X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי ההסכם יינתן מענק חתימה של 12 אלף שקל לכלל העובדים תוספת שכר של כ-20% ותוספות השכר כפי שיינתנו במגזר הציבורי עובד ללא תואר אך עם ותק של 15 שנה יוכל להתמודד במכרז שבו נדרש תואר אקדמי ילדי העובדים יוכלו לנסוע חינם עד גיל 25
▪  ▪  ▪
תנאים טובים ומענקים [צילום: עידן יוסף]

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וועד עובדי הרכבת חתמו הלילה בחצות על הסכם עבודה קיבוצי ברכבת. במסגרת ההסכם יקבלו כלל עובדי הרכבת מענק חתימה בסך 12 אלף שקלים ותוספת שכר של כ-20% שתינתן במספר פעימות. כמו-כן העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי.
עוד הוסכם בהסכם כי יושוו תנאיהם של עובדי דור ב' ברכבת לתנאיהם של עובדי דור א'. לרבות דמי הבראה, מעונות, קייטנות ולכלכלה בשעות הנוספות. על-פי ההסכם, כ-80 עובדים תפעוליים בהסכם הפיתוח המועסקים בחוזים אישיים כעובדי הרכבת ייכנסו להסכם הקיבוצי. כמו-כן יוגדלו ההפרשות לקופות גמל, לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים.
בנוסף- עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת שאין לו תואר אקדמי יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי. עובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו אף הם בהסכם הקיבוצי. כמו-כן המתדלקים יקלטו אף הם להסכם הקיבוצי ברכבת. הישג נוסף לעובדים הוא הקביעה כי קופאיות ייקלטו אף הן להסכם הקיבוצי ויינתן להן מענק חד פעמי בסך 1000 שקלים. בנוסף הושג כי תחזוקת המסילה תבוצע על-ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25.
בהסכם אף נקבע כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, טען כי מדובר בהסכם ראוי המחזק הן את העבודה המאורגנת ברכבת והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. "חשיבות נוספת בהסכם הינה שעבודת התחזוקה תישאר בידי עובדי הרכבת ברובה המוחלט. ההסתדרות תמשיך ותלווה את עובדי הרכבת ותהיה המגן שלהם לכל אשר יצטרכו", ציין.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הביע סיפוק. "לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי הגענו להסכם ראוי המגן על הביטחון התעסוקתי של עובדי הרכבת ותוספות שכר ראויות כאשר רוב רובו המוחלט של עבודת התחזוקה נשאר אצל עובדי הרכבת", אמר.

תאריך:  07/12/2012   |   עודכן:  07/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם עבודה קיבוצי לעובדי הרכבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עובדי חברת חשמל מקבלים
מה השטויות האלה?  |  7/12/12 09:45
2
קיבלנו אישור
ארגון עובדי הרכבת  |  7/12/12 15:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
המבנה החדש כולל הקמת שתי חברות בנות, השארת רוב התחזוקה בידי העובדים והתחייבות להפעלת המוסכים 24 שעות ביממה    לראשונה בחברה ממשלתית: מרכיב תוספת השכר יכיל מענק מצוינות המותנה בהשגת יעדים
עידן יוסף
בעוד כשלושה חודשים תפונה התחנה המרכזית בהרצליה לטובת הקמת פרויקט נדל"ני    המסוף החלופי שאמור לקום במקומה עשוי להיבנות רק בעוד שנים ארוכות    המשמעות: תושבים יתרוצצו בין התחנות, משך הנסיעה יתארך והפקקים יסתמו את העיר
עידן יוסף
התרגיל: פרסום דוח מצומצם שאינו מציין את שמות חברות התחבורה הציבורית ואינו מעניק להן ציונים
עידן יוסף
הוועדה המחוזית דרום אימצה את חלופות הקטעים הצפוני והדרומי של המסילה לאילת, כפי שהומלצו ע"י חברת "נתיבי ישראל"    בעוד כחודשיים, יתקיים הדיון בחלופות הקטע באורך כ-60 ק"מ, שבין דימונה לחצבה    בראשית 2013 – שלב הפקדת תוכנית המסילה
אריאלה סמילנסקי דרעי
בעקבות התערבות ראש העיר מסלול קו 18 ישוב לרחוב המלך דוד דרך רחוב אגרון וייתן מענה לנוסעים המגיעים לאזור ממילא וכיכר ספרא    במסגרת הסדרי התנועה החדשים צומת שלומציון המלכה-שלמה המלך יהפוך לכיכר עירונית-תיירותית חדשה שתחבר בין העיר העתיקה למרכז העיר המתחדש    יקוצר זמן נסיעת הרכבת הקלה ברחוב יפו    זמן ההגעה בתחבורה הציבורית מדרום העיר למרכז יקוצר משמעותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il