X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה ביקשה עיקול על חשבון בנק של לקוח שהגיש תביעה קטנה נגדה ביהמ"ש קבע שהעיקול היה שימוש לרעה בהליכי משפט ולפיכך חייבת פלאפון בפיצוי בגין לשון הרע
▪  ▪  ▪
פלאפון. עיקול שלא כדין

חברת פלאפון תשלם 35,000 שקל לבני זוג בשל הוצאת לשון הרע, בעקבות הטלת עיקול שלא כדין על חשבון הבנק שלהם. כך קבע (9.11.12) שופט בית משפט השלום בתל אביב, יעקב שקד.
דוד ושושנה פרידמן הגישו בינואר 2009 תביעה נגד פלאפון לבית המשפט לתביעות קטנות, בטענה להפרת ההסכם ביניהם למתן שירותי סלולר, ומאוחר יותר חויבה פלאפון לשלם להם 6,000 שקל. ביולי 2009, בעוד התביעה הקטנה תלויה ועומדת, הגישה פלאפון במישרין ללשכת ההוצאה לפועל תביעה בסך 25,000 שקל נגד פרידמן וקיבלה במעמד אחד צו עיקול על חשבון הבנק שלהם. פרידמן הצליח לבטל את העיקול לאחר חודשיים, ומאוחר יותר חזרה בה פלאפון מן התביעה.
פרידמן תבעו מפלאפון 220,000 שקל, בטענה לנזקים רבים שנגרמו להם בשל העיקול והטיפול בביטולו. פלאפון טענה, כי הטילה את העיקול בתום לב, פרידמן לא הגיבו להתראה שנשלחה להם, והגשת התביעה מצידה לא נועדה להוות לחץ נגדי לתביעתם של פרידמן.
שקד קבע, כי פלאפון לא הוכיחה שהאזהרה נמסרה לפרידמן, שכן לא הביאה לעדות את מי שחתם על התצהיר בו נטען שהוא עצמו מסר את האזהרה. לאור זאת, "הרי שלא הגיע המועד להגשת התנגדות מטעם התובע, ופשיטא כי הנתבעת לא הייתה רשאית לנקוט בהליכי עיקול כפי שנקטה. פעולותיה של הנתבעת בתיק ההוצל"פ הטעו את רשם ההוצל"פ לחשוב כי בוצעה מסירה, למרות שלא כך היו פני הדברים. כיוון שכך, העיקול שהוטל בחשבון הבנק של התובע נעשה שלא כדין".
שקד מזכיר, כי בית המשפט כבר קבע שהטלת עיקול שלא כדין מהווה לשון הרע. הוא קובע, כי מאחר שהעיקול לא היה כדין, לא עומדת לפלאפון הגנת תום הלב מפני תביעת לשון הרע. עוד קובע שקד, כי פלאפון עשתה שימוש לרעה בהליכי משפט כאשר הטילה את העיקול, שכן אין לתת כל אמון בטענתה לפיה לא ידעה על התביעה הקטנה בעת הטלת העיקול. שקד מזכיר, כי העיקול הוטל חצי שנה לאחר הגשת התביעה הקטנה ולאחר שפלאפון הגישה כתב הגנה בפני תביעה זו.
בנקודה זו אומר שקד: "דומני, כי עדות נציג יודע דבר מטעם הנתבעת, הייתה נחוצה ורלוונטית ביותר במשפט זה, שבו מוטחות כלפי הנתבעת האשמות קשות בדבר חוסר התום לב, בהגשת תביעה נגד התובע, כ'תביעת נגד' ולצורך הפעלת לחץ עליו לסגת מתביעתו נגד הנתבעת. שתיקתה הרועמת של הנתבעת בהקשר זה, מבחינה ראייתית כמובן, אומרת דרשני, והמסקנה שיש להסיק לחובת הנתבעת בנסיבות הענין הינה מכריעה וקיצונית".
מאחר ששקד קיבל רק 15% מתביעתם של פרידמן, הוא קובע שהיא הייתה מופרזת ולכן לא זיכה אותם בהוצאות. את פרידמן ייצג עו"ד יצחק הוס, ואת פלאפון - עו"ד אילן אלבז.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  05/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלאפון תשלם פיצוי על עיקול שלא כדין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט מנחם פינקלשטיין מדבר על תיקים מדירי שינה מעיניהם של שופטים, נפלאות המוח האנושי, העמדות לדין על מחדלים ושיעורי ההרשעות
מירב ארד
אישור הבנייה ניתן במסגרת בקשות לסיוע שהוגשו למנהלת ההשקעות במשרד התיירות להשבה ולהסבה של 13 בתי מלון, שיוסיפו 470 חדרים חדשים, בהיקף השקעה כולל של כ-153 מיליון שקלים    עוד בין הפרויקטים: הסבת הקזינו בחיפה למלון
איתמר לוין
הנהלת בתי המשפט ריעננה את הנוהל כך שהקהל יוכל להיכנס גם לבתי המשפט הקטנים די זמן לפני המועד שנקבע לתחילת הדיונים
איתמר לוין
12 שנים לאחר שהחל לגבות חוב משכנתה לפי הסכם פשרה, טען לפתע הבנק שההסכם המקורי עודנו בתוקף ולכן יתרת החוב עומדת על מאות אלפי שקלים נוספים    ביהמ"ש דחה את גישת הבנק
עידן יוסף
174 מדינות אישרו החלטה הקוראת לפתוח לפיקוח בינלאומי את מתקני הגרעין שנמצאים בשטח ישראל - כי מעולם לא חתמה על האמנה למניעת הפצה נשק גרעיני    חבר המשלחת הישראלית: "על האו"ם להתייחס ברצינות לאירן ולסוריה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il