X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישקיעו 840 מיליון שקל - 51% להרבור גרופ של צביבל, לסלואן ולאלקטרה, 49% לכלל ביטוח המוכרת: קרן הפנסיה של המורים כלל: לא דיווחנו לבורסה "כי זו עסקת ענק שאיננה מהותית" התשואה - 11% ברוטו
▪  ▪  ▪
בניין משרדים יוקרתי בדאונטאון שיקגו [צילום: יח"צ]

חברות כלל ביטוח והרבור גרופ ישראל רכשו מקרן הפנסיה של המורים בארה"ב מגדל משרדים בן כ-110 מ"ר במרכז העסקים של שיקגו. הם ישלמו עבורו 221 מיליון דולר, שווי ערך ל-840 מיליון שקל. להרבור גרופ 51% בעסקה, ולכלל ביטוח 49%. הרבור תשקיע 428 מיליון שקל, וכלל ביטוח 412 מיליון שקל.
כלל ביטוח לא דיווחה על העסקה לבורסה, משום שלדבריה "זו עסקה לא מהותית". מצד שני, אומרת כלל ביטוח בהודעה לעיתונות כי זוהי לגביה "עסקת ענק", שהיא גם עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בשיקגו בשנה האחרונה. החברה אומרת כי לפי הגדרות רשות ניירות ערך היא חייבת לדווח רק על עסקה בגודל 1% מהיקף הנכסים; לכלל ביטוח נכסים ב-100 מיליארד שקל, ולכן היא פטורה מדיווח.
המגדל הוא בן 40 קומות, ברחוב סאוט ווקר 1, ובו גם קומת קרקע מסחרית, חדר כושר וחניון תת-קרקעי. הוא נמצא במרכז CBD, הנחשב לרובע העסקים המוביל של שיקגו. המגדל תוכנן בידי האדריכל הלמוט ג'אן, במבנה חיצוני יחודי. הנכס מושכר ל-40 שוכרים לשש שנים בממוצע. דמי השכירות נמוכים יחסית, 18.3 דולר למ"ר לחודש בממוצע. השכירות תניב הכנסה ברוטו של כ-24.5 מיליון דולר לשנה, שהם תשואה ברוטו של 11%.
היזמים יקבלו מבנק וולס פארגו, אחד הגדולים בארה"ב, הלוואה של 165 מיליון דולר ל-5 שנים בריבית נמוכה יחסית של 3.75%. הפער בין הריבית לבין דמי השכירות הצפויים מהווה בסיס טוב לרווחים שוטפים על העסקה.
הרבור וכלל ישקיעו יחד, הון עצמי של 93 מיליון דולר, שיכסה את יתרת ההשקעה ואת ההוצאות הכרוכות בה, כנראה השקעה בנכס עצמו. חלקה של כלל בהשקעה העצמית יהיה 46 מיליון דולר.
הרבור גרופ נמצאת בשליטת משפחת ג'יי צביבל מישראל, מייסד החברה ג'ורדן סלואן ואלקטרה נדל"ן. החברה רכשה עד היום 40 בנייני משרדים ומרכזי קניות, וכן 25,000 דירות, כמעט כולם בארה"ב, כולל בניו-יורק. שווי נכסיה כיום - 3.5 מיליארד דולר. החברה ניצלה בשנתיים האחרונות את מחירי השפל בנדל"ן כדי לרכוש נכסים במחירים טובים. החברה פעילה זה 20 שנה, ובמשך השנים קנתה ומכרה נכסים רבים. המכירות הניבו למשקיעים תשואה של 20% ויותר. באחרונה גייסה הרבור 300 מיליון שקל באג"ח, כדי לממן רכישות נוספות.

תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  11/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרבור וכלל ירכשו מגדל משרדים בשיקגו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת שהעיצומים מנוגדים להתחייבות האחיות לשקט תעשייתי    "קיום השביתה ערב בחירות נועד להפעיל לחץ בלתי לגיטימי על מקבלי ההחלטות"
עופר וולפסון
במהלך חסר-תקדים הוכרזו שני סכסוכים שונים ונפרדים במפעל: האחד עוסק במיזוג המפעלים המתוכנן עם חברת פוטאש הקנדית והסכסוך השני עוסק בהתנגדות ההנהלה להכיר בעובדי חטיבת קוצרי המלח בקרקעית האגן כעובדים מאוגדים    יו"ר ההסתדרות בנגב: "נראה שההנהלה לא למדה את לקחי המשבר הקודם"
איתמר לוין
יוסף מרדכי ודניאל סילברברג היכו אוהד של מכבי תל אביב ערב משחק של הקבוצה, לאחר שביקש להכניס שלטים לאיצטדיון
אלעזר לוין
בנק ישראל מאשר: הפעילות בשוק הנדל"ן חזרה לשיא שלפני המשבר    המשכנתאות עלו בחודש שעבר ב-21% לעומת אוקטובר, וזינקו ב-43% לעומת נובמבר אשתקד    נובמבר - חודש שיא "נורמלי" במתן משכנתאות    גם מכירת דירות בעלייה
איתמר לוין
לראשונה קובע בית הדין הארצי לעבודה, כי עובד יכול לבקש להמשיך להעסיקו מעבר לגיל הפרישה שבחוק, וכי המעביד חייב לבחון את הבקשה בנפש חפצה תוך הבאה בחשבון של שורת גורמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il