X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר בעדותו שאינו זוכר מי קיבל את כל השוחד מיזמי הולילנד בשנות ה-2000 חברת גלוב, שלכאורה עסקה בתחום האמנות, קיבלה מש"ד תשלום תמורת ייעוץ בשיווק פרויקט הולילנד
▪  ▪  ▪
הולילנד. מי קיבל את השוחד? [צילום: פלאש 90]
אדרת. "חותה הוא סל"

"קשקשן" ו"זבל"
לאחר שבועות ארוכים בהם ישבו זה מול זה, התפוצץ המתח בין ש"ד לבין הלל צ'רני. כאשר ש"ד התייחס למצב בריאותו, אמר צ'רני: "קשקשן, משנות ה-80 אתה אומר את זה". ש"ד התפרץ: "אתה זבל! זבל של בן אדם! רק זבל יכול לדבר ככה!". השופט דוד רוזן מיהר להרגיע את הרוחות.

חברת גלוב, שעסקה לכאורה באמנות ובה השקיע ש"ד מיליוני דולרים, הוציאה בנובמבר 2004 חשבונית בסך 94,000 ליש"ט בגין ייעוץ לשיווק הפרויקט. כך מגלה מסמך שהציג (יום ב', 10.12.12) סניגורו של הלל צ'רני, עו"ד גיורא אדרת. החשבונית הוצאה לאחת מהחברות שבשליטת ש"ד, ונאמר בה שהיא בגין "שיווק פרויקט הולילנד הישראלי - מגרשים 1 ו-2 - מחוץ לישראל, בדגש על בריטניה וצרפת".
מדובר בחברה שלטענת ש"ד אמורה הייתה לרכוש תמונות ולהחזיר לו את כספו הן במזומן והן ביצירות אמנות. אדרת טען, כי מדובר בחברת-קש שהייתה שייכת לש"ד עצמו ואשר שימשה אותו להברחת מיליוני דולרים. בנוגע לחשבונית שהוצגה היום אמר ש"ד, כי ניסה להשתמש בקשריה הבינלאומיים של גלוב כדי לשווק את הפרויקט, שכן בתי המכירות הפומביות הגדולים מתמצאים גם בשיווק נדל"ן. לגירסתו של ש"ד, את גלוב הקימו יוצאי סותבי'ס, אשר יכלו לסייע גם בשיווק הולילנד. אדרת שאל האם אנשי גלוב דיווחו אי-פעם על פעילותם בנוגע להולילנד, וש"ד השיב שכל הניירות נלקחו ממנו.
"רימיתי את מס הכנסה"
אדרת הציג שורה של חשבוניות בנוגע לנסיעות לחו"ל בענייני הולילנד שהעביר ש"ד לעורך דינו, וש"ד אישר שבחלק מן המקרים הגיש לרשויות המס חשבוניות על הוצאות פרטיות. עם זאת הדגיש ש"ד, כי הוא הוציא מכיסו מאות אלפי דולרים לשיווק הפרויקט ולא הגיש להולילנד אף אחת מחשבוניות אלו. אדרת טען, כי ש"ד קיבל מהולילנד החזרים של 400,000 דולר, בעוד ש"ד טען שכסף זה היה מיועד לתשלומי שוחד.
ש"ד הוסיף והעיד, כי מי שהיה יו"ר הוועדה המחוזית, מתי חותה, קיבל ממנו שוחד של מאות אלפי שקלים בשנת 2004. אדרת ציטט מחקירתו של ש"ד במשטרה, לפיה מקבלי השוחד בסך 947,000 שקל באותה שנה היו רק אורי לופוליאנסקי ואורי שטרית. לדברי ש"ד, הוא נזכר בשמו של חותה רק כאשר ביצע חשבונות נוספים, ואף הכין לאחרונה טבלה של מקבלי השוחד שלא הגיש למשטרה ולפרקליטות. אדרת טען, כי "חותה הוא סל" וש"ד נוקב בשמו בכל פעם שאינו יודע למי לייחס את השוחד. התובע, עו"ד יוני תדמור, הגיב באומרו שש"ד נקב בשמו של חותה מספר פעמים בחקירתו במשטרה. השופט דוד רוזן השיב, כי ש"ד הזכיר לראשונה את חותה בהקשר של 2004 רק בעדותו במשפט. ש"ד הוסיף, כי טעה לעיתים במשטרה בשל לחץ החקירות ואורכן.
אדרת: "כלומר, לגבי מקבל השוחד העיקרי ב-2004 טעית". ש"ד: "נכון". אדרת: "לגבי 2001 לא ידעת מי קיבל 2.5 מיליון". ש"ד: "אמרתי שלופוליאנסקי קיבל 800,000 שקל". אדרת: "ולגבי ה-8.9 מיליון ראינו שמתוך ה-1.5 מיליון של אולמרט אתה יכול להסביר רק 200,000-100,000 שקל, ולרוב הסכום של 'יד שרה' אין קבלות". ש"ד: "שקר גס. עוד לא הסברת למה צ'רני מחק את ה-8.9 מיליון האלה. אם זה סכום חוב [שלי] ולא תרמתי כלום לפרויקט כמו שהוא טוען, אז למה מרוחב הלב שלו הוא מחק אותו?". ש"ד טען עוד, כי אדרת מציג מדי יום מסמכים שלא היו בחומר החקירה, אלא באים מתוך התיקים שלגירסתו גנב צ'רני ממנו.
"שם לי אקדח לרקה"
בהמשך עדותו אישר ש"ד, כי בשנת 2008 לא זכר חלק ממקבלי השוחד בשנת 2005, למרות ששנה קודם לכן הכין לגירסתו רשימה מפורטת שלהם. אדרת הטיח בו, כי למרות זאת הוא מתיימר לומר כעת שהוא זוכר פרטים מדויקים של פגישות ואירועים משנות ה-90. עוד אישר ש"ד, כי מכתב ממאי 2006 בו פירט את מקבלי השוחד כביכול, כלל נתונים פיקטיביים, אם כי הסכום הכולל - למעלה מ-6.1 מיליון שקל - היה מדויק. לדבריו, צ'רני השיב למחרת ולא טען שמדובר בניסיון סחיטה ולא הכחיש את הטענות, אלא רק שיש בעיה שצריך לטפל בה.
אדרת שאל מדוע הסכים ש"ד באותה עת לוותר על 3 מיליון שקל שלטענתו הגיעו לו. ש"ד השיב, כי לא הייתה לו ברירה, שכן "צ'רני שם לי אקדח לרקה ואמר לי take it or leave it". עוד טען ש"ד, כי איבד את המסמכים המקוריים הנוגעים לאותה תקופה. אדרת העיר, כי חלק מההתדיינות בין ש"ד לצ'רני נעשתה מול רואה החשבון של ש"ד, אשר כלל לא נחקר בידי המשטרה.

תאריך:  10/12/2012   |   עודכן:  10/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  מתי חותה  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין  שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד מתקשה לשחזר את פרטי מקבלי השוחד
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לדור יעזור לנוכל לשחזר
עידןסובול  |  10/12/12 12:40
2
שביב של תקווה
א.א.  |  10/12/12 13:56
3
לא רק אולמרט לא זוכר דברים ל"ת
ר2  |  10/12/12 14:14
4
קנו תמונות של אשתו של אולמרט
דן ה  |  10/12/12 17:48
 
- קשיים...
יוסי מ  |  10/12/12 18:17
 
- קנו את הספר של אבא של שרה.
בבון זה קוף  |  10/12/12 20:29
5
עד מתי??????
מתיה  |  10/12/12 18:39
6
מתי יעצרו את לדור לחקירה ?
בבון זה קוף  |  10/12/12 19:39
7
ועדת חקירה לבדיקת הפרקליטות
מתיה  |  10/12/12 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
מודה שזייף מסמכים של הולילנד תיירות וחתימה של צ'רני על שורה של מסמכים    השופט רוזן הודה שהתערב יתר על המידה בחקירה הנגדית שמנהל עו"ד אדרת
איתמר לוין
טוען שכבר בשנת 2005 כתב לצ'רני שעליהם להשלים את ההתחשבנות בגין "ההוצאות המיוחדות" וטוען: "הוא לא קפץ אז, הוא לא רץ למשטרה"
איתמר לוין
סניגורו של צ'רני: נביא גרפולוג שיוכיח שחתימתו זויפה על מסמך בו אישר כביכול את תשלומי השוחד
איתמר לוין
אהרון ריבלין ייצג את חברת לייקווד שניהלה מו"מ לכניסה לפרויקט    ש"ד: הממונה על התחבורה בעיריית ירושלים קיבל 200,000 שקל כדי להעניק אישור כוזב לפיו כביש הגישה מוכן
איתמר לוין
יזמי הולילנד טוענים שהוועדה המחוזית קיבלה החלטות בנוגע לפרויקט אך ורק בהסתמך על דבריו של עד המדינה    ש"ד: זו המחמאה הכי גדולה שאתה יכול לתת לי
רשימות נוספות
עלות העברת דגם הולילנד: 4 מיליון דולר  /  איתמר לוין
דרישה להסרת חסיון עו"ד-לקוח של ש"ד  /  איתמר לוין
המדינה: יוסי אולמרט יעיד בהיוועדות וידאו  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il