X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים מהדסה הצליחו לגלות תרופה למחלה הגנטית אשר גורמת לשיתוק אצל פעוטות ממשפחות שמוצאן ביהדות צפון-אפריקה טיפול ניסיוני ב-4 ילדים ראשונים זוכה להצלחה מרובה
▪  ▪  ▪
"הקללה" [צילום: יח"צ]

שיתוף פעולה מדעי-רפואי איפשר פריצת דרך ותיאור הבסיס המולקולרי של מחלה חדשה שלא הייתה ידועה עד כה בעולם ובדרכי הטיפול בה. שני חוקרים מהדסה: פרופ' אורלי אל-פלג, מהמחלקה לגנטיקה ופרופ' דרור מבורך, מהמרכז למחקר ראומטולוגי והמחלקה הפנימית הצליחו לזהות את הגן וגילו, כי תרופה המיועדת לטיפול במחלה נדירה אחרת עוצרת את המחלה.
חייהם של ארבעה ילדים חולים שהחלו בטיפול הניסיוני ניצלו וחלקם אף החל לצעוד וללכת.
"הקללה" - כך נקראת המחלה בקרב אימהות מקרב יוצאי קהילות צפון אפריקה, התוקפת פעוטות רכים אשר הופכים למשותקים בגפיהם ובקולם - הוסרה.
נוירופתיה היקפית היא מחלה של העצבים המעבירים אותות מחוט השדרה לשרירים בגפיים. העברה תקינה ומהירה של האותות תלויה במעטפת של העצב, המכונה מיאלין.
בשנים האחרונות אובחנו בישראל תינוקות בני פחות משנה, שלקו בניוון של מעטפת המיאלין וכתוצאה הפכו בהדרגה למשותקים. המשותף לכל התינוקות היה מוצא ההורים מקרב יהדות צפון אפריקה (לוב, מרוקו ומצרים) והעובדה שכל הילדים היו בריאים לחלוטין עד שחלו במחלת חום ויראלית פשוטה, כפי שקורה לעתים לתינוקות בגיל זה, ובמפתיע, הפכו למשותקים תוך כדי המחלה.
טיפול ניסיוני
הרושם של הרופאים המטפלים היה שמסיבה לא ברורה, המנגנון החיסוני שמתעורר כנגד הווירוס, תוקף בטעות את מעטפת המיאלין.
העובדה שכל החולים היו מאותו מוצא ושבאחת המשפחות נמצאו שני חולים איפשרה לחוקרי המחלקה לגנטיקה בהדסה לזהות את הגן הפגום, תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית המכונה "ריצוף עמוק".
הגן שהתגלה משמש כבלם של המערכת החיסונית, מה שמסביר מדוע התעוררות של המערכת החיסונית כנגד וירוס, אינה נעצרת אלא ממשיכה ותוקפת את מעטפות המיאלין של התינוק. בבדיקות שנערכו, נמצא הגן בשכיחות של 1:66 בקרב אנשים בריאים מיהדות צפון אפריקה.
השלב הבא בתהליך מלמד על ייחודו של הדסה: מרכז רפואי המשלב רפואה ומחקר: שלוש קומות מעל המחלקה לגנטיקה, בה זוהה הגן, נמצאת מעבדתו של פרופ' דרור מבורך, רופא פנימי, אשר חוקר בעשור האחרון את תפקידיו של אותו בלם של מערכת החיסון. פרופ' מבורך, אישר את הממצא הגנטי ואת חשיבותו במערכת החיסונית. ממצאי החוקרים מתפרסמים החודש בכתב העת היוקרתי BLOOD.
פרופ' מבורך אשר ליווה את הילדים הללו באופן קבוע ועקב אחר התנהלות המחלה, החליט להציע להורים טיפול ניסיוני. הוא בחר בתרופה המבוססת על מעכב סינטטי של מערכת החיסון ומיועדת במקור לטיפול במחלה נדירה אחרת (PNH). ארבעת החולים הראשונים החלו בטיפול הניסיוני והתוצאות מפתיעות: אצל שלושת המטופלים הוותיקים כבר חלה הטבה ניכרת או מהפך של ממש.

תאריך:  16/12/2012   |   עודכן:  16/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פותחה תרופה למחלה הגורמת לשיתוק בפעוטות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם זה יכול לתת תקווה...??
מתן123456  |  16/12/12 22:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
תשקיע בבניית "ישפרו פלאנט", מתחם קולנוע ומסחר בן 63,000 מ"ר בבירת הנגב    20 אולמות קולנוע של תיאטראות ישראל    18,000 מ"ר מסחר    חניון חינם בן 2,500 מקומות    "תיאטראות ישראל" תשקיע 100 מיליון שקל בציוד    התשואה ברוטו - 17%
עידן יוסף
הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה, קובע כי שיעורים אצל מורה גוי או מורה לפסנתר שהוא גם הומוסקסואל אסורים לפי ההלכה    "אם יש אדם שהוא, בר-מינן, סוטה - מה שנקרא הומו, צריך להיזהר"
מירב ארד
ארגון לתת: מחצית מהילדים הקטינים למשפחות נתמכות נאלצים לעבוד    עלייה מדאיגה בשיעור הילדים שמקבצים נדבות    95% מהנתמכים מוותרים על מוצרים בסיסיים. הסיבה העיקרית - עלייה בהוצאות משק הבית
יפעת גדות
שתייה של יותר מארבע כוסות קפה ביום נמצאה קשורה לירידה של 49% בסיכון למוות מסרטן אורלי    ללא קשר למין, לעישון או לשתיית אלכוהול, כל כוס קפה הורידה את הסיכון למוות מצורות סרטן אלו
נדב יעקבי
עם חמישיה ואחוז דיוק גבוה יותר, לא פלא שריאל מגששת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il