X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
12 שנים לאחר שהחל לגבות חוב משכנתה לפי הסכם פשרה, טען לפתע הבנק שההסכם המקורי עודנו בתוקף ולכן יתרת החוב עומדת על מאות אלפי שקלים נוספים ביהמ"ש דחה את גישת הבנק
▪  ▪  ▪
דיסקונט. שתק 12 שנים [צילום: פלאש 90]

בנק דיסקונט למשכנתאות ניסה להוציא מזוג לווים מאות אלפי שקלים שלא הגיעו לו, כאשר לאחר שבמשך 12 שנים שילמו את חובם - העלה לפתע טענה חדשה בדבר אופן חישוב החוב. כך עולה (20.11.12) מפסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח.
ציון וסמירה דוד קיבלו מבנק דיסקונט משכנתה, אך כאשר פיגרו בתשלומים - פתח הבנק בשנת 1992 בהליכים לפינוים מדירתם בבני ברק. בשנת 1997 אישר השופט דאז, ד"ר גבריאל קלינג, הסכם פשרה לפיו החוב יועמד על 300,000 שקל (במקום 420,000 שקל). דוד חויבו לשלם מיידית 80,000 שקל, ואת היתרה - בתשלומים חודשיים של 1,500 שקל צמודים למדד ונושאי ריבית של 5.2% בשנה.
דוד טענו, כי בספטמבר 2009 סיימו את התשלום, אך הבנק לא הסיר את המשכנתה מעל דירתם. במקום זאת, טען לפתע הבנק, כי תנאי ההלוואה המקוריים עומדים בעינם ולכן עליהם להמשיך ולשלם עד שנת 2016 - דהיינו מאות אלפי שקלים נוספים.
שבח קובעת: "מלשון ההסכם ברור לכל הקורא אותו, כי מהות הפשרה היא שהבנק לא עומד על התנאים המקוריים שבהסכם ההלוואה המקורי ועל גובה החוב העדכני, וכי בין הצדדים נכרת הסכם חדש לפיו ייראה החוב כמסולק באם התובעים יעמדו בתנאים החדשים שנקבעו בהסכמה. אין למצוא בהסכם את אשר הבנק מבקש למצוא בו, משלא מצינו בו כל אמירה, אף לא מרמזת, ולפיה על-אף האמור בהסכם, קרי 220,000 שקל בתשלומים חודשיים של 1,500 שקל לחודש נושאי ריבית והצמדה למדד, ישולמו התשלומים לפי לוח שפיצר, כפי שהיו אמורים להשתלם ככל הנראה לולא נכרת הסכם הפשרה".
שבח מוסיפה: "שתיקת הבנק במשך 21 שנה וקבלת 148 תשלומים בני 1,500 ש"ח נושאי ריבית 5.2% והפרשי הצמדה (הגם שבחישוב גס שנערך ע"י המבקשים עצמם) ללא הבעת מחאה או אמירה המבטאת עמדה לפיה אופן התשלום אמור להיות שונה, מחזקת את עמדת המבקשים, ואינה עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב". שבח הורתה ללשכת ההוצאה לפועל לבדוק האם דוד סיימו לפרוע את החוב, וקבעה שבנק דיסקונט ישלם להם 30,000 שקל.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיסקונט ניסה לגבות מאות אלפים שלא הגיעו לו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
174 מדינות אישרו החלטה הקוראת לפתוח לפיקוח בינלאומי את מתקני הגרעין שנמצאים בשטח ישראל - כי מעולם לא חתמה על האמנה למניעת הפצה נשק גרעיני    חבר המשלחת הישראלית: "על האו"ם להתייחס ברצינות לאירן ולסוריה"
מחלקה ראשונה
זורר תקבל 200,000 אלף שקלים עבור קמפיין הקיץ
יפעת גדות
אכילת כמות רבה יותר של גזרים, ברוקולי ותפוזים בכל יום לא תסלק את הרעב לאורך זמן, ומשקאות המבוססים על פירות בסה"כ מוסיפים עוד קלוריות לסך צריכת הקלוריות היומית
עידן יוסף
הוועדה המחוזית דרום אימצה את חלופות הקטעים הצפוני והדרומי של המסילה לאילת, כפי שהומלצו ע"י חברת "נתיבי ישראל"    בעוד כחודשיים, יתקיים הדיון בחלופות הקטע באורך כ-60 ק"מ, שבין דימונה לחצבה    בראשית 2013 – שלב הפקדת תוכנית המסילה
זיו אברג'יל
למרות ההפסד להפועל, מזרחי ינסה להגיע לאירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il