X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון דחה את הערעורים ההדדיים על עונשו של מי שהיה נציג רשות המיסים בארה"ב ירצה את עונשו מאחורי סורג ובריח ג'ובראן שולח מסר מחמיר בנוגע לעבירת הפרת האמונים - ברמז אפשרי לערעור אולמרט
▪  ▪  ▪
סער. צורך בענישה מרתיעה
"קיימת חומרה רבה בעבירת הפרת אמונים מצד עובד ציבור בשל החשיבות של הערכים המוגנים העומדים בבסיס העבירה. החשיבות שבהגנה על ערכים אלה מתעצמת נוכח גילויים גוברים והולכים של שחיתות ציבורית במסדרונות השלטון. המאבק על אלה יכול להיעשות באמצעות העברת מסר ברור של מאבק נחרץ לקיומו של מערך ציבורי ראוי ולכן יש צורך בענישה מרתיעה".

יגאל סער, שהיה נציג רשות המיסים בארה"ב, ירצה חמישה חודשי מאסר בפועל על חלקו בפרשת רשות המיסים. כך קבע (יום ב', 10.12.12) בית המשפט העליון, בדחותו את הערעורים ההדדיים של סער והמדינה על גזר הדין שקבע בית המשפט המחוזי.
סער ביקש להתמנות לסמנכ"ל רשות המיסים למינהל, אך מנהל הרשות דאז, ג'קי מצא, חזר בו מהבטחתו ליורם קארשי - פעיל ליכוד ואחיה של שולה זקן - למנות את סער לתפקיד. בעקבות זאת מנעה זקן ממצא להיפגש עם שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, בנוגע למינויים ברשות. לבסוף הסכימו מצא, קארשי וסער, כי האחרון ימונה לנציג הרשות בארה"ב.
סער היה היחיד מבין נאשמי רשות המיסים שניהל את משפטו עד סיומו. הוא זוכה מעבירות שוחד וסיוע לשוחד והורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים. סער טען בערעורו, כי השופט זכריה כספי החמיר איתו יתר על המידה כאשר קבע שעונשו ירוצה מאחורי סורג ובריח ולא בעבודות שירות, וכי החמיר איתו יותר מאשר יתר המעורבים. המדינה מצידה טענה, כי העונש קל מדי, שכן מעשיו של סער היו החמורים ביותר למעט אלו של מצא. בהמלצת השופטים נסוגו שני הצדדים מערעוריהם על פסק הדין.
השופט סלים ג'ובראן אומר, במה שעשוי להוות גם מסר לקראת ערעורו של אולמרט: "קיימת חומרה רבה בעבירת הפרת אמונים מצד עובד ציבור בשל החשיבות של הערכים המוגנים העומדים בבסיס העבירה. החשיבות שבהגנה על ערכים אלה מתעצמת נוכח גילויים גוברים והולכים של שחיתות ציבורית במסדרונות השלטון. המאבק על אלה יכול להיעשות באמצעות העברת מסר ברור של מאבק נחרץ לקיומו של מערך ציבורי ראוי ולכן יש צורך בענישה מרתיעה.
"מעמדו של המערער כעובד רשות המיסים, שהיפר אמונים הוא נסיבה מחמירה לצורך גזירת עונשו. המערער היה צריך להקפיד עם עצמו ולצורך שמירת יושרתה של המערכה בה עבד. המאבק בשחיתות הציבורית צריך לבוא לידי ביטוי בענישה מחמירה ומרתיעה. אין גם להתעלם מהנסיבות הקונקרטיות בהן נעברו העבירות, כלומר עצם העובדה שמדובר באדם שהיה מהבכירים ביותר ברשות וכי מעשיו מצויים ברף הגבוה של עבירת הפרת האמונים. העבירות אותן עבר המערער פגעו פגיעה קשה בערכים המוגנים ואלה צריכים לבוא לידי ביטוי בענישה משמעותית".
לאור חומרת המעשים, קובע ג'ובראן, העונש אינו חמור מדי. מאידך-גיסא, גם אין לומר שהוא קל מדי וסער אינו ראוי לעונש דומה לשל מצא (שנת מאסר בפועל), שכן "מי שאיפשר את כל המהלך הפגום והמביש הזה ברשות המיסים ונתן עצמו בידי אחרים ככלי ריק אל מול שני אינטרסנטים זרים, הלו הוא ג'קי מצא, ולא אחר".
השופטים צבי זילברטל וניל הנדל הצטרפו להחלטתו של ג'ובראן. את סער ייצגו עוה"ד יעקב וינרוט, גיל דחוח, עודד גזית וגלית רוטנברג. את המדינה ייצגו עוה"ד יוסי אלון ויוחאי בן-שמואל.

תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סופית: 5 חודשי מאסר לסער מרשות המיסים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ומה השופטים עשו
אזרח 5  |  10/12/12 12:10
2
רק עתה ראינו פרשת מינויים באונ
משה 7  |  10/12/12 13:05
3
שכר ועונש
הרועץ המשפטי  |  10/12/12 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט אולמרט
איתמר לוין
אהוד אולמרט פיזר בראיון ב"פגוש את העיתונות" שורה של סילופים, חצאי אמיתות ובלופים, תוך שהוא מנסה לנצל את העובדה שרוב הציבור אינו בקיא בפרטי ההליכים המשפטיים הרבים בהם הוא מעורב
איתמר לוין
"אסור שגוף הביקורת על הפרקליטות יפגע בביטחון העצמי של הפרקליטים"    "מסיבות העיתונאים של המשטרה - פסולות ומשבשות"    "הכותרת של ידיעות אחרונות על קורב - כאילו פרצה מלחמת עולם"    "חלק ניכר מהתיקים בפרקליטות מיסוי וכלכלה - בלתי אפשריים"
ד"ר חיים שיין
בימים אלה, כשמתפקדי המפלגות בוחרים את רשימות המועמדים לכנסת, מוטלת עליהם חובה אזרחית ממדרגה עליונה לדאוג לכך שהנבחרים יהיו נקיי-כפיים, בעלי תודעת שליחות וכישרון מוכח. חשוב מאוד שבהזדמנות זו הם יחסכו מעצמם את הקלון    פניה של מדינה כפני נבחריה
עו"ד אברהם פכטר
הפרקליטות הגישה ערעור על הזיכוי במשפט אולמרט (פרשת טלנסקי וראשונטורס), במסגרת בדיקת עקרונות משפטיים שנשכחו ע"י בית המשפט המחוזי. הקביעות העובדתיות עומדות בסתירה לפרשנות המשפטית שנתנה להם ולפסיקה תקדימית של עשרות שנים. מי שטוען שהערעור הוא פגיעה במעמד בית המשפט המחוזי, לא מבין את יסודות המשפט ועקרונותיו
איתמר לוין
אם אהוד אולמרט חשב שנצחונו של ברק אובמה יקל עליו לחזור לחיים הפוליטיים, הרי שערעורה של המדינה על זיכויו יקשה זאת מאוד    משה לדור הפגין מנהיגות ונשא באחריות אישית כאשר חתם בעצמו על הערעור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il