X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שבעלי האתר "עניין מרכזי" הוציא לשון הרע על החייל המנוח כאשר רמז שנחטף בידי חיזבאללה בעת שעסק כביכול בסחר בסמים יצהר יפצה את ההורים ב-285,000 שקל
▪  ▪  ▪
יצהר. הימר שהידיעה לא תימצא [צילום: בוצ'צ'ו]

העיתונאי רמי יצהר הוציא לשון הרע על החייל המנוח בני אברהם, כאשר רמז שהוא וחבריו נחטפו בידי חיזבאללה כאשר עסקו כביכול בסחר בסמים. כך קבעה (19.12.12) סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר דרורה פלפל, אשר חייבה את יצהר, בעלי האתר "עניין מרכזי", לשלם 285,000 שקל להוריו של אברהם.
יצהר טען, כי כלל לא פרסם את הידיעה הנטענת, ואכן חיים ועדנה אברהם לא הצליחו להציג את הידיעה. עם זאת, פלפל קבעה על סמך שורה של ראיות נסיבותיות, כי הידיעה אכן פורסמה. הראיה המרכזית הייתה ראיון שהעניק יצהר לתוכנית הרדיו של מתי גולן, בו צוטטו כותרת הידיעה וחלקים ממנה:
"האם עסקו החיילים החטופים בהברחת סמים מלבנון... אין מנוס מהעלאת הסוגייה המטרידה הן את כוחות הביטחון והן את המשפחות... בימים אלה מתנהלת חקירה המתבססת בעיקר על בדיקות מקורות מודיעיניים כדי לנסות לברר האם עסקו השלושה בפעולות הברחה משטח לבנון לישראל". יצהר טען שלא קבע שהשלושה סחרו בסמים אלא שקיים חשש כזה הנבדק בידי גורמי הביטחון, אך פלפל קבעה שהרימוז שבכותרת הוא ברור ומהווה לשון הרע.
פלפל אומרת: "אני דוחה את שלל טענות הנתבע כלפי תמליל הראיון שנערך עימו ברדיו - לרבות הטענות המוזרות לפיהן לא שמע את דברי המראיין עקב רעשי רקע שהראיון עימו נערך באופן כללי, מתוקף היותו בעל אתר חדשות , שלא ידע כי הראיון מתייחס לכתבה שהוא כתב אלא שרואיין כמומחה לאינטרנט שהיה חדש בזמנו. למקרא תמלול הראיון ותשובותיו של הנתבע, לא מתעורר ספק ספיקא שהנתבע שמע והבין היטב את השאלות שנשאל, והיה אף גאה על הבחירה בו כמרואיין כמי שפרסם לראשונה את החשד שנבדק בדבר מעורבות החיילים בעסקת סמים".
פלפל קובעת, כי מתבקשת המסקנה "לפיה הפרסום שבוצע ברבים לפיו נבדק חשד שהחיילים החטופים עסקו בהברחת סמים מלבנון עלול היה לגרום להשפלתו של החייל המנוח בני אברהם ז"ל בעיני הבריות, לבזותו בשל המעשים המיוחסים לו ולגרום לפגיעה בשמו הטוב ובכבודו. ודוק: הפרסום השלילי פוגע לא רק במנוח אלא גם בבני משפחתו". היא מצטטת של חיים אברהם, אשר סיפר שבדצמבר 2010 נשאל בידי משתתף בכנס מקצועי "אתה לא האבא של בני אברהם שעסק בסחר בסמים?".
עוד עומדת פלפל על כך שיצהר סירב לטעון ל"אמת דיברתי", באומרו שלא יעלה טענה כזו על כתבה שלדבריו לא פרסם. לדבריה, נראה שיצהר הימר על כך שידיעה לא תימצא: "בית המשפט אינו קזינו וההליך המשפטי אינו הימור מי ייכשל בהבאת ראיות. צר לי שהנתבע נקט בדרך זו, במקום לסייע גם הוא לבית המשפט ולפרוס בפניו את כל העובדות והאפשרויות הרלוונטיות".
חיים ועדנה אברהם תבעו 3 מיליון שקל, אך פלפל קבעה שהם לא הוכיחו את הנזקים הנטענים. לכן קבעה להם פיצוי של 250,000 שקל בגין צער ועוגמת נפש, ועוד 35,000 שקל כהוצאות. את אברהם ייצגו עוה"ד ח' כהן, צ' שובל וע' דולב, ואת יצהר - עוה"ד א' ארז וי' בן-פורת.

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: דיבה של רמי יצהר על בני אברהם
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם נתפס ומכנסיו למטה
דני כנען  |  23/12/12 10:37
2
יצהר הימר ונכשל - החשד לא הוסר
אהוד פרלסמן  |  23/12/12 11:00
3
"מסתירים לי. מסתירים לי"
אבי לביא  |  23/12/12 12:17
4
באתר שלו יצהר ל-א מגלה שיש  ל"ת
פסק דין נגדו  |  23/12/12 12:53
5
הפה המלוכלך נפל בפח ל"ת
אבי כהן  |  23/12/12 13:20
6
אני ראיתי את הידיעה באתר איך
אפשר לפנות אלי  |  24/12/12 05:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גורמים באחים המוסלמים טוענים כי 64% מן המצביעים במשאל העם אישרו את החוקה החדשה    תוצאות רשמיות צפויות להתפרסם מחר    בעוד חודשיים - בחירות לפרלמנט
איציק וולף
הסרטון הראשון ביוטיוב ששבר את תקרת הזכוכית    את ההצלחה הפנומנלית השיג הראפר PSY בתוך פחות מחמישה חודשים    בין 7 ל-10 מיליון צופים חדשים בכל יום
זיו מאור
היום לפני 2,438 שנה החל המצור הבבלי על העיר שסופו בחורבן בית ראשון ובגלות בבל
איציק וולף
בעיצומו של היום השני של ההצבעה במשאל העם על החוקה החדשה במצרים הודיע מחמוד מקי על התפטרותו    דיווחים סותרים על התפטרות נגיד הבנק המרכזי של מצרים    תוצאות משאל העם יתפרסמו ביום שני    ההערכה - החוקה החדשה תאושר
זיו אברג'יל
ע. מאמן אשדוד שי הולצמן, מאוכזב מההפסד 2:1 לסכנין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il