X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת מחקר חדש, טיפול התנהגותי קוגנטיבי בשילוב עם טיפול תרופתי בנוגדי דיכאון, נמצא קשור לעלייה גבוהה פי יותר משלושה בסבירות לתגובה לטיפול
▪  ▪  ▪
תוספת יעילה [צילום: פלאש 90]
האם מחסור בוויטמין D קשור לדיכאון?
יפעת גדות
הקשר בין דיכאון לוויטמין D הוא דו-כיווני * אנשים שסובלים מדיכאון נמצאים בסיכון גבוה לסבול ממחסור בוויטמין D משום שהם מבלים שעות ארוכות בבית, אינם מתעמלים ובסבירות גבוהה שלא להקפיד על תזונה בריאה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
שימוש בנוגדי דיכאון מעלה הסיכון לשבץ

   יפעת גדות
הטיפול היעיל בדיכאון - לא ידוע

בקרב חולים שאינם מגיבים לנוגדי דיכאון, טיפול בשיחות יחד עם הטיפול התרופתי יכול להקל על תסמיני הדיכאון. אלו ממצאי מחקר חדש.
במסגרת ניסוי מבוקר ואקראי, טיפול התנהגותי קוגנטיבי בשילוב עם טיפול תרופתי נמצא קשור לעלייה גבוהה פי יותר משלושה בסבירות לתגובה לטיפול לאחר שישה חודשים. כך דיווחו חוקרים מאוניברסיטת בריסטול שבאנגליה בכתב העת הרפואי המכובד The Lancet.
ידוע היטב כי רק שליש מהחולים מגיבים היטב לנוגדי דיכאון, אך ישנן מעט מאוד ראיות לגבי טיפול חלופי לחולים אלו, במיוחד בהקשר של טיפול התנהגותי קוגנטיבי. גם באחד הניסויים המקיפים ביותר שנעשו, רק 26% מהחולים הסכימו להשתתף בטיפול התנהגותי קוגנטיבי כאפשרות נוספת לטיפול, והמחקר התמקד בגישות טיפול אלטרנטיביות במקום בבחינה ספציפית של יעילות טיפול כזה בנוסף לטיפול תרופתי בהקלה על תסמיני הדיכאון.
בסיס מחקרי
לכן ביצעו החוקרים ניסוי נוסף - רב-מרכזי, אקראי ומבוקר - שכלל 469 חולים בני 75-18 מ-73 מרפאות כלליות בבריטניה, שסבלו מדיכאון שאינו מגיב לטיפול. החולים קיבלו טיפול רגיל, או טיפול התנהגותי קוגנטיבי, בנוסף לטיפול הרגיל שכבר קיבלו. הטיפולים ההתנהגותיים הקוגנטיביים כללו לפחות 12 מפגשים אישיים שנמשכו 60-50 דקות האחד, עם הגבלה ל-18 מפגשים.
התוצאות הראשוניות שנבחנו היו תגובה לטיפול, שהוגדרה כירידה של 50% לפחות בתסמיני הדיכאון על בסיס 'Beck Depression Inventory' (סדרה של שאלות שפותחה כדי למדוד עוצמה, חומרה, ועומק של דיכאון) לאחר שישה חודשים. רוב החולים - 90% - היו תחת מעקב לאורך התקופה, ו-84% היו תחת מעקב לאורך שנה.
כמעט 75% מהמשתתפים היו נשים, הגיל החציוני של הקבוצה כולה היה 49.6, ו-70% מהקבוצה קיבלו טיפול תרופתי בנוגדי דיכאון יותר משנה לפני שהחלו בטיפול ההתנהגותי הקוגנטיבי.
בסה"כ, החוקרים גילו כי 46% מהחולים שבקבוצה שקיבלו טיפול התנהגותי קוגנטיבי הגיבו לטיפול לאחר שישה חודשים, בהשוואה ל-22% מהחולים שלא קיבלו את הטיפול.
אצל אלו שעברו את הטיפול זוהה שיפור משמעותי יותר בהשפעות משניות לאחר שישה חודשים, כמו לדוגמה - הם נהנו מנסיגה מלאה של הדיכאון, סבלו מפחות תסמינים של חרדה ופאניקה ונהנו משיפור גדול יותר בבריאות המנטלית.
החוקרים הגיעו למסקנה כי טיפול התנהגותי קוגנטיבי הוא תוספת יעילה לטיפול תרופתי אצל אנשים שאינם מגיבים בצורה יעילה לתרופות. יחד עם זאת, הם הדגישו כי במדינות רבות הגישה לטיפולים פסיכולוגיים מוגבלת לעתים קרובות רק לבעלי יכולת, ולכן הם סבורים כי יש להשקיע בטיפולים פסיכולוגיים שליעילותם קיים בסיס מחקרי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול בשיחות - תוספת יעילה לטיפול תרופתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אישה שלא חיה עם בעלה ב-30 שנותיו האחרונות בשל היותה חולת נפש, תתחלק בגימלת השארים עם הידועה בציבור שחיה איתו עד פטירתו
איציק וולף
שר הביטחון אישר את המלצת ראש המטה הכללי למנות את אלוף אייזנקוט לסגנו    התפקיד עשוי לשמש קרש קפיצה עבור אייזנקוט במירוץ לתפקיד הרמטכ"ל בעוד כשנתיים
איתמר לוין
דינה פרנקל פתחה בהליכים לגביית חוב למד"א נגד אדם שכלל לא היה קשור לחוב זה ותשלם לו 5,000 שקל בשל עוגמת הנפש    נדחתה התביעה נגד מד"א לאחר שלא הוכח שהתרשלה
אביתר בן-צדף
עוטר בעקבות דיון ארוך בעניינו לאחר נפילתו רק בצלב חיל הים    המלצת שר חיל הים הועברה לשר ההגנה פאנטה    בעקבות דוח חדש של פתולוגים, שלווה בסרט וידיאו, שצילמו חבריו לנשק במהלך הקרב, שוכנע השר מאבוס להמליץ לשנות את ההחלטה    חיל הים כבר קרא ספינה על שם סרג'נט רפאל פראלטה
אביתר בן-צדף
הצבא האמריקני דורש ממנו מאות אלפי דולרים - שיפוי על שכר לימוד    האקדמיה: הצוער נכנס לדיכאון ולחרדה עקב התאבדות אביו, ופרש כיוון שהודיעו לו, שלא יוסמך לקצונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il