X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סיפור מוזר על אדם שהגיש לבית המשפט בקשה לביטול צו הריסה שכלל אינו נוגע לו, ועל עורך דינו שהתעקש לנהל את כל ההליך למרות שהמצב לאשורו הובהר לו
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל]

גם מי שקורא מדי יום הרבה החלטות ופסקי דין של בתי משפט שונים, עדיין מוצא את עצמו מופתע מדי פעם לנוכח המופרכות של הליכים המוגשים לפתחם של בתי המשפט. ואז תוהה הקורא: האם מדובר בעורך דין רשלן, בור או שניהם? או שמא מדובר בלקוח עיקש, חרש או שניהם? ואולי מדובר בשילוב של שניהם, בבחינת "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב"? הנה דוגמה למקרה כזה.
יוסף דוגמפוסז, אשר יוצג בידי עו"ד שי רוסינסקי, הגיש לבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב בקשה לביטול צו הריסה מינהלי שהודבק לדבריו על דירתו. אלא שעיון מהיר בצו מגלה בקלות רבה, כי לדוגמפוסז אין כל קשר אליו. בעוד בבעלותו של דוגמפוסז מבנה של ארבעה קירות וגג הבנוי מלוחות של פח גלי, הצו מתייחס ל"קונסטרוקציה מפרופילי ברזל".
כאשר נחקר דוגמפוסז על תצהירו, היו תשובותיו מחשיכות עיניים: "אני לא יודע על מה מדובר. לשאלת בית המשפט - הגעת לבית המשפט וביקשת שיבוטל צו הריסה מנהלי - אני משיב שאני לא יודע על מה הצו. אני לא יודע על מה מדובר. לשאלת בית המשפט - אתה בא לכאן ומבקש מביהמ"ש לבטל צו שאתה אפילו לא יודע מה כתוב בו - אני משיב: אומרים לי דברים, אבל על מה בדיוק מדובר כאן בכלל. עכשיו בנאדם גנב, על מה גנבת? מה עשית? יש דברים שצריך לדעת. לשאלת בית המשפט - הגשת בקשה לבית המשפט וחתמת על תצהיר, מה כתוב בה - אני משיב על מה מדובר? אני לא יודע על מה בדיוק".
השופט גיא היימן אומר, כי אפילו אם נניח שדוגמפוסז טעה בתום לב - הרי שכבר בדיון המוקדם יכול היה לראות שאין לו שום קשר לצו. אבל דוגמפוסז - או שמא היה זה בעצם רוסינסקי - התעקש על ניהול המשפט עד סופו, תוך שמיעת ראיות. היימן רומז בצורה ברורה, כי דוגמפוסז מסר תצהיר שקרי: "תצהירו, שבו נרשם שחור-על-גבי-לבן כי הוא ניתן 'מידיעה אישית', אינו משקף ידיעה כלשהי על אודות מהותה של הבנייה הנדונה".
היימן ממשיך: "המבקש עמד בתוקף על כך שהצו יבוטל. הוא עמד על כך גם לאחר שנעשה נהיר, כי הצו אינו קשור, מכל וכל, לבנייה שאותה הציג. פעם אחר פעם הטעים בא-כוחו כי להשקפתו, על באת-כוחו של המשיב להצהיר כי שולחה מסכים לביטולו של צו ההריסה המינהלי". לרוסינסקי גם היה נימוק לבקשתו: מרשו חושש שבעלי אותה קונסטרוקציה יתבע אותו משום שלא התנגד להריסה. היימן משיב: "עתירה לביטולו של צו הריסה מנהלי לא נועדה, לפי תכליתה, להגן על העותר מפני טענות עלומות, שעלול להעלות כלפיו, במועד עלום בעתיד, צד שלישי שזהותו עלומה אף היא".
גם התנהלותו של רוסינסקי אינה נקייה מתהיות. הוא הביא לעדות את שמעון אלקובי, אך היימן העיר מיד שעל תצהיר העדות חתום שמעון ערקובי. רוסינסקי ניסה לתרץ: "האדון הנכבד חתם פה לאחר שהקראתי לו. יכול להיות שבהיסח הדעת הקלדתי שם לא נכון". היימן מגיב: "אומר רק כי הדברים מקימים תחושה ממשית של חוסר נוחות באשר למהימנותו של מר אלקובי".
לבסוף אומר היימן: "דומה, כי אין ממש בקביעה כי הנייר סובל הכל. טענות סרק - אין הוא סובל. טענות, שבינן לבין המקרה הנדון אין כל קשר - מקל וחומר". והוא פוסק: "בתוך 30 ימים ישלם המבקש לאוצר המדינה סך של 9,000 שקל - הוצאות המשיב, טרחתו, והידרשות בית המשפט לבקשת-סרק זו, אשר בגינה עוכב על לא מאום ביצועו של צו הריסה מינהלי בחודש ימים".

תאריך:  13/12/2012   |   עודכן:  13/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
במסגרת תפקידו יופקד מרזוק על בנייה ופיתוח של כלים ואמצעים לקידום מסרי ההסברה לדוברי השפה הערבית בארץ ובחו"ל
שרלי שטרית
תשע טיסות מאוישות שוגרו בתוכנית החלל 'אפולו'. חמש נחתו על הירח. החמישית ב-1972. מאז, לא דרכה רגל אדם על הירח
מירב ארד
יחליף בתפקיד מנכ"ל ברימאג דיגיטל אייג' את רפי פרידמן שכיהן בתפקיד זה ב-4 השנים האחרונות    פרידמן יכהן כיו"ר ברימאג מערכות
עידן יוסף
בראיון לוחמני במיוחד מגלה מייסד מפלגת "כוח להשפיע" כיצד מונעים בתו ובנו של הרב עובדיה יוסף ממנו להגיע אל אביהם, על האיומים שקיבל, על ההדרה בתקשורת החרדית וחושף סקרים לפיהם 30% ממצביעי שס יצביעו עבורו
עידן יוסף
שוטרת מג"ב ירתה למוות בפורע ששלף אקדח דמה מול חייל    ישראלי נפצע קל לאחר שערבים היכו אותו באגרופים בעיר העתיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il