X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הוחלט במשרד החקלאות בעקבות חשיפת ההתעללות במפעל תנובה ארבעת הרופאים הווטרינריים של בית המטבחיים זומנו לשימוע
▪  ▪  ▪
חשמול עגל בבית המטבחיים של תנובה [צילום: מן הטלוויזיה]

בעקבות התיעוד הקשה שנחשף בתוכנית "כלבוטק", לפיו בבית המטבחיים "אדום אדום" של חברת תנובה מבצעים העובדים התעללות קשה בבעלי החיים טרם שחיטתם, החליטו (יום ג', 11.12.12ׂ) במשרד החקלאות כי על-מנת להגביר את רמת הפיקוח והאכיפה בנושא, יחויבו כל בתי מטבחיים בארץ להתקין מצלמות מעקב מרחוק שיפקחו על הנעשה בהם, כתנאי להפעלתם.
במקביל, ארבעת הרופאים הווטרינריים של בית המטבחיים של תנובה בבית שאן זומנו ליום חמישי הקרוב (13.12.12) לשימוע בפני מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות.
הליך השימוע הוא הליך מקדמי בטרם מתקבלת החלטה האם ינקטו צעדים נגד הרופאים הווטרינריים האם כן אילו צעדים. השימוע מאפשר לרופאים להציג את גרסתם לדברים
מנהל השירותים הווטרינריים הוא הגורם המוסמך על-פי חוק להחליט על ביטול הסכמה להעסקת רופא וטרינר בבית מטבחיים. בטרם יוחלט האם לבטל את הסכמת מנהל השירותים הווטרינריים להעסקת ארבעת הרופאים בבית המטבחיים הם זומנו לשימוע כאמור.
ההחלטה על הליך שימוע התקבלה מתוך תחקיר "כלבוטק" ממנו עולה כי, לכאורה, לא קיימו הרופאים הווטרינריים את חובת הפיקוח ואת הוראות השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות לצורך שמירה על בריאות הציבור ולמניעת צער בעלי חיים.
כנס חירום של עובדי בתי המטבחיים בישראל
במקביל לשימוע יקיימו השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ביום חמישי כנס חירום של כל מנהלי ורופאי בתי מטבחיים בישראל בנוכחות מנהל השירותים הווטרינריים, ד"ר נדב גלאון, הממונה על-פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, ד"ר דגנית בן דב, ורופא ראשי לבתי מטבחיים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר מוחמד עבדאל-חלק, לצורך ריענון נהלים.
במקביל, דרש מנהל השירותים הווטרינריים כתנאי לחידוש השחיטה, כי שני תדריכי חירום יבוצעו במפעל תנובה על ידי הרופא הווטרינר הראשי לבתי מטבחיים של השירותים הווטרינריים, ד"ר עבדאל-חלק. הראשון בוצע כבר למחרת שידור התחקיר ביום שישי (7.12), בפני רופאי בית המטבחיים של תנובה. השני בוצע ביום ראשון (9.12) בפני רופאי בית המטבחיים, מנהלי המפעל וצוותי הפריקה והשחיטה של בית המטבחיים. בתדרוכים רועננו נהלי העבודה והפיקוח ובכללם הנוהל האוסר הכאה, דחיפה ודחיסה של בקר, ניתנה הוראה להרחקת כל המקלות (מפלסטיק ועץ) שהעובדים השתמשו בהם להכאת בעלי החיים, הובהר כי על המפעל להודיע לרופאים המפקחים על בקר רובץ טרם הגעתו לבית המטבחיים, וכן הובהר כי חובה על אחד מהרופאים המפקחים להיות נוכח בזמן העברת בקר רובץ לבית המטבחיים.
השימוש שוקר חשמלי - רק במקרי קיצון
הובהר כי מעתה השוקר החשמלי יוחזק רק ברשות הרופא המפקח, וכי השימוש בו ייעשה רק במקרים קיצוניים ביותר, וכן הטיפול בבהמות רובצות יהיה רק בהוראת ובנוכחות רופאי בית המטבחיים.
מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, מסר כי "השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות מזועזעים מהפרטים שנחשפו בתחקיר 'כלבוטק'. מיד לאחר שידור התוכנית, כבר למחרת בבוקר, ביצע המשרד מספר פעולות על-מנת למגר את התופעה הקשה שנחשפה, כדוגמת תדריכי חירום במפעל והנחייה לא לעשות שימוש בשוקר חשמלי אלא במקרים קיצוניים וגם אז בהוראת ובנוכחות רופא בית המטבחיים. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים ללא לאות על-מנת למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד".
יש לציין עוד, כי גם באוסטרליה, ממנה מיובאים בעלי החיים המשמשים את משחטת המפעל, נפתחה חקירה בנושא, בעקבות החשדות להפרות תנאי היצוא על-רקע חשיפת המעשים.

תאריך:  11/12/2012   |   עודכן:  11/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בתי המטבחיים יחויבו בהתקנת מצלמות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לחייב גם בתי משפט. משטרה ופרקל
צרצר  |  11/12/12 18:19
 
- אכן להקליט הכל ולמסור לצדדים!
ירון זכאי 1  |  11/12/12 19:28
 
- אכן, עשית הקבלה נכונה
האסירון העליון  |  11/12/12 19:37
2
"המשטרה פשטה" עם שחר.אפשר
הגוי..  |  12/12/12 01:59
3
מעניין גם אצלי עלתה מחשבה דומה
יוסקה 60  |  12/12/12 05:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הרשות הפלשתינית נפגש עם נשיא טורקיה ואיים לפנות לבית הדין הבינלאומי אם ישראל לא תשנה את מדיניות הבנייה בהתנחלויות    ליברמן: עמדת אירופה מזכירה את שנות ה-30
איציק וולף
האינדיפנדנט הבריטי דיווח על דיון שקיים בנושא מפקד צבא בריטניה    אקוודור שוקלת להציע מקלט מדיני לבשאר אסד וכלכלת סוריה בפני קריסה
מירב ארד
הדירוג ניתן על-ידי כתבי התיירות באיטליה אשר דירגו לראשונה את הפעילות התקשורתית של המדינות הזרות באיטליה    בחודש שעבר בחרו קוראי מגזין התיירות Recommend בישראל כיעד מכירתי הטוב ביותר במזה"ת
עופר וולפסון
היקף החוזה בין MDA לתע"א מוערך בכ-100 מיליון דולר    הלוויין ישוגר בשנת 2015, ויפעל בחלל למשך 16 שנים
עופר וולפסון
ועדה של משרד הרווחה ממליצה לא לאפשר הקמת "בתים לחיים" חדשים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים בשכונות וביישובים שבהם כבר פועלים כמה בתים קיימים    המטרה: הכלה ושילוב של כל מסגרת לאנשים עם צרכים מיוחדים באופן ראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il