X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות התנגדות הרוסים אישרו שרי החוץ של הברית את בקשתה של טורקיה להציב את סוללות טילי ההגנה האווירית בשל החשש שנשיא סוריה הנואש יעשה שימוש בטילים בעלי ראש נפץ כימי
▪  ▪  ▪
האמריקנים יציבו את הפטריוט בגבול טורקיה-סוריה [צילום: AP]

ברית נאטו מצטרפת לאיומים שהשמיעה אתמול ארצות הברית ומאיימת בתגובה צבאית אם נשיא סוריה, בשאר אסד, יעשה שימוש בנשק הכימי שברשותו נגד בני עמו. שרי החוץ של ברית נאט"ו אישרו הצבת סוללות טילי פטריוט בגבול טורקיה-סוריה מחשש לירי לא קונבנציונאלי שעלול המנהיג הסורי הנואש לעשות.
שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, אמר כי אל נשיא סוריה הועברו מסרים ברורים. "אם אסד יחליט להשתמש בנשק כימי יהיו לכך השלכות רציניות", ציין. גם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, התייחס אל סוגיית הנשק הכימי הסורי ואמר בנאום שנשא באוניברסיטת ההגנה הלאומית בוושינגטון כי אם אסד יעשה שימוש בנשק כימי נגד בני עמו - יהיה עליו להתמודד עם ההשלכות. "העולם צופה במתרחש. שימוש בנשק כימי איננו מקובל לחלוטין. אם תבצע את הטעות הטרגית של שימוש בנשק כימי - יהיו לכך השלכות ואתה תישא באחריות", אמר.
מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, ציין היום כי "שימוש בנשק כימי יהיה לחלוטין לא מתקבל על הדעת". את הדברים אמר רסמוסן בפגישה של שרי החוץ של נאט"ו בבריסל, פגישה שבה אישרו שרי החוץ לאשר את הצבת מערכת הגנה מפני טילים בגבול טורקיה-סוריה. זאת, על-פי בקשתה של טורקיה להציב סוללות טילי פטריוט בגבול שהיא חולקת עם סוריה מחשש שהנשיא הסורי הנאבק על השליטה במדינתו יעשה בייאושו שימוש בטילים בעלי ראש נפץ כימי וישגר אותם לעבר טורקיה, אשר תמכה במורדים הסוריים מתחילת המרד לפני כמעט שנתיים.
רסמוסן ציין בשיחה שקיים אחר-הצהריים עם עיתונאים כי אם מישהו ישלוף את הנשק הנוראי הזה, את הנשק הכימי, הרי שהוא מצפה לתגובה מיידית של הקהילה הבינלאומית.
צוותים של נאטו כבר ערכו בימים האחרונים ביקורים באתרים פוטנציאליים להצבת סוללות הפטריוט בתחומה של טורקיה. למרות התנגדות רוסיה, אשר דבקה בברית שלה עם בשאר אסד, אישרו, כאמור, שרי החוץ לאשר את הצבת טילי ההגנה. על-פי ההערכה, צפויה הצבתם להימשך שבועות ספורים.

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאטו אישרה הצבת סוללות פטריוט בטורקיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עופר וולפסון
שרי החוץ של נאט"ו התכנסו היום כדי לאשר את בקשתה של טורקיה להצבת מערכת טילי "פטריוט" נגד טילים, שתופעל במקרה של שימוש בנשק כימי על-ידי כוחותיו של אסד    אובמה הזהיר אף הוא: "השימוש בנשק הכימי יהיה טעות טרגית"
עידן יוסף
בקשתה לקבל אור ירוק לתקוף את מתקני הנשק הכימי בסוריה סורבה    מגזין "האטלנטיק" מדווח כי בישראל רצו לצאת לפעולה מיידית, אך ברבת עמון סברו שעכשיו זה לא הזמן המתאים    הפנייה לירדן - לנוכח קרבת המתקנים לשטחה
איציק וולף
מקורות מודיעין גילו כי לאחרונה נעשתה פעילות חריגה באתרים שבהם מאופסן הנשק הכימי הסורי    "דברים מסוימים שהם עושים מצביעים על כך שהם מתכוונים להשתמש בנשק"    בקשת הטורקים להציב טילי פטריוט נבעה מהחשש שלהם מפני ירי לא קונבנציונאלי
פזית רבינא
הירי הישראלי אל עבר סוריה היה סימן אזהרה שתבע: אל תתקרבו אל גבולנו. עד לאחרונה, רמת הגולן נחשבה לאזור הבטוח ביותר בסוריה, אבל עכשיו יש בה קרבות בין המורדים למשטר אסד, ופליטים רבים מצטופפים בה. את הצ'רקסים הלוחמים סילקו. בפיקוד צפון מתכוננים לחורף קר ולוהט
עופר וולפסון
סוריה גינתה את בקשתה של טורקיה לנאט"ו להציב טילי הגנה מסוג "פטריוט" ליד הגבול המשותף ביניהן: "ארדואן מדרדר המצב"    האם העימות בין שתי המדינות הופך לבלתי נמנע?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il