X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הטיפול באפיניטור, קו טיפולי חדש לחולות סרטן שד גרורתי, ממשיך להראות יעילות בעצירת התקדמות המחלה נתוני מחקר ארוך-טווח מגלים כי הטיפול באפיניטור (AFINITOR) מאריך את משך הזמן ללא התקדמות המחלה בקרב חולות בסרטן שד גרורתי
▪  ▪  ▪
לא מגיבות לטיפול [צילום אילוסטרציה: פלאש 90 /
למצולמת אין כל קשר לנאמר]
שכיחות סרטן השד עלתה ביותר מ-600%
יפעת גדות
דוח אגודת הגליל: האוכלוסיה הערבית סובלת משיעורי הימצאות והיארעות גבוהים של מחלות כרוניות, סוגים מסוימים של גידולים ממאירים, מחלות תורשתיות ומומים מולדים, תוחלת החיים של גברים ושל נשים ערבים נמוכה מתוחלת החיים של האוכלוסיה היהודית, ושיעורי תמותת תינוקות גבוהים
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
פירות וירקות - למניעת סרטן השד

   יפעת גדות
תרופות להורדת כולסטרול יטפלו בסרטן השד

נתונים חדשים שפורסמו בשבוע שעבר בכנס סרטן השד העולמי בסן אנטוניו, ארה"ב, מחזקים את הממצאים לפיהם הטיפול ב'אפיניטור' בחולות סרטן שד גרורתי מאריך את משך הזמן ללא התקדמות המחלה.
הנתונים החדשים שהוצגו הם ממחקר ה-BOLERO-2, שכלל טיפול ומעקב של 18 חודשים ב-724 חולות סרטן שד גרורתי, שני שלישים מהן טופלו באפיניטור לצד טיפול הורמונלי במעכב ארומאטאז בשם Exemestane (בשם השיווקי Aromasin), ושליש טופלו בטיפול ההורמונלי בלבד.
מהנתונים החדשים עולה, כי משך הזמן ללא התקדמות המחלה הוארך ל-7.8 חודשים בממוצע בקרב קבוצת החולות שטופלו באפיניטור בשילוב הטיפול ההורמונלי, לעומת ממוצע של 3.2 חודשים ללא התקדמות המחלה בקבוצת החולות שטופלה אך ורק בטיפול ההורמונלי. מדובר בפער משמעותי של מעל-פי שניים במשך הזמן בו חלה עצירה בהתקדמות המחלה. בנוסף, בהערכה מרכזית של הנהלת המחקר, ההבדלים בין הקבוצות נשמרו ועומדים על 6 חודשים - 11 חודשים בקבוצה שטופלה באפיניטור לעומת 4.1 חודשים בקבוצת הביקורת. זאת ועוד, הנתונים החדשים מצביעים אף על הארכה במשך הזמן ללא התקדמות המחלה בטיפול באפיניטור - במחקר ה-Bolero-2 שכלל מעקב של 12.5 חודשים בלבד, משך הזמן ללא התקדמות המחלה עמד על של 7.4 חודשים.
חולות ללא מענה
מעבר לממצאים עצמם, משמעות התוצאות החדשות טמונה ב"שימור" הנתונים בקבוצת הטיפול באפיניטור, בכל הנוגע לעצירת התקדמות המחלה. כך, בעוד הנתונים האחרונים ממחקר ה-Bolero-2 כללו מעקב של 12.5 חודשים בטיפול בחולות, הנתונים החדשים מציגים מעקב של 18 חודשים במסגרת המחקר. הנתונים החדשים מציגים מעקב ארוך יותר, בחצי שנה נוספת, בו נשמר הפער בין קבוצת הביקורת לקבוצת הטיפול, בכל הנוגע להישרדות חולות סרטן שד גרורתי ללא התקדמות המחלה.
הנתונים מצביעים גם על פער בתמותה מהמחלה. כך, בעוד התמותה בקבוצת הביקורת עמדה על 32.2%, התמותה בקבוצה שטופלה באפיניטור עמדה על 25.4% בלבד. תוצאות אלו מצביעות על מגמת שיפור בשרידות כללית של החולות בטיפול באפיניטור.
בכל שנה, כ-220 אלף נשים ברחבי העולם מאובחנות כחולות בסרטן שד מתקדם. בארה"ב, ההערכה היא כי השנה קרוב ל-40 אלף איש יאובחנו כסובלים מסרטן שד מתקדם. קרוב ל-70% מחולי סרטן השד המתקדם הינם חיוביים לרצפטורים הורמונליים (HR positive) בזמן האבחון. בישראל מתגלים מדי שנה למעלה מ-4,000 מקרים חדשים של סרטן השד, מתוכם 900 חולות סובלות מהמחלה כשהיא בשלבים גרורתיים. עד כה, חולות סרטן שד במצב מתקדם שנכשלו בטיפול ההורמונלי הופנו לטיפול הורמונלי אחר, כאשר הסיכוי ליעילות טיפול זה הינו נמוך בקרב חולות שנכשלו כבר בטיפול הורמונלי קודם, או לחלופין לטיפול כימותרפי, הניתן כשלא נותרו אופציות לטיפול הורמונלי נוסף.
ההתוויה החדשה לטיפול בסרטן השד באפיניטור מהווה קו טיפולי חדש לחולות סרטן שד גרורתי שנכשלו בטיפולים קודמים. מדובר באפשרות טיפולית עבור חולות שאין להן מענה הורמונלי נוסף בשלב מתקדם זה של מחלתן. הטיפול יינתן לחולות סרטן שד גרורתיות (שלב 4) שנכשלו בטיפול הורמונלי, והן נמצאו כחיוביות לרצפטורים הורמונליים (HR positive), ובתוספת לטיפול הורמונלי.
הטיפול החדש באפיניטור מוכיח כי בניגוד להנחה שהייתה רווחת עד כה, ניתן להתגבר על העמידות לטיפול הורמונלי שהגוף פיתח ולהשיב את הרגישות לטיפול זה. טיפול באפיניטור לצד טיפול הורמונלי בנשים הסובלות מסרטן שד במצב מתקדם, מחזיר רגישות לטיפול ההורמונלי ובכך מעכב באופן משמעותי את התקדמות המחלה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  17/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול חדש מאריך הישרדות בחולות סרטן שד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
שי נכנס לתפקיד מנכ"ל רשת מלונות רימונים ביולי 2012 והוא החליף את ראובן אלקס    ברשת נימקו את ההחלטה: מסיבות אישיות
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הוביל את טקס האזכרה לנרצחי הטבח בבית הספר היסודי 'סנדי הוק'    לא ציין בפירוש את האפשרות של פיקוח פדרלי על מכירת כלי נשק חמים    "בכל יום יש דיווח על קרבנות צעירים, זה חייב להסתיים"
איציק וולף
לאחר יותר משלוש שנות חקירה הצליחו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב להגיע בימים האחרונים להתפתחות משמעותית שעשויה להוביל אותם אל הרוצח של ניר כץ וליז טרובישי
איציק וולף
לראשונה מודה סגן נשיא סוריה כי המשטר לא יצליח לנצח את המורדים    טוען כי גם המורדים לא יוכלו להכריע את הכף לטובתם וכי הפתרון נעוץ בממשלת אחדות רחבה ובהסדר בשותפות עם מדינות שכנות ועם חברות מועצת הביטחון
מערכת אתר ערוץ הספורט
מטווידי כבש (45), ל-2 הקבוצות ולמארסיי יש 35 נק'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il