X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ליקויים חמורים בטיפול המדינה באוכלוסיית הלוקים באוטיזם

יוצאים למאבק למען האוטיסטים

הורים לילדים אוטיסטים ועמותת אלו"ט פתחו במאבק חירום על זכויות הילדים ועתידם יעדי המאבק: חוק להסדרת הזכויות ותקציב מיידי לסגירת פערים לשירותים חיוניים
▪  ▪  ▪
יריית הפתיחה למאבק [צילום: שלומי מזרחי]
[צילום: שלומי מזרחי]

הורים לילדים אוטיסטים בישראל יוצאים למאבק על-רקע עלייה חסרת תקדים במספר הילדים המאובחנים באוטיזם בישראל (ובעולם). בישראל - 1 מכל 100 תינוקות נולד עם אוטיזם. ההורים זועמים על כך ששר האוצר לא מעדכן את התקציב בהתאם לגידול, ומכאן, שהתקציב הממוצע לכל ילד הולך וקטן.
משנת 2000 ועד היום, מספר האוטיסטים המוכרים על-ידי משרד הרווחה גדל פי 50, אולם תקציב המדינה לאוטיסטים גדל רק פי 9.5. התקציב הממוצע לילד בשנת 2000 עמד על כ-3,500 שקל, וכיום התקציב החודשי הממוצע לילד הוא - 527 שקל בלבד.
נוכח זאת, נוצר פער עצום בין היקף ואיכות השירותים החיוניים לילד ולמשפחתו: מחסור במקומות לפעוטות במעונות יום שיקומיים, מחסור בסייעות, מחסור בבתי ספר וצפיפות באלה הקיימים, מצוקה במקומות לתעסוקה ובהוסטלים, טיפולים מקדמים הנמנעים מחלק מהילדים והבוגרים, מחסור במיטות אשפוז לאוטיסטים בבתי החולים הפסיכיאטריים.
נתונים אלה מגובים גם בדוח מבקר המדינה שפורסם במאי 2012 ואשר מצביע על ליקויים חמורים בכל הקשור לטיפול המדינה באוכלוסיית הלוקים באוטיזם.
ההורים, יחד עם עמותת אלו"ט (אגודה לאומית לילדים אוטיסטים), יוצאים למאבק ציבורי על זכויות ילדיהם ועתידם. הבוקר (יום ג', 18.12.12) נורתה יריית הפתיחה במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב בנוכחות מרשימה של אמצעי התקשורת בישראל. על המדרכה, בכניסה לבית סוקולוב, התאספו הורים לילדים אוטיסטים והביעו את מחאתם בקריאות ובכרזות.
מטרות המאבק הן חוק שיסדיר את זכויות הילדים האוטיסטים (כפי שקיים לאנשים עם פיגור ומסדיר את זכויותיהם לפיו הם זכאים על-פי חוק: לבית, לתעסוקה, להסעה ולפעילות פנאי. בנוסף, תקציב מיידי שיאפשר להפעיל שירותים חיוניים, שנמנעים מהילדים רק בגלל היעדר תקציב - כ-60 מיליון שקל.
מאיר שני, יו"ר אלו"ט, האשים בדבריו את כל המשרדים הנוגעים בדבר בהזנחה ובאטימות: משרד האוצר, הרווחה, הבריאות, הפנים ואת ראש הממשלה עצמו. "במשך שנים אני מרגיע את ההורים ומנסה לטעת בהם תקווה ואמונה שדברים יסתדרו. היום אני מרים ידיים".

החלטה שרירותית
ח"כ אורית זוארץ: בכל יום יש גזרה חדשה שמערימה קשיים על חייהם המורכבים ממילא, למשל החלטה שרירותית לשלול תווי נכה או למנוע תקצוב לסייעות כפי שראינו בקיץ האחרון
▪  ▪  ▪

ח"כ אורית זוארץ (התנועה) יו"ר השדולה למען אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, בתגובה למאבק ההורים לילדים אוטיסטים ועמותת אלו"ט: "הצרכים אותם מעלים ההורים אקוטיים. בחודשים האחרונים עלתה שורה ארוכה של מקרים בהם נפלו ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בין כיסאות המשרדים השונים האמונים על הטיפול והמענה. כחברת כנסת פעלתי יחד עם ההורים בועדות הכנסת ומול משרדי הממשלה ביניהם החינוך, הרווחה, הבריאות והתחבורה שגילגלו את האחריות מהאחד לשני- למשל, סוגיה בסיסית למימוש הזכות לנצל את שוברי משרד הרווחה לקייטנה בקיץ, הוגבלה לקייטנות שאינן מתאימות לצרכי הילדים המשולבים במערכת החינוך הרגילה, על-מנת לפתור את הבעיה נאלצתי ליזום דיון דחוף במעמד ההורים אליו הוזמנו הנציגים הבכירים של המשרדים בכדי לתת מענה מיידי"?
זוארץ הוסיפה: "מעבר לעליה הדרסטית במספר הילדים המאובחנים כאוטיסטים, ישנו צורך אמיתי להסדיר את זכויותיהם של הילדים האוטיסטים ושל הוריהם בחקיקה ראשית ומקיפה. לא ייתכן שממשלת ישראל תמשיך להתנהל בחוסר אחריות ולעשות ככל העולה על רוחה ביחס לזכויותיהם של הילדים והמשפחות שהפכו לשבויים בידי השרים המתחלפים, בכל יום יש גזרה חדשה שמערימה קשיים על חייהם המורכבים ממילא, למשל החלטה שרירותית לשלול תווי נכה או למנוע תקצוב לסייעות כפי שראינו בקיץ האחרון. אני מתחייבת להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה מלא עם אלו"ט ועם ארגונים נוספים על-מנת לעגן ולהסדיר אחת ולתמיד את הזכויות בחקיקה, למען אחד ממאה, ומשפחותיהם".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  18/12/2012   |   עודכן:  19/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוצאים למאבק למען האוטיסטים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
למען האוטיסטים.
אמא מודאגת  |  18/12/12 16:05
 
- איך ילדים נהיים אוטיסטים
סנדרה בקפורד  |  19/12/12 08:21
 
- תבדקי את עצמך
שיר  |  22/12/12 20:22
 
- שיר -תתביישי לך מנוולת !!!!
סנדרה בקפורד  |  23/05/13 08:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
למרות שבמערכת הבחירות הקודמת תמכה המפלגה בפסילת בל"ד מטעמי "פטריוטיות", הפכה כעת את עמדתה מטעמי "חופש הביטוי"
יפעת גדות
עותק ראשון של השנתון "ילדים בישראל 2012" הוגש היום לנשיא המדינה    פרס: "לא ניתן להשלים עם המצב לפיו בשלושים השנים האחרונות אחוז הילדים העניים בישראל עלה פי 4. אני קורא לכל המפלגות להסכים למצע משותף ובו דאגה לשלום הילד"
איציק וולף
כתב החוץ האמריקני ריצ'רד אנגל נחטף יחד עם אנשי צוותו והוחזק במשך חמישה ימים בידי קבוצה לא ידועה    שניים מחוטפיו נהרגו בקרב יריות    החטופים עברו לאחר שחרורם לשטח טורקיה ושלומם טוב
עידן יוסף
סקר שפילח את התומכים בהקמת מדינה פלשתינית מצא כי מצביעי התנועה נמצאים יותר שמאלה מאשר מרצ, יש עתיד שמאלה מאשר העבודה, ומצביעי שס ימינה מאשר הבית היהודי
דניאל שחק
חמישיית המחזור, ספיישל הגביע: ברקוביץ' מצא פתרון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il