X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מליאת הכנסת העבירה לוועדת הכלכלה את החוק שיאפשר לערוץ 10 להמשיך ולשדר בשנתיים הבאות לכשיאושר החוק סופית תוסר חרב הסגירה מעל הערוץ אושר בקריאה ראשונה גם החוק להארכת שידורי החדשות המקומיות בחצי שנה
▪  ▪  ▪

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הרשות השנייה לטלוויזיה שהגישה הממשלה ואשר מאפשרת לרשות השנייה להאריך את הזיכיון לערוץ 10 בשנתיים. ההצעה קיבלה פטור מחובת הנחה. 33 ח"כים תמכו בהצעה בקריאה ראשונה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה הועברה לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.
במקביל אושר בקריאה ראשונה גם החוק שיאפשר להאריך את שידורי החדשות המקומיות בחצי שנה. חוק זה אושר בוועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית שתתקיים בהמשך הערב.
בדברי ההסבר להצעת חוק ערוץ 10 נכתב כי ב-2 בספטמבר 2012, מינה שר האוצר צוות ובו חברים מנכ"ל משרד ראש הממשלה, החשבת הכללית במשרד האוצר והממונה על התקציבים במשרד האוצר. במטרה לבחון אם ניתן להגיע עם בעלי המניות של הזכיינית ישראל 10 להסדר בדבר החובות שצברו, באופן שיבטיח את פירעון החוב הצבור וכן את קיומן של מחויבויות פיננסיות עתידיות שיש לבעלי המניות כלפי המדינה וכלפי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ולהמליץ על צעדים נדרשים ליישום.
המלצות הצוות אשר הועברו לידי שר האוצר ב-4 בדצמבר 2012, נסמכות על כך שישראל 10 מצויה בקשיים כלכליים משמעותיים, שהסיוע הכרחי לשם הבטחת המשך פעילותה בערוץ השלישי ושקיומו של הערוץ השלישי כערוץ מסחרי שני הוא בעל חשיבות רבה לחופש רבה לחופש הביטוי ולקיומו של שוק דעות פלורליסטי וחופשי במדינת ישראל.
בהתאם להמלצות הצוות שאומצו על-ידי שר האוצר ב-4 בדצמבר 2012, תעמיד הממשלה הלוואה לבעל זיכיון לשידורי טלוויזיה אשר צבר חובות כספיים לרשות השנייה או למדינת ישראל ויהיה מעוניין בקבלת ההלוואה, וזאת בתנאים המפורטים בהמלצות הצוות. עוד המליתץ הצוות להאריך את הזיכיון שניתן לישראל 10, בשנתיים נוספות, עד 31 בדצמבר 2014, בכפוף בין השאר, לתשלום כלל החובות הכספיים הדחויים והשוטפים של הזכיינית עד 31 בדצמבר 2012 והעברת מלוא פעילות חברת החדשות של הזכיינית לירושלים לא יאוחר מ-1 בספטמבר 2013.
כמו-כן ביקשו המלצות הצוות לקבוע כי אי תשלום החובות הכספיים האמורים במועד והפרת החובה להעביר את מקום מושבה של חברת החדשות לירושלים במועד לפי חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, לא ימנעו מתן רישיון לשידורי טלוויזיה לבעל הזיכיון לשידורי טלוויזיה, אם יבקש זאת, אך זאת בתנאי שההפרות האמורות יתוקנו עד למועדים הנדחים כאמור לעיל.
נוסף על כך ביקש הצוות לקבוע מקרים נוספים על אלה הקבועים בחוק כבר כיום, שבהם יפקע הזיכיון לשידורי טלוויזיה או הרישיון לשידורי טלוויזיה או שבהתקיימם לא יהיה ניתן לקבל רישיון לשידורי טלוויזיה.
במתווה שבהמלצות הצוות אין משום ויתור על חובותיה של הזכיינית ישראל 10. הצוות עמד על כך כי ההסדר שייערך עם ישראל 10 יהיה הסדר כלכלי שיכלול העמדת בטוחות להחזר ההלוואה למדינה, והכל במטרה לאפשר את המשך פעילות הערוץ באופן כלכלי ותוך קיום מלוא החובות הרגולטוריות החלות על הזכיינית באופן עצמאי בלא סיוע ממשלתי נוסף.
מטרת החוק המוצע ליישם את המלצות הצוות, וכן לערוך כמה תיקונים שיחולו גם על בעלי הזיכיון האחרים לשידורי טלוויזיה. תיקון החקיקה המוצע אינו בא לגרוע מהעקרונות שנקבעו בחוק הרשות השנייה, לעניין הצורך במעבר למשטר של רישיונות לשידורי טלוויזיה ותרומתו של מעבר כאמור לפיתוח שוק הטלוויזיה בישראל.

תאריך:  20/12/2012   |   עודכן:  20/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק ערוץ 10 אושר פה אחד בקריאה ראשונה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה הפלא שהשמאל ממשיך לשלוט ל"ת
הליכוד זה שמאל  |  20/12/12 18:57
 
- אוי לנו מאלה ואוי לנו מאלה
הצילו  |  22/12/12 17:53
2
החבורה הזו אינה ראויה להתחשבות ל"ת
הניה  |  20/12/12 19:23
3
נתניהו נכנע לסחטנות ערוץ 10
ליכודניכים כנסו  |  20/12/12 19:25
 
- כולם ימנים מזויפים
שקרנים רמאים  |  21/12/12 02:38
4
תנו לימין לצרוח ככרוכיות
שהחיינו  |  21/12/12 22:00
5
תנו לימין לצרוח ככרוכיות
שהחיינו  |  21/12/12 22:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ערוץ 13 - המשבר
יואב יצחק
העיתונאי רביב דרוקר וכמה גורמים הפועלים עימו הכינו תחקיר על אדלסון ונתניהו הכולל לטענתם ענייני כספים בעייתיים    עורכי הדין של הערוץ פסלו את התחקיר לשידור בנימוק שאין ראיות ברורות לעבירות ו/או מעשים פסולים
עופר וולפסון
העיתונאי לשעבר המתמודד על מקום ברשימת העבודה: "היום בערוץ 10 מתנהל ויכוח על תחקיר שקשור לביבי וקברניטי הערוץ חוששים לפרסמו"    יו"ר המפלגה יחימוביץ': "נתניהו שולח זרועות לכל הערוצים שהוא יכול. התקשורת נאנקת תחתיו באופן חסר תקדים"
עידן יוסף
ריח חריף של תעמולת בחירות נודף מהתשדירים של ערוץ 10 וערוץ 2 נגד הממשלה. האם מישהו שם מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן בדרך לא דמוקרטית?
עופר וולפסון
ועדת הכספים אימצה את חוות הדעת המשפטית ואישרה את המשך שידורי החדשות המקומיות עד סוף מאי 2013    האישור הסופי, אם יינתן, בהצבעה בכנסת ביום ה'    עובדי ערוץ 10 קיבלו מכתבי הפיטורים: "ביבי מתנהג כמו בברית המועצות"
מחלקה ראשונה
מאשים את הליכוד ואת ראש הממשלה בניסיון להשפיע על בעלי הדעה, וליצור תלות בחסדים של השלטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il