X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכז תחבורה במטה הארצי הורשע בעבירות תעבורה, ולאחר שהתברר שיש לו ארבע הרשעות קודמות - נשלל רשיונו לשלושה חודשים בביהמ"ש המחוזי תמכה המדינה באופן תמוה בבקשתו לבטל את הפסילה השופט השיב: אני לא חותמת גומי
▪  ▪  ▪
השופט כהן. "בלשון זהירה: לא ראוי" [צילום: בוצ'צ'ו]
"אפליה כה בולטת"
"עמדת המשיבה נראית תמוהה, אינה עומדת בקנה אחד עם עמדתה בתיקים רבים אחרים המתנהלים בפני בנושאים דומים. במידת הזהירות הראויה אציין, כי שיקולי התביעה מוזרים ואין בהם חדש לעומת הטענות שהועלו על-ידי המערער הן בבית המשפט קמא והן בפני... העובדה, כי המערער שימש כרכז תחבורה במטה הארצי, לא יכולה להיות שיקול לאפליה כה בולטת בינו לבין נאשמים אחרים"

חשיבה מעוותת מהיסוד
תמיכתה של המדינה בערעורו של השוטר מלמדת על חשיבה מעוותת מן היסוד. אם כבר, אזי יש להחמיר בעונשו של שוטר שמבצע עבירות - קל וחומר כאשר מדובר בעבירות תעבורה של שוטר העוסק בדיוק בתחום זה. הבקשה הזו מעלה צחנה של העדפה פסולה, וגם חשש: מי יודע אלו עסקות עושה המדינה בחדרי-חדרים במקרים דומים.

המדינה ביקשה באופן תמוה וחריג מבית המשפט המחוזי בירושלים להקל בעונשו של רכז תנועה במטה הארצי של המשטרה, אשר הורשע במספר עבירות תעבורה. השופט אמנון כהן דחה (20.12.12) את הבקשה, תוך שהוא אומר שבית המשפט אינו חותמת גומי להסכמות בין הצדדים.
ישעיהו כהן הורשע ביוני השנה בידי סגן נשיא בית המשפט לתעבורה בירושלים, יוסף ריבלין, בעבירות של נהיגה בקלות ראש, שימוש בפלאפון תוך כדי נסיעה ואי ציות לתמרור האוסר פנייה שמאלה. כהן ביצע עבירות אלו בינואר 2011, כאשר הסיע שוטר אחר לבית מפקדו. הוא סירב לשלם את הקנס, ניהל הוכחות וטען שקיים סכסוך עמוק בינו לבין השוטר המתלונן, אך ריבלין דחה את גירסתו. בעת הטיעונים לעונש התברר שלחובתו של כהן ארבע הרשעות קודמות בתחום התעבורה. ריבלין גזר עליו קנס של 1,000 שקל ופסילה של רשיונו למשך שלושה חודשים.
כהן ערער על הרשעתו ועל חומרת עונשו, וטען שיש נסיבות מיוחדות המצדיקות להקל עימו: "המערער עובד כשוטר וכל זמנו נמצא בכביש והיום שלילת רשיונו של המערער לתקופה כל אך ארוכה תפגע לא רק במערער אלא גם במשפחתו". נציג המדינה, עו"ד מ' עקיבא, הודיע (18.12.12) שהמדינה תומכת בקבלת הערעור, אך לדברי השופט כהן - ניכר היה בו שהוא התקשה להסביר את השינוי בעמדתה.
עקיבא אמר, כי כהן הציג בפני המדינה נתונים שלא היו בפני בית משפט השלום: "ההשלכה המקצועית הקשה על עתידו המקצועי" במשטרה אם רשיונו יישלל, והעובדה שרעייתו עומדת ללדת תאומים. לאור זאת, אמר עקיבא, תסכים המדינה לפנים משורת הדין לביטול מרכיב השלילה בפועל.
השופט כהן הגיב: "עמדת המשיבה נראית תמוהה, אינה עומדת בקנה אחד עם עמדתה בתיקים רבים אחרים המתנהלים בפני בנושאים דומים. במידת הזהירות הראויה אציין, כי שיקולי התביעה מוזרים ואין בהם חדש לעומת הטענות שהועלו על-ידי המערער הן בבית המשפט קמא והן בפני... העובדה, כי המערער שימש כרכז תחבורה במטה הארצי, לא יכולה להיות שיקול לאפליה כה בולטת בינו לבין נאשמים אחרים".
עוד מציין השופט, כי כהן הורשע בעבר בעבירות מהירות, אי ציות לתמרורים, נהיגה ללא חגורת בטיחות ושימוש בפלאפון בזמן נהיגה. והוא מסיים: "בית המשפט איננו 'חותמת גומי' ולאחר שבחנתי את נסיבות העניין החלטתי, שלא יהא זה מן הראוי (בלשון עדינה) לבטל את עונש הפסילה". עם זאת, השופט העניק לכהן דחייה עד 3.3.13 להפקדת רשיונו.

תאריך:  22/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה ביקשה פרוטקציה לשוטר שרשיונו נשלל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
איתמר לוין
השופט מנחם קליין מותח ביקורת על חברת הביטוח, אשר התעלמה ממצבו הקשה של מבוטח שנפצע בתאונת דרכים, קיימה דיון הוכחות מיותר ואילצה אותו להקשיב לוויכוח עד מתי יחיה
איתמר לוין
חברת הביטוח תשפה את המדינה ב-6.4 מיליון שקל על תשלומים לחיילים שנפגעו בתאונות דרכים בהן היו מעורבים נהגים המבוטחים באליהו ותשלם גם הוצאות ב-832,000 שקל
איתמר לוין
בהחלטה נדירה קובע בית המשפט העליון, כי החלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אינה מתיישבת עם הראיות וכי היא התעלמה לחלוטין מחלק מן הראיות שהוצגו בפניה
איתמר לוין
מהו העונש המתאים לאדם שנהג בשכרות וללא רישיון, כאשר אמור היה להיות במעצר בית, הרג בתאונה את חברו שישב לידו ונמלט מן המקום? המדינה הסכימה לעונש שהוא 20% מהמירבי
איתמר לוין
בנו של שר האוצר לשעבר הודה באחריותו לתאונה בה נפצעה קשה בת-זוגו, ללא הסדר טיעון    המדינה תדרוש להטיל עליו מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il