בן-צבי לעובדים עלולות להביא לכך שהקפאת ההליכים לא תוארך בסוף החודש עובדי ההפצה: בן-צבי בודק אפשרות להפיץ את מעריב עם הארץ נאמני העיתון מנסים למכור את השלד הבורסאי ב-2 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
עובדי מעריב. מקצה שיפורים [צילום: פלאש 90]

המחלוקות בין קבוצת שלמה בן-צבי לבין עובדי מעריב עלולה להוביל את העיתון לפירוק. כך מזהירה (29.11.12) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך.
בן-צבי, שרכש את פעילות העיתון, והעובדים חלוקים בנוגע להמשך הפעלת הדפוס שנרכש בידי עמוס מימון. בא-כוחו של בן-צבי, עו"ד אייל רוזובסקי, אמר שבן-צבי מוכן לשכור את שירותי הדפוס במחירי שוק תחרותיים, אך עד כה טרם קיבל הצעה כזו. נציגת העובדים, עו"ד גלילה הורנשטיין, הזהירה שאם לא יושג הסכם עם הדפוס עד 21.12.12 - עובדיו עלולים להיות מפוטרים.
הנאמנים, ד"ר שלמה נס ועו"ד ירון ארבל, ביקשו להאריך את הקפאת ההליכים עד סוף השנה, כדי שיוכלו להציע הסדר נושים, להגיע להסדר לגבי פעילות חברת ההפצה "גל מעתון" וכדי לבחון את האפשרות למכור את השלד הבורסאי של מעריב תמורת 2 מיליון שקל.
התחייב להעסיק 900 עובדים
עובדי "גל מעתון" הודיעו (27.11.12) לאלשיך, כי המו"מ בינם לבין בן-צבי עלה על שרטון, והביעו את החשש שאין בכוונתו לעמוד בהתחייבותו להעסיק 900 מעובדי חברת ההפצה - התחייבות שהייתה מן הגורמים המרכזיים לאישור העסקה עימו. לדברי העובדים, בן-צבי דורש ש"גל מעתון" תעניק למעריב שירותי הפצה במחיר של 41 שקל לשבוע (שישה ימים) ו-11 שקל לסוף שבוע בלבד, בנימוק שאלו המחירים הנהוגים בשוק. ואולם, הם טוענים, היה ברור להם ערב המכירה שלא יהיה עליהם לעמוד בתנאי השוק, שכן הם יעניקו שירות בלבדי למעריב ואולי לעיתונים אחרים שבבעלות בן-צבי (ובראשם מקור ראשון).
עוד טוענים העובדים, כי קיבלו הודעות מן המפיצים לפיהן התבקשו הללו להתארגן לאפשרות של הפצת מעריב יחד עם הארץ החל מ-1.1.13. העובדים אומרים, כי הכינו תוכנית התייעלות שמטרתה לחסוך 20% מהוצאות "גל מעתון" מדי שנה (8.5 מיליון שקל), אך נראה להם שבן-צבי מושך בכוונה את המו"מ עימם כדי להגיע ללא הסכמה ל-20.12.12 - תאריך היעד להסכם - ובכך לפטור את עצמו מהתקשרות עם חברת ההפצה.
לפשוט את "מדי הקרב"
אלשיך אומרת בהחלטתה: "אין לי ספק כי אם ימשיכו הצדדים, ויותר מכולם העובדים והרוכשת, בדרך בה הם הולכים יעלו הדברים על שרטון וכל הצדדים יפסידו. הרוכשת את כספה, העובדים את מקום עבודתם. אין זה סוד כי ברגע מסוים עשוי או מבחינת הדברים, עלול, בית המשפט להפסיק בכל רגע את הקפאת ההליכים ולהעביר את החברה להליכי פירוק. אני בטוחה שאין זה רצונם של הצדדים.
"עם זאת, קשה להשתחרר מן ההרגשה כי ידיהם של שני הצדדים אינן נקיות בדרך ניהול המו"מ, ואני אומרת זאת בלשון זהירה ומבלי כוונה לפגוע באיש מהצדדים. התחושה היא שכל אחד מהצדדים מנסה בדרך של מו"מ, לכאורה, לשפר עמדות או לערוך מקצה שיפורים. לא זו הכוונה ולכך בית המשפט לא יתן את ידו".
אלשיך קראה לבן-צבי ולעובדים לפשוט את "מדי הקרב" ולשבת לשולחן המו"מ, תוך שהיא מדגישה שהסכם הרכישה מחייב את כל הצדדים. היא האריכה את הקפאת ההליכים עד 31.12.12 והוסיפה אזהרה: "אני מודיעה כבר עכשיו, כי אם הצדדים לא יתקדמו בצעדי ענק, הרי שסיכוי גדול כי ב-31.12.12 לא אאריך את צו הקפאת ההליכים, על כל המשתמע מכך".

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלשיך מזהירה: מעריב עלול להגיע לפירוק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בן כזבית פוטר וחותם כעת בלשכה
Twentysix  |  3/12/12 20:17
 
- אני מאחל לך להרוויח את מה
ידען  |  3/12/12 21:35
 
- מצבו קשה האמן לי
Twentysix  |  3/12/12 23:17
 
- גמילות חסדים
דידה  |  4/12/12 07:37
2
מי... מעריב או אלשייך, שופטת
יתפרק  |  3/12/12 20:35
3
בהמה בהמיות היתבהמות בהמתי....
מערכת מיתבהמת  |  4/12/12 02:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מעריב - הקריסה
אורן פרסיקו
"'מעריב' הולך לקטסטרופה. בן-צבי ואנשיו בפאניקה מוחלטת", אומר עובד בעיתון. "כל דקה הם משנים את דעתם", אומר אחר, "הם מתרוצצים כמו עכברי מעבדה בניסוי אכזרי במיוחד"
איתמר לוין
מזהירה אותם שהפרת ההוראה עלולה להביא לנקיטת צעדים נגדם בגין בזיון בית המשפט ושהשביתה עלולה להביא לקריסת העיתון    העובדים שבו לעבודה לקראת השעה 16:00
עידן יוסף
ועד עובדי מעריב קיבל את ההחלטה לנוכח "פרטים מטרידים שהתגלו בדבר יישום ההסכם הקיבוצי, הצעות שקיבלו עובדים לפיהן ייקלטו במשכורות נמוכות יותר, אי-ודאות לגבי מספר העובדים שיישארו ולגבי אופי המוספים"
עידן יוסף
את תכני העסקים שוקל המו"ל שלמה בן-צבי לרכוש מגלובס ואת תכני הספורט מערוץ הספורט    ועד העובדים: מיקור החוץ יפגע בלב העיתון
איתמר לוין
כמה שיקולים חשובים שנעלמו מהשיח לקראת הבחירות    מי הראשון במעריב שצריך להיות מפוטר    ביהמ"ש העליון מעדיף את היעילות על פני הצדק    כיצד מחליטים היכן ייבנה בית משפט?    אגד והרכבת שכחו שהשירות לנוסע עומד במקום הראשון    בבית היהודי קבעו פריימריז בלי לבדוק מה עוד מתרחש באותו יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il