X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפרסמת הנחיות ודוגמאות לקיצור הנדרש של דוחות חברות ציבוריות, המגיעים כיום למאות עמודים הרשות מציעה גם תיקוני חקיקה שנועדו להקל על דיווחי החברות
▪  ▪  ▪
האוזר. לא מהלך חד-פעמי [צילום: יח"צ]

רשות ניירות ערך פרסמה (יום ד', 12.12.12) את עמדתה בקשר לקיצור הדוחות הכספיים של חברות ציבוריות, המגיעים כיום למאות עמודים. הרשות מביעה את התקווה, כי כבר בדוחות לשנת 2012 יחול שיפור משמעותי בתחום זה, ומזהירה שתשים דגש בבדיקת הדוחות על פישוטם וקיצורם.
לדברי הרשות, הרחבת דרישות הגילוי במסגרת הדוחות ואימוץ כללי התקינה החשבונאית הבינלאומית העלו משמעותית את האיכות וההיקף של דרישות הגילוי בדוחות. ואולם, ההיקף העצום של הדוחות כיום "עלול לבוא על חשבון נוחות השימוש בדוחות ולהקשות על יכולת המשתמשים להבינם ולקבל על בסיסם החלטות".
הרשות אומרת, כי שתי בעיות עיקריות גורמות להרחבת הדוחות: הכללת מידע לא מהותי עודף, המקשה על התמקדות המשתמשים במידע המהותי; ומידע בלתי מובן, הנובע מאי-הקפדה על הניסוח או מהתמקדות בצורה ובניסוח משפטיים, במקום מתן הסברים בהירים ותמציתיים המדגישים את עיקרי המידע ואת השפעתו האפשרית על התאגיד.
לדברי הרשות, היא "מצפה מהתאגידים ומכל הגורמים הרלוונטיים לתהליך הדיווח להקדיש את המאמצים הנדרשים ולקיים את התהליכים המתחייבים מכך על-מנת שדוחותיהם לא ילקו בפגמים אלו. הרשות מצפה, כי כבר בדוח התקופתי לשנת 2012 יציגו התאגידים שיפור ניכר באורך ובמובנות דוחותיהם". לעמדתה של הרשות מצורפות דוגמאות רבות לצמצום הגילוי והצעות המיועדות להקל על תאגידים ליישם את העקרונות המתוארים בעמדה.
בנוסף לכך, מפרסמת הרשות סט ראשון של ניירות עמדה והצעה לשינויי חקיקה, כחלק ממתווה ההקלות שמטרתו לאזן באופן מידתי את נטל הרגולציה על הגופים המפוקחים, תוך שמירת עניינו של ציבור המשקיעים. מטרת ההצעות היא להקל על הליך החתימה מחדש על דוחות כספיים המצורפים לתשקיף, להקל בתשקיפים להנפקות ראשונות (IPO) ולבטל תקנות המצריכות גילוי ששוב אינו נחוץ. כמו-כן, מוצעת הקלה לעניין מתכונת עריכת דוח הדירקטוריון המצורפים לתשקיף, כך שדוח הדירקטוריון לתקופת הביניים ייערך במתכונת של דוח דירקטוריון ביניים, במקום במתכונת של דוח דירקטוריון שנתי.
לדברי יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, "על-מנת להביא לקיצור משמעותי ונכון של הדוחות, יש צורך בתהליך, ואין המדובר בפעולה חד-פעמית שהחברות או הרשות ינקטו בהם. נייר עמדה זה והדוגמאות הכלולות בו, מהווים את תחילתו של תהליך חשוב זה, אשר יתווספו להם תהליכים הכרחיים נוספים, ובהם שינוי תודעתי שעל הנהלות החברה, האחראים לדיווחי החברה, יועציהם המשפטיים ורואי החשבון המבקרים ליישם, הירתמות סגל הרשות לשם הטמעת הקיצור בחברות, דיאלוג בין סגל הרשות עם החברות, תיקוני חקיקה שיביאו לצמצום כפילויות ולהבהרות, ופרסום דוגמאות נוספות לקיצור מעת לעת, על-מנת לשתף את השוק בניסיון שנצבר ברשות".

תאריך:  12/12/2012   |   עודכן:  12/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות ני"ע: לקצר את הדוחות כבר מ-2013
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרלי שטרית
מרקוני שידר בגלי רדיו ללא כבלים וזכה בפרס נובל לפיסיקה    חלק מנוסעי ה'טיטניק' ניצלו בזכות הטכנולוגיה שהמציא
יפעת גדות
אספירין מועיל ללב? גברים סובלים יותר ממחלות לב? והאם תזונה יכולה לפתור את כל הבעיות שלנו?
איתמר לוין
הקבלן תמיר נמני שהסתבך בשוק האפור השתמש במאות חשבוניות פיקטיביות והוציא מהמדינה במירמה החזרי מע"מ ב-11 מיליון שקל
איתמר לוין
בית המשפט קובע שהבנק פעל ברשלנות ובחוסר תום לב, כאשר הסתמך על חוזה למראית עין והתעלם מנורות האזהרה שנלוו לו, ולאחר מכן ביקש לקבל את הבעלות על דירתה של קשישה ניצולת שואה
איתמר לוין
התורמים, הסכומים, האינטרסים והחריגות במימון הפריימריז של המועמדים לכנסת    והפעם - משה יעלון וזאב אלקין    מדור יומי ב-News1 לקראת הבחירות לכנסת ה-19
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il