X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד שפיקח על מעצר הבית של אהרון קליין ביקש להשתחרר מתפקידו, אך החלטה לא ברורה של השופט עודד מודריק גרמה למשטרה לחשוב שהוא לא שוחרר - ואז זומן לחקירה כאשר תנאי המעצר הופרו
▪  ▪  ▪
מודריק. מתח ביקורת נוקבת [צילום: בוצ'צ'ו]

החלטה בלתי ברורה של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק, הביאה את המשטרה לחקור באזהרה עורך דין בחשד שהפר את תנאי הפיקוח על אהרון קליין, הנאשם בפרשת "מדבקת הפלא". כך עולה מפסק דינו של שופט בית משפט השלום בתל אביב, יעקב שקד.
עו"ד גיורא אלדן, פרקליט ותיק, הסכים בנובמבר 2011 לשמש כמפקח בסופי שבוע במעצר הבית של קליין, לצידו של עו"ד דוד ליבוביץ שפיקח עליו בימי השבוע. ב-8.12.11 ביקש אלדן להשתחרר מתפקידו כמפקח. מודריק מתח עליו ביקורת נוקבת, אך לבסוף הוסיף מפקחים וקבע: "מכאן ועד יום ראשון בבוקר יפקח על הנאשם עו"ד ליבוביץ, הנמנה עם המפקחים הקיימים. מיום ראשון בבוקר ועד יום שלישי בבוקר יפוקח הנאשם בידי יעקב גולדרייך... מיום שלישי בבוקר ועד להחלטה שתתקבל בעקבות תסקיר שירות המבחן שיונח בפני עד יום חמישי ה-15.12.11 בשעה 8:30, יהיה הפיקוח בידי עו"ד ליבוביץ. כל החלפה בין המפקחים הללו לבין עצמם תהיה בהודעה מוקדמת לפרקליטות".
ב-9 וב-10 בדצמבר - דהיינו מיד לאחר הדיון - התברר בביקורת משטרתית שקליין מצוי ללא פיקוח ובכך הופרו תנאי שחרורו. חברתו של קליין הודיעה למשטרה שליבוביץ עזב את הדירה ושהיא אינה מצליחה לאתר את אלדן, ובעקבות זאת זומן אלדן לחקירה באזהרה בחשד להפרת הוראתו של מודריק.
אלדן תבע מן המשטרה פיצוי של 50,000 שקל על חקירה זו, באומרו שלפי ההחלטה הוא כלל לא אמור היה לפקח על קליין ולכן חקירתו הייתה מיותרת. שקד דחה את התביעה באומרו, כי אומנם בתנאי מעבדה ובקריאה מדוקדקת של ההחלטה ברור שהצדק עם אלדן, אך מהקשר הדיון כולו יכלו המשטרה והפרקליטות להבין שהוא לא שוחרר מתפקידו כמפקח. שקד אומר, כי עדויות החוקרים מצביעות על כך שהם פעלו לתכלית ראויה, בתום לב ובצורה הוגנת, ומעיר שאלדן לא צולם ולא נלקחו ממנו טביעות אצבעות. סברתם גם התבססה על עדויותיהם של ליבוביץ וגולדרייך, שנחקרו לפני אלדן, ואשר סברו אף הם שהוא נותר אחד מן המפקחים.
"אני מבין לליבו של התובע, פרקליט ותיק, שעשה עלי רושם הגון, ומאמין לו כי נפגע עד עמקי נשמתו מכך שיוחסה לו עבירה פלילית, שהוברר בהמשך כי לא ביצע. דא עקא, תחושות סובייקטיביות לחוד ובדיקת אחריות בנזיקין של משטרת ישראל לחוד", מסיים שקד. הוא חייב את אלדן בהוצאות בסך 5,000 שקל בלבד. את המדינה ייצגה עו"ד נועה מיכאלי.

תאריך:  17/12/2012   |   עודכן:  17/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטה לא ברורה גררה חקירת עו"ד באזהרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חייב את אלדן או זיכה אותו?
הרועץ המשפטי  |  17/12/12 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת המדבקה
איתמר לוין
סולברג: אי-אפשר לתת אמון בקליין לאחר שהפר את תנאי מעצר הבית, לנוכח עברו הפלילי בעבירות מירמה ולנוכח ההאשמות הכבדות נגדו
איתמר לוין
אריק קליין ועמוס בוחניק התיימרו למכור מדבקה במיליארד דולר
איתמר לוין
מנחם רובינשטיין, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, מנסה לקבל תשלום מאריק קליין - "ממציא" מדבקת הפלא - מתוך כספים שנתפסו בידי המשטרה    בין היתר ביקש רובינשטיין לשחרר את הכספים תוך העלמת החלטות קודמות של בית המשפט
איציק וולף
על-פי כתב האישום הוציאו השניים במרמה מיליוני שקלים ממשקיעים רבים    ההונאות, שאחת מהן היא "מדבקת הפלא", כוללות זיופי מסמכים ושימוש בהם, קבלת דבר במרמה וניסיונות לקבל דבר במרמה והוצאות שקים ללא כיסוי    בוחניק גילה שקליין מרמה את המשקיעים אך לא דיווח אלא הצטרף אליו במרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il