X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה בכנס החורף של לשכת המבקרים הפנימיים: "קיים צורך מובנה להקטין את התלות של המבקר במעסיק" נשיא לשכת המבקרים הפנימיים: "לקבוע תקנים אחידים שיחייבו את כל העוסקים בתחום"
▪  ▪  ▪
מבקר המדינה, יוסף שפירא [צילום: פלאש 90]

בעידן של קשיים כלכליים, על תאגידים לחזק את הביקורת הפנימית - כך אמר (יום ד', 19.12.12) מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, בפתיחת כנס החורף של לשכת המבקרים הפנימיים, המתקיים בירושלים.
לדברי שפירא, מאחר שכיום רואים במבקר הפנים גם שומר הסף, קיים צורך מובנה להקטין את התלות של המבקר במעסיק. שפירא הדגיש כי משרדו מעניק צווי הגנה למבקרים פנימיים שהארגון שבו הם עובדים מתנכל להם, "ולצערי, מגמה זו נמצאת בסימן עלייה", אמר שפירא.
המבקר אמר, כי גילוי שחיתות או פגיעה בטוהר המידות, נעשים בדרך כלל בחדרי חדרים, וכדי שהמבקר או גופים אחרים יוכלו לטפל בנושאים אלה, נדרש גורם שהוא צד לעניין, שידווח על המתרחש בין בגלוי ובין באופן אנונימי.
לדברי שפירא, תלונות אנונימיות המגיעות למשרד מבקר המדינה, מטופלות ברצינות רבה ובכובד ראש. לדבריו, השתתפות וערנות של הציבור בגילוי שחיתויות או פגיעה בטוהר המידות, חשובות ביותר.
ח"כ אורי אריאל, יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, קרא למבקרי הפנים להיות יותר אגרסיביים בעבודתם, כדי לבלום את ההתדרדרות בתחום השחיתות בארץ. "אל תהיו כל כך מנומסים, שילפו ציפורניים", אמר אריאל לנוכחים. לדבריו, כל מבקר פנים שייתקל בבעיות מול ההנהלה שאותה הוא מבקר, יקבל גיבוי והגנה, על-מנת שיוכל להמשיך בתפקידו ללא מורא וללא פחד.
נשיא הכבוד של לשכת המבקרים הפנימיים, שלמה קלדרון, ציין בסיפוק כי פעילות נמרצת של הלשכה הביאה לכך שרשות החברות הממשלתיות חזרה בה מהנחיה, ולפיה תוגבל תקופת כהונתו של המבקר הפנימי, וכי ניתן יהיה להזמין ביקורת חיצונית על המבקר הפנימי מעת לעת.
עו"ד מרדכי שנבל, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, אמר כי יש לקבוע תקנים אחידים שיחייבו את כל העוסקים בתחום לפעול על פיהם. הלשכה פרסמה באחרונה קוד אתי מותאם לחוקי ישראל, ולדברי שנבל, מטרת הלשכה היא לגרום לכך שהקוד יהווה בסיס לתקנים מחייבים.
שלומית גלר, סגנית נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, קראה למבקר המדינה לתת את דעתו על תופעת הדלת המסתובבת, כאשר עובדים בכירים במגזר הממשלתי, רגולטורים, עוברים לעבוד אצל הטייקונים והתאגידים הגדולים בסיום עבודתם במגזר הציבורי. לדבריה, מדובר בתופעה מסוכנת, אשר הביאה, כמו במקרה של איסלנד, להתמוטטות כלכלית בשנת 2008. "מחקר העלה שבאיסלנד, שליש מהרגולטורים עברו לעבוד בבנקים, ואילו בישראל, הלשעברים הפכו להיות שכירים של בעלי השליטה במשק, וזו תופעה מסוכנת".

תאריך:  19/12/2012   |   עודכן:  19/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה בהתנכלות תאגידים למבקרם הפנימי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
מבהיר שדבריו בנוגע לטיפול בגילויי שחיתות נועדו רק להסביר, כי כאשר מתגלים חששות לעבירות פליליות - עובר הכדור לידי היועץ המשפטי לממשלה
איתמר לוין
קובע לראשונה שעל משרד המבקר לשתף גורמים מחוצה לו בוועדות מכרזים פנימיות לאיוש תפקידים    אם משרד המבקר לא יקבע נהלים מתאימים בתוך שישה חודשים - יחול עליו התקשי"ר
איתמר לוין
שירו של קיפלינג "אם" היווה השראה למבקר המדינה, אשר ביטא בפואמה מחורזת את ה"אני מאמין" של מבקר: כיצד לפעול מול המבוקרים וגם בין המבקרים
איתמר לוין
קוה אינו נוטל אחריות אישית על מעשיו שהעלו חשד לפלילים    האוניברסיטה דוחה את העובדות שמעלה המבקר ומתעלמת בתגובתה מחלק מן הממצאים
איתמר לוין
משה קוה התערב בבחירתו לקדנציה נוספת    המנכ"ל הפורש קיבל עשרות אלפי שקלים שלא כדין    הרקטורים קיבלו תוספות שכר בלתי תקינות    נאמן והוועדה בראשותו היו חותמת גומי    האוניברסיטה התעלמה בשיטתיות משומרי הסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il