X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוגבר התיאום בין DIA לבין CIA לבין הכוחות המיוחדים, כדי להיענות לאיומים החדשים ברחבי העולם בסוף הפריסה, בעוד כחמש שנים, יהיו ל-DIA כאלף קציני איסוף ברחבי העולם - כולל נספחים צבאיים - כמעט כפליים ממערכיה עד כה
▪  ▪  ▪
הסוכנות למודיעין ביטחוני

הסוכנות למודיעין ביטחוני (DIA) - מערכת הביון של הפנטגון - מוסיפה מאות מרגלים לפריסת אנשיה ברחבי העולם במאמץ להגביר את איסוף האנושי, המתחרה בסוכנות המרכזית לביון (CIA).
הפריסה המוגברת תאפשר ל-DIA לשנות את ייעודה מתמיכה במלחמות בעירק ובאפגניסטן בעשור האחרון אל היענות לאיומים החדשים ברחבי העולם, תוך תיאום עם CIA ועם הכוחות המיוחדים האמריקניים.
גורמים בוואשינגטון מסרו, כי בסוף הפריסה, בעוד כחמש שנים, יהיו ל-DIA כאלף קציני איסוף ברחבי העולם - כמעט כפליים ממערכיה עד כה. במערכי הסוכנות נכללים גם מי שאינם פועלים בחשאי - כמו נספחים צבאיים. גם מערך מעריכים, אנשי המנהלה ואנשי התחזוקה יגדל בהתאם.
היעדים החדשים לאיסוף הם פעילות איסלאמיסטית ברחבי העולם - ובעיקר, באפריקה - משלוחי נשק מקוריאה הצפונית ומאירן והתעצמות צבאית בסין. "זה אינו כוונון של מאמצינו, אלא ארגון עמוק מחדש", תיאר לוטננט-ג'נרל מייקל טי פלין, מנהל DIA, את השינוי.
למרות קשייו, השילוב בין הסוכנויות למודיעין לבין הכוחות המיוחדים יוצר דגשים אחרים לפעילות הביון האמריקנית. השילוב והגידול בהיקף פעילות הביון האמריקנית משקף את הדגשים של ממשל אובמה על פעילות לא-צבאית נגד האיומים על הביטחון הלאומי של ארצות-הברית. זאת, במסגרת הסדרת הלוחמה בטרור מפעילות נקודתית למאמץ מתואם כלל-אמריקני.
לסוכנות למודיעין ביטחוני אין הרשאה - כמו ל-CIA - לפעילות חשאית מעבר לאיסוף מודיעין. למרות זאת, היה ל-DIA תפקיד חשוב באיתור מטרות עבור הכוחות המזוינים האמריקניים - מידע, ששימש להצבת כטב"מים אמריקניים בגזרת אפגניסטן ובמזרח אפריקה. לכן, סבורים, שהרחבת מערכי DIA מלמדת על הרחבת פעילות החיסולים האמריקנית ברחבי העולם - מבלי שהפנטגון יצטרך אישור של הקונגרס לביצועה.
גנרל פלין ניסה לשכך חששות באומרו בהרצאה בכנס באוקטובר, כי DIA דואגת לשתף בהתמדה את הקונגרס במהלכיה. לדבריו, הרחבת סוכנותו נועדה לסכל איומים עתידים על ביטחון ארצות-הברית בעידן של "עימות מתמשך".
מומחים מעריכים, כי יוגבר התיאום בין DIA לבין CIA - לפחות, ברמה הבכירה - שיוגבר על-ידי מעבר בכירים מסוכנות לסוכנות ומהכוחות המזוינים לסוכנויות לביון. כך, מאחורי היוזמה להרחיב את מערכי DIA נמצא מייקל ג'י ויקרס, בכיר לשעבר ב-CIA, המשמש למודיעין בפנטגון, המוזכר בין המועמדים לנהל את CIA. יתר על כן, ההסכמים לשיתוף פעולה בין הסוכנויות אושרו על-ידי ליאון פאנטה, שר ההגנה, ועל-ידי דיוויד פטראוס, המנהל הקודם של CIA.
כוונת הפנטגון לעסוק בעניינים, שאינם בתחום עיסוקה של CIA, מבהירים חסידי השינוי. לפני כשנה פורסם דוח של הממונה על המודיעין הלאומי, שהתריע, כי נושאים חשובים במודיעין אינם מטופלים על-ידי DIA עקב עיסוקה המוגבר במלחמות בעירק ובאפגניסטן, ואין ביכולת CIA לחפות על כך עקב העומס הרב עליה.
בכירים ב-CIA תומכים בשינויים בהיערכות DIA, ואינם רואים בכך תחרות בסוכנותם, אלא תיאום חשוב של המאמצים. זאת, בניגוד להצעות אחרות לרפורמות בפעילות DIA בעבר. נראה, כי הוסכם, כי ראשי תחנות CIA ברחבי העולם יפקחו על פעילות DIA, ויתאמו אותה כאשר CIA תעסוק בביטחון הלאומי ו-DIA במודיעין צבאי.
יתר על כן, המרגלים של DIA יוכשרו על-ידי CIA, שתגדיל את הכתות במרכז ההדרכה שלה ב"חווה, בדרום וירג'יניה. עוד יורחב שיתוף הפעולה בין הסוכנויות, ו-DIA תוכל להשתמש בציוד של CIA, במתקניה, באמצעי התחזוקה ואפילו ברכב של CIA.
ובנוסף, לגנרל פלין, שמונה לראש DIA לפני כחצי שנה, יש ניסיון של עבודה עם אנשי הסוכנות המרכזית לביון בעירק. דיוויד ר' שֶד, סגנו, היה ותיק ב-CIA, שצבר ניסיון רב כקצין איסוף.
מעריכים , כי הבעיה העיקרית כעת הנה היכן להציב את המרגלים החדשים של DIA. בשגרירויות האמריקניות כבר אין מקום לעוד אנשי צוות. מצד שני, הפעלה של מרגלים מחוץ לסגל הדיפלומטי יוצרת מצב מביך: אם ייתפסו, לא תחול עליהן החסינות הדיפלומטית.
מרבית הגידול בסגל DIA הנה ללא הגדלת תקני כוח-האדם של הסוכנות, אלא בהסבה של תקנים ממנהלה ומתחזוקה לקציני איסוף. אדמירל ביל מקרייוון, מפקד הכוחות המיוחדים האמריקניים - אחד מהתומכים בשינוי - הציע להקצות כמאתיים תקנים במפקדתו לקציני איסוף של DIA, שיעבדו על משימות, המיועדות לפיקודו.

תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקדים בכירים באוגדת יו"ש קבעו כי החיילים שנמלטו מפני מיידי אבנים פעלו בחוסר מקצועיות ובדרג השטח ישנה מבוכה רבה    לוחמים: כבלו לנו את הידיים עם הוראות מחמירות לפתיחה באש, כל קצין הפך לדיפלומט
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: 53% מהגברים שסבלו מבעיות של זיקפה סבלו גם מחניכיים מודלקות בהשוואה ל-23% מהגברים בקבוצת הביקורת
אביתר בן-צדף
הכוח בו השתתף שחרר רופא אמריקני, שנשבה על-ידי טאליבן באפגניסטן    שבעה מחבלים נהרגו במבצע
אביתר בן-צדף
מעריכים כי המנועים שנגנבו מחיל-האוויר יועברו לגריטה    מומחים סבורים כי לאירן ולסין יש עניין במנועים כאלה
אלעזר לוין
עסקת תמ"א 38 הגדולה ביותר יוצאת לדרך - שתי החברות ינהלו יחד 51 בניינים ויבנו עליהם 300 דירות, וזו רק ההתחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il