X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשימתה של ציפי לבני הציגה את תפישתה הסביבתית-חברתית לבני: "הצורך בהסדר מדיני, פעולה למען השוויון בנטל ושיפור הכלכלה והחברה מחייב גם שינוי עמוק ותוכניות מפורטות כדי לדאוג לאיכות החיים שלנו"
▪  ▪  ▪
טל, לבני ופרץ. טיקט סביבתי [צילום: יח"צ]

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, עמיר פרץ, ראש מטה הבחירות ופרופ' אלון טל, יו"ר התנועה הירוקה ומספר 13 ברשימת התנועה לכנסת, הציגו (יום ה', 20.12.12) את התפישה הסביבתית-חברתית של הרשימה.
בין תחומי הפעילות העיקריים אותם מתכוונת "התנועה" לקדם:
  • חקיקת חוק יסוד "איכות הסביבה", אשר ייתן לראשונה מעמד הגנה חוקתי לסביבה בישראל. משמעות חקיקה זו היא כי מדינת ישראל וכל רשות מרשויותיה, יפעלו להבטחת איכות נאותה של הסביבה ולהגנה על הסביבה ומשאבי הטבע בישראל, לתועלת כלל הציבור ולטובת הדורות הבאים. בין השאר יפעלו למניעת זיהום או דלדול של משאבי טבע, להבטחת פיתוח בר-קיימא ושימוש מושכל במשאבי הטבע, לשיתוף פעולה עם מדינות העולם וארגונים בינלאומיים למען הגנה על איכות הסביבה בישראל ולשימור המגוון הביולוגי בישראל.
  • תוכנית אב למשק האנרגיה הישראלי, במסגרתה תוגדר לראשונה תוכנית ארוכת טווח לתכנון המשק הישראלי לטווח של 50 שנה, כך שמדינת ישראל תוכל להתנהל מבחינת מקורות אנרגיה בדומה למרבית המדינות המפותחות בעולם. במסגרת התוכנית, תקדם "התנועה" ניהול מושכל של משאבי האנרגיה, תוך יישום מואץ של שימוש באנרגיות מתחדשות לצד ניצול משאבי הגז הטבעי הישראלי.
  • רפורמה בתחבורה הציבורית - מהפך תקציבי במשרד התחבורה, על-ידי השקעה מוצהרת של 50% לפחות מתקציב הפיתוח של המשרד בתחבורה הציבורית בישראל, תוך מתן דחיפה משמעותית לפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, הרחבת פריסת ותדירות קווי הרכבת והאוטובוסים וקידום תחבורת אופניים ותחבורה רגלית.
  • שמירה על שטחים פתוחים למען הדורות הבאים - "התנועה" דורשת להכריז על כמיליון דונם של שטחים פתוחים בישראל כשטחים מוגנים, על-מנת להבטיח כמות מינימלית של שטחים פתוחים לדורות הבאים של אזרחי מדינת ישראל, ולייצר מדיניות תכנון ארוכת-טווח שתתחשב מראש בצורך של האזרחים שלא לחיות במדינת בטון ומלט.
  • תוכנית לפיתוח תעשיית הקלינטק בישראל - תמיכה ממשלתית נרחבת ביזמות ובתעשיות בתחום הקלינטק בישראל, הצפויה להוסיף עד כ-30,000 משרות למשק בתחומים אלו.
"ארדן פעל נמרצות אך עמד מול ממשלה אנטי-סביבתית"
"אנחנו מביאים היום חיבור אסטרטגי בין שתי תנועות שרוצות לעשות שינוי בישראל", אמרה לבני. "שינוי שהוא הרבה יותר מכיסא נוסף בכנסת, אלא קידום הנושאים והערכים ששתי המפלגות מאמינות בהם. הצורך להגיע להסדר מדיני, לפעול למען השוויון בנטל ושיפור הכלכלה והחברה מחייב גם שינוי עמוק ותוכניות מפורטות בכדי לדאוג לאיכות החיים שלנו בישראל. ישראל מפגרת בהשוואה למדינות המפותחות וזה הזמן לעשות שינוי לפנים המתחדשות של ישראל יחד עם התנועה הירוקה".
פרופ' אלון טל אמר כי "החיבור בין התנועה הירוקה לציפי לבני הוא ערכי ונובע מציונות ואהבה לארץ ישראל. המצב היום בלתי נסבל ולראשונה החיבור הזה מציע למצביעים שהסביבה חשובה להם הזדמנות אמיתית להיכנס לממשלה ולהשפיע. צריכה להיות מדיניות ברורה בנושא הסביבתי בכדי להבטיח את עתידנו. האתגרים הם רבים ולמרות שהשר גלעד ארדן פעל במסירות בשנים האחרונות לקידום נושאים שונים, בסופו של דבר הוא נכשל. הוא עמד לבדו מול ממשלה אנטי סביבתית".
טל הוסיף כי "התנועה הירוקה היא היחידה היום המציגה תוכנית מקיפה, יצירתית ושאפתנית בתחום הסביבתי חברתי. מגמות ומדיניות של ממשלה שכשלה בתחום אינן גורל - עם החזון שאנו מציגים היום ניתן יהיה לפתור אותן".

תאריך:  20/12/2012   |   עודכן:  20/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תקציבי עתק לתחבורה ציבורית ותכנון אנרגטי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ליבני ואיכות הסביבה תרתי דסתרי
הנציב העליון  |  20/12/12 14:33
2
תודה לנתניהו על יום שקט בשדרות
רחל , שדרות   |  20/12/12 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
דר' שלמה צדוק
החלטת יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין - לאפשר, לראשונה בתולדות התחנה הצבאית, תעמולת בחירות גם בגלי צה"ל - על הקשיים שבה, היא היסטורית. יש בה ראשוניות ויש בה אחרית
אריאל יהודה לוין
מדור חדש: מבט שבועי על ענייני צבא וביטחון    מדוע בשאר אסד הוא הרע במיעוטו מבחינת ישראל, מה הלקחים שיש להפיק מהפיגוע בתל אביב, והאם פרסומים על פעילות של צה"ל מחלישים או דווקא מחזקים אותו
עידן יוסף
ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אומר כי אם יצטרפו יחד כל אנשי הציונות הדתית וחלק מהציבור החרדי ניתן יהיה להוביל את המדינה    זאב אלקין (ליכוד) מתנגד ליצירת "שס סרוגה"    משה גפני: "המחשבה שאם אתה במפלגה חילונית תשפיע יותר מאשר בחוץ – אשליה"
עידן יוסף
יו"ר הכנסת: "הסחר-מכר הפוליטי שניהלו חברי כנסת במעבר בין המפלגות פוגע קשות באמון הציבור בכנסת; חוסר האמון בין העם לנבחריו - מסוכן כמו השסע החברתי"
איציק וולף
רוב מוחץ של חברי הוועדה אישרו את פסילת חברת הכנסת הערביה שהשתתפה במשט הטורקי לרצועת עזה    ההחלטה תעבור אוטומטית לדיון בבית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il