X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד מעוז טוען שקטעים מהותיים בחקירותיו של ש"ד במשטרה לא הוכנסו להודעות ולתמלולים עו"ד פינס: לא מצאנו את הכתובת בלונדון בה לטענת ש"ד הייתה לו דירה
▪  ▪  ▪
קלנר. "השביע אותי בנכדים שלי" [צילום: פלאש 90]

"זה שקר וכזב כל מה אתה אומר, מר קלנר מהתחלה ידע, מר קלנר מהתחלה היה שותף לכל העבירות, מר קלנר מהתחלה ניסיתי לא להכניס אותו פנימה בשום דבר, ניסיתי לשמור עליו. מר קלנר התחנן לפני והשביע אותי בשם הנכדים שלי שאני לא אסבך אותו. מר קלנר אפילו מוקלט כשהוא אמר, נדמה לי שהתביעה הגישה את זה, שהוא משביע אותי לא לספר עליו שום דבר, אז איך אתה מעז להגיד?".
כך אמר (יום ה', 13.12.12) ש"ד לעו"ד איתן מעוז, סניגורו של אביגדור קלנר, בתשובה לטענתו לפיה קלנר לא ידע דבר על תשלומי השוחד שביצע ש"ד. בתשובה לשאלת השופט דוד רוזן, הוסיף ש"ד: "כבר בשנת 2001 בענייני הזרע מר קלנר ידע יפה מאוד על תשלומי שוחד שצריך לשלם, כבר בשנת 2001 הוא אישר עבור הזרע תשלומי שוחד". הוא לא ידע לומר האם קלנר היה מודע עוד קודם לכן לתשלומי השוחד בפרויקט הולילנד.
מעוז הציג לש"ד שורה של גרסאות שלו בנוגע לתשלומים שקיבל מחברת הולילנד פארק, בבעלות פולאר שבראשות קלנר. ש"ד השיב, כי מדי פעם התבלבל לנוכח ריבוי הפרטים ואריכות החקירות. כאשר האשים אותו מעוז בשקרים, הגיב ש"ד: "עם כל הכבוד אתה לא השופט, מי שבסופו של דבר יאמין או לא ויחליט אם אני משקר או לא, זה לא אתה, עם כל הכבוד. אתה עושה את עבודתך נאמן ואין לי שום דבר, אני רק מבקש שבכל זאת תשתמש במילים קצת יותר יפות. אתה אדם צעיר, מותר לך גם להגיד את אותם המילים בלי גסות רוח".
"שלומי איילון לא רצה"
מעוז הציג קטע מצולם מעדותו של ש"ד במשטרה, בה נשאל מדוע לא סיפר מלכתחילה על מעורבותו של קלנר במתן השוחד. ש"ד השיב, הן במשטרה והן בבית המשפט, כי ראש יאח"ה דאז, שלומי איילון, הורה לו שלא לדבר על הולילנד פארק שכן החוקרים התעניינו רק בהולילנד תיירות (בשליטת הלל צ'רני). "הם לא רצו בהתחלה בכלל להיכנס לנושאים האלה", טען. בעדותו הוסיף ש"ד ואמר, כי התקשה מבחינה פסיכולוגית לערב את קלנר, שהוא ידידו הוותיק.
מעוז טען, כי קטעים מהותיים מחקירותיו של ש"ד לא נרשמו בהודעות, אלא מופיעים רק בתמלילים - אם בכלל. כך למשל לגבי הסבריו מדוע לא הזכיר מלכתחילה את קלנר: "בתיק כזה כשנותן עד תשובה כזאת, החוקרת רושמת שלושה שקרים אחד אחרי השני, היא אומרת לו שהוא משקר, וכל הדברים האלה נעלמים". עוד טען, כי בהודעותיו של ש"ד הושמטו שאלות של החוקרים בנוגע לקלנר, וכך נוצר הרושם המטעה כאילו ש"ד הזכיר אותו מיוזמתו ולא רק לאחר שנשאל על כך.
ש"ד הכחיש את דברי פרקליטו, עו"ד אמנון יצחקניא, בפגישה עם פרקליט המדינה, משה לדור, ולפיהם אורי שטרית מסר לו 60,000 שקל במזומן כדי ליצור את הרושם שהכספים שקיבל מש"ד היו רק הלוואה. לדברי ש"ד, שטרית ניסה להעביר לו כספים רק בהמחאה בנקאית.
"מטעים אותי כל הזמן"
בהמשך העדות אמר ש"ד, כי לא ייתכן ששילם שוחד מטעמה של הולילנד פארק מבלי שקיבל מראש את אישורו של קלנר. הוא אמר שאינו זוכר במדויק למי שילם שוחד כנגד כמה מן החשבוניות שהוציא להולילנד פארק, אם כי הוא בטוח ששילם לשטרית ואולי גם ליהושע פולק. על תקופות קודמות אמר ש"ד, כי השוחד שולם גם לאורי לופוליאנסקי. מעוז טען, כי גם בנקודות אלו מסר ש"ד שורה של גרסאות.
ש"ד מצידו התלונן על צורת החקירה של מעוז: "מטעים אותי כל הזמן. אי-אפשר כל פעם להקריא לי קטע קטן, אני מבקש לתת לי לקרוא, לעיין בכל, לראות את כל התשובה שלי. אני מאז שמר מעוז התחיל, כל פעם זה אותו דבר, שאני מקבל דברים מקוטעים ואני צריך לענות. אני מצטער, אבל אי-אפשר כל פעם להקריא איזה קטע ואחר כך מתברר שזה לא הכל. זה לא אנושי".
מעוז אמר בהמשך החקירה: "אתה מוסר פרטי פרטים ואחרי שאתה נתפס בקלקלתך אתה משנה גרסה לזהות מקבל שוחד אחרי לחלוטין, מנסה להדביק ניירות ומסמכים בתוך תשלומים שעשית, עושה מתמטיקה של שוחד שאנחנו כבר נתקלנו בה, אתה כל הזמן יושב בבית וחושב למי אפשר להדביק את הכסף. ואז אתה אומר שאתה לא יודע".
בסיום הדיון התייחסו כמה מן הסניגורים לדירה שרכש ש"ד לטענתו בלונדון, ברחוב Old Souls Place. עו"ד שי פינס טען, כי אין כתובת כזו. ש"ד השיב: "היית פונה לעירייה ושואל באיזו שנה סגרו את Old Souls Place, הורידו ארבעה בתים שם, כולל הבית שבו אני גר. זה בדיוק ממול ל-BBC, שם היה בניין קטן שהם הרסו". פינס: "כל מה שאני מבקש לומר, אנחנו מחפשים. פנינו הן לעירייה והן לדואר אנגליה, וכן מנספח הרכוש להסדר עד המדינה, אולי הוא לא אומר אמת. בהסדר עד המדינה נאמר במפורש שאם הוא מסר עובדות לא נכונות, הסדר עד המדינה מבוטל".

תאריך:  13/12/2012   |   עודכן:  13/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה לדור  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד: קלנר מהתחלה היה שותף לכל העבירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
סתירות בגירסתו של ש"ד לגבי השוחד שלטענתו נתן לאורי שטרית במימונה של פולאר    טוען: תיקנתי את עצמי כבר בחקירה במשטרה כאשר הוצגו בפני המסמכים שנתפסו בחקירה הגלויה
איתמר לוין
אומר בעדותו שאינו זוכר מי קיבל את כל השוחד מיזמי הולילנד בשנות ה-2000    חברת גלוב, שלכאורה עסקה בתחום האמנות, קיבלה מש"ד תשלום תמורת ייעוץ בשיווק פרויקט הולילנד
איתמר לוין
מודה שזייף מסמכים של הולילנד תיירות וחתימה של צ'רני על שורה של מסמכים    השופט רוזן הודה שהתערב יתר על המידה בחקירה הנגדית שמנהל עו"ד אדרת
איתמר לוין
טוען שכבר בשנת 2005 כתב לצ'רני שעליהם להשלים את ההתחשבנות בגין "ההוצאות המיוחדות" וטוען: "הוא לא קפץ אז, הוא לא רץ למשטרה"
איתמר לוין
סניגורו של צ'רני: נביא גרפולוג שיוכיח שחתימתו זויפה על מסמך בו אישר כביכול את תשלומי השוחד
רשימות נוספות
שותפו של מסר ייצג במו"מ לשותפות בהולילנד  /  איתמר לוין
ש"ד: אם אני עושה פשע, שיהיה מושלם  /  איתמר לוין
עלות העברת דגם הולילנד: 4 מיליון דולר  /  איתמר לוין
הרזים של רוזן  /  איתמר לוין
סדרי עדיפויות  /  איתמר לוין
מכסחי הש"ד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il