X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המורשעים העיקריים: המנהל לשעבר של המחלקה בה אושפזו המקרים הקשים ביותר ומי שהייתה האחות הראשית שלה מנהל בית החולים והאחות הראשית לשעבר הורשעו בהזנחת מושגחים
▪  ▪  ▪
איתנים. לא מחוץ לעולם המשפט
דיוק נוסח משרד המשפטים
"בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופט צבי סגל) הרשיע היום את יעקב מרגולין, נעמה דוקשיצקי עמנואל, דניאל מאיר ודנה בן-מאיר, בגין חלקם בפרשת איתנים: יעקב מרגולין ונעמה דוקשיצקי עמנואל הורשעו בעבירה של הזנחת מושגחים, דניאל מאיר ודנה בן-מאיר הורשעו בעבירות של התעללות בחוסה חסר ישע ובהזנחת מושגחים" - לשון הודעתו של דובר משרד המשפטים. נכון, אך ממש לא מלא. שלושה מבין הארבעה הורשעו בצורה חלקית, ושני נאשמים אחרים זוכו לחלוטין. כאשר המדינה בכלל ומשרד המשפטים בפרט מדווחים לציבור, הם חייבים להיות מדויקים לחלוטין.
דובר משרד המשפטים מסר בתגובה: "לצד הודעת הדובר צירפנו את ההחלטה המלאה של בית המשפט, ולכן הדבר מעקר כל טענה על הטעיית הציבור". News1 מעיר, כי תגובה זו היא התחכמות, המעידה על כך שההטעיה אינה מקרית ואינה תמימה.

ארבעה בכירים בבית החולים איתנים הורשעו (יום ה', 13.12.12) בהתעללות בחוסים ב"מחלקת ההמשך", בה מאושפזים בוגרים הסובלים מאוטיזם או פיגור, לרוב בשילוב מחלות נוספות. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, קבע שמעשיהם לא היו בגדר טיפול אלא התעללות, וכי אין להותיר את המתרחש במחלקה זו - על כל הקשיים הכרוכים בעבודה בה - מחוץ לעולמו של בית המשפט.
ד"ר יעקב מרגולין, שהיה מנהל בית החולים, הורשע בהזנזת מושגחים. נעמה עמנואל-דוקשיצקי, שהייתה האחות הראשית של בית החולים, הורשעה גם היא בהזנחת מושגחים. ד"ר דניאל מאיר, שהיה מנהל מחלקת ההמשך, הורשע בשבעה מקרים של התעללות בחוסה חסר ישע ובמקרה אחד של הזנחת מושגחים. דנה בן-מאיר, שהייתה האחות הראשית במחלקה, הורשעה בשמונה מקרים של התעללות בחוסה חסר ישע. עמנואל-דוקשיצקי, מאיר ובן-מאיר זוכו מעבירות אחרות שיוחסו להם. איגור לוגבינסקי ועבד ראזק, שנמנו על כוח העזר במחלקה, זוכו מכל אשמה בין היתר מחמת הגנה מן הצדק.
המעשים שתוארו בכתב האישום התרחשו בין פברואר 2003 לאפריל 2004 ונחשפו בידי מספר סטודנטים שנמנו על כוח העזר במחלקה. כתב האישום התייחס הן להתרחשויות במחלקה בכלל והן לאירועים שנגעו לחוסים ספציפיים. דרכי ההתעללות שנחשפו במשפט היו רבות וקשות: הוראות משפילות בנוגע להאכלת חוסה, נאסר עליהם לדבר פרקי זמן ארוכים, העדר טיפול בהתקפי אפילפסיה, העדר טיפול בחוסה שנפל ונחבל, קשירת ידיו של חוסה בזמן הארוחה, גזירת בגדיו של חוסה ואילוצו לעבוד שעות רבות, הותרתו של חוסה בבגדים ספוגי שתן, אילוצה של חוסה לאכול מתחת לשולחן, נעילת חוסה בחדר קטנטן ונטול איוורור ועוד.
סגל דחה את טענותיהם של מקצת מן הנאשמים לפיהן נפלו בחקירותיהם מחדלים שאינם ניתנים לריפוי ומחייבים לזכותם. עוד קבע, כי העובדה שלא נמצאו הנחיות בכתב להתעללות בחוסים, אינה מלמדת שלא הייתה התעללות בפועל. בהכרעתו הסתמך סגל בין היתר על עדויותיהם של חושפי הפרשה, על דוחות שנכתבו בזמן אמת ועל פרוטוקולים של ועדת הבדיקה שהקים משרד הבריאות לבחינת האירועים באיתנים. עוד קבע סגל, כי התנהגותה השלטנית של בן-מאיר והאופן בו זלזלה במאיר ונטרלה אותו, לא מנעו ממאיר לנקוט בצעדים כדי להפסיק את התנהגותה הפסולה.
סגל מוסיף: "לא אחת עלתה השאלה במשפט: אם אכן עבדו הנאשמים במחלקה כה תובענית, וכפי שנטען לא אחת במהלך המשפט - 'הקשה ביותר עלי אדמות' - או אז שמא נבצר מבית המשפט להכריע הדין בנסיבות העניין? שמא קיים עולם בעל קוד הוויה מוצפן הידוע אך ליודעי סוד שחדרו בין כתליו, ששפת המשפט לעולם לא תפענח נכוחה?
"קבעתי, כי באמצעות המשפט - ארוך ומקיף לכל הדעות, בגדרו הוגשו כל הראיות הרלוונטיות לדידם של באי-כוח הצדדים לצורך הכרעה בכל הצמתים הנדרשים - יקום הצדק וייכון. בלתי מתקבל על הדעת להותיר בעולם הממשי פיסת חיים כה דרמטית ורבת נפקות בחיי כה רבים - שטובתם, שלומם ולמעשה עצם איכות חייהם כבני אנוש, מופקדים בידי בית המשפט ותלויים בו לחלוטין - מחוץ לטווח השגתו של עולם המשפט".
את המדינה ייצגו עוה"ד טל וייסמן ורים בראנסה; את מרגולין - עוה"ד עופר ברטל ושירי שרף; את עמנואל-דוקשיצקי - עוה"ד נדב העצני, עדי ברנר ועידן מילר; את מאיר - עו"ד איתן פלג; את בן-מאיר - עוה"ד יעקב קמר ומירב זמיר; את לוגבינסקי - עו"ד אלי כץ; ואת רזאק - עוה"ד רפי גלס וגדי עמרני.

תאריך:  13/12/2012   |   עודכן:  13/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכירים בבית חולים איתנים הורשעו בהתעללות בחוסים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מי המפגרים פה בסיפור? ל"ת
נורא. מאסר עולם  |  13/12/12 14:57
2
בושה וחרפה!!!
מבקר המדינה  |  14/12/12 01:11
3
שיבדקו מה קורה היום שונה במעט
רומי  |  14/12/12 21:42
4
התעללות בחוסים
מתמודד   |  21/07/13 02:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למרות שקפה נתפס אצל רבים כמקור הנפוץ ביותר לקפאין, הקפאין נמצא גם באופן טבעי בתה ובשוקולד, במשקאות קלים ובתרופות רבות ללא מרשם כמו משככי כאבים ותרופות נגד הצטננות
אלעזר לוין
שיא: דירת 3 חדרים בתל אביב נמכרה ב-2.45 מיליון שקל    4 חדרים בהרצליה - 2.65 מיליון שקל    5 חדרים בקטמון ירושלים - 2.2 מיליון    5 חדרים בגבעתיים - כ-2.6 מיליון    3 חדרים בדימונה - 700 אלף שקל
עידן יוסף
ייפתח בקטע שבין מחלף גבעת כוח ועד מחלף בן שמן חמישה חודשים לפני המועד המתוכנן    מספר המשתמשים בכביש הגיע ליותר מ-180 אלף ביממה    במרס הקרוב יוחל בהרחבת קטע נוסף בין מחלף ניצני עוז למחלף באקה-ג'ת
רועי גלדסטון
קפטן מכבי ת"א היוצא חתם על עסקת טיעון עם האיגוד
איתמר לוין
סניגוריו של מנהל ההשקעות המואשם במירמה בהיקף של 50 מיליון שקל מנהלים מו"מ עם המדינה על הסדר שייתר את שמיעת התיק או שיביא לקיצור משמעותי של ההליכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il