X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שרי החוץ של נאט"ו התכנסו היום כדי לאשר את בקשתה של טורקיה להצבת מערכת טילי "פטריוט" נגד טילים, שתופעל במקרה של שימוש בנשק כימי על-ידי כוחותיו של אסד אובמה הזהיר אף הוא: "השימוש בנשק הכימי יהיה טעות טרגית"
▪  ▪  ▪
מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן [צילום: AP]

המזכיר הכללי של נאט"ו אמר (יום ג', 4.12.12) כי השימוש בנשק כימי על-ידי ממשלת סוריה מחייב תגובה מיידית מצד הקהילה הבינלאומית.
המזכ"ל, אנדרס פוג רסמוסן, אמר כי השימוש האפשרי בנשק כימי מצד כוחותיו של בשאר אסד יהיה "בלתי קביל לחלוטין". הוא דיבר שעות ספורות לפני פגישת שרי החוץ של נאט"ו, שהתכנסו כדי לאשר את בקשתה של טורקיה להצבת מערכת טילי "פטריוט" נגד טילים, כדי שזו תספק הרתעה שתמנע גלישה של האלימות מסוריה השכנה לשטחה.
המזכ"ל אמר כי שרי נאט"ו "יפגינו נחישות כדי להרתיע מפני כל סוג איום" לגבול הדרום-מזרחי של הברית, שמפריד בין טורקיה לצפון סוריה. הפגישה בין שרי נאט"ו, שהחלה היום ותימשך יומיים, מתקיימת בבריסל.
טורקיה רוצה כי המערכת נגד הטילים תגן מפני התקפות סוריות באמצעות נשק כימי. נשיא ארה"ב ברק אובמה הזהיר אתמול כי הוא רוצה שנשיא סוריה יידע ששימוש בנשק כימי יהווה "טעות טרגית" אשר תגרום לו לשאת בתוצאותיה.
משרד החוץ של סוריה חזר אתמול על הצהרות קודמות בהן דחה את הטענות האמריקניות. בהצהרה אמרה דמשק כי "לא נשתמש בנשק כימי, לו היה ברשותנו, נגד אנשינו, בשום מצב".
ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, דן במצב בסוריה עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, ביום שני באיסטנבול. פוטין אמר כי הוא מבין את החששות בנוגע לאבטחת הגבול הטורקי, אך הזהיר כי בקשתה של טורקיה לברית נאט"ו לפריסת טילי יירוט ליד סוריה עלולה להחריף את המצב.
טורקיה ומדינות המערב והמדיניות הערביות קוראות להדחתו של אסד - הרואה ברוסיה את אחת מבעלות בריתו האחרונות.
המצפה הסורי לזכויות אדם אמר ביום שלישי כי באלימות ברחבי המדינה נהרגו אתמול 198 אנשים. כוחות הממשלה הסוריים הפציצו עמדות מורדים בעיר הצפונית ראס אל-עין, והרגו לפחות 12 בני אדם - פעילות שגררה את טורקיה לשלוח מטוסי קרב לאזור גבולה הדרומי עם סוריה.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאט"ו: אם אסד ישתמש בנשק כימי נגיב מיידית
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לשמר את אסעד ושילטונו
הרע במיעוטו  |  4/12/12 22:32
2
ל"ת
עו״ד ענן חיר  |  6/12/12 08:38
3
וואלה הוציא לי את המילים מהפה"
הגוי..  |  7/12/12 18:59
4
נאטו לסוריה רצח לא בנשק חימי
חזק הנביא  |  8/12/12 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עידן יוסף
בקשתה לקבל אור ירוק לתקוף את מתקני הנשק הכימי בסוריה סורבה    מגזין "האטלנטיק" מדווח כי בישראל רצו לצאת לפעולה מיידית, אך ברבת עמון סברו שעכשיו זה לא הזמן המתאים    הפנייה לירדן - לנוכח קרבת המתקנים לשטחה
איציק וולף
מקורות מודיעין גילו כי לאחרונה נעשתה פעילות חריגה באתרים שבהם מאופסן הנשק הכימי הסורי    "דברים מסוימים שהם עושים מצביעים על כך שהם מתכוונים להשתמש בנשק"    בקשת הטורקים להציב טילי פטריוט נבעה מהחשש שלהם מפני ירי לא קונבנציונאלי
פזית רבינא
הירי הישראלי אל עבר סוריה היה סימן אזהרה שתבע: אל תתקרבו אל גבולנו. עד לאחרונה, רמת הגולן נחשבה לאזור הבטוח ביותר בסוריה, אבל עכשיו יש בה קרבות בין המורדים למשטר אסד, ופליטים רבים מצטופפים בה. את הצ'רקסים הלוחמים סילקו. בפיקוד צפון מתכוננים לחורף קר ולוהט
עופר וולפסון
סוריה גינתה את בקשתה של טורקיה לנאט"ו להציב טילי הגנה מסוג "פטריוט" ליד הגבול המשותף ביניהן: "ארדואן מדרדר המצב"    האם העימות בין שתי המדינות הופך לבלתי נמנע?
אסף גבור
המפקד הבכיר בצבא המורדים מודה לישראל על שפגעה בצבא אסד, מספר על תנאי הלחימה הקשים, ואומר שהשתלטות אפשרית של קיצוני אל-קאעידה מטרידה אותו יותר מהצורך לנצח את המשטר. "הסעודים והקטרים מזרימים נשק להפלת אסד, אבל רק לקיצונים האיסלאמים. אנחנו זקוקים לפעולה מאזנת של המערב וישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il