X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך המליצה אסתר לבנון, מנכ"ל הבורסה, באירוע לסיכום 2012 הנושא יעלה לדיון בישיבת הדירקטוריון בחודש ינואר
▪  ▪  ▪
אסתר לבנון [צילום: גלובס]

"נמליץ לדירקטוריון להאריך את שעות המסחר בבורסה עד 17:30" - כך אמרה מנכ"ל הבורסה, אסתר לבנון, במסיבת עיתונאים שנערכה היום (א', 23.12.12) במטה הבורסה לסיכום שנת 2012. לדברי לבנון, הנושא יועלה לדיון בישיבת הדירקטוריון הקרובה בחודש ינואר.
"השנה שחלפה הייתה קשה לכלכלות ולבורסות בעולם כמו גם לכלכלת ישראל ולבורסה בתל אביב. ירידת השערים והמחזורים בשוק המניות בתל אביב, שהחלה ברבעון השני של 2011 ונמשכה ברציפות עד אמצע 2012, לא הייתה מפתיעה. הקשיים הכלכליים בעולם והשפעותיהם על האטת הצמיחה בישראל נתנו את אותותיהם גם בבורסה בתל אביב", כך סיכמו אסתר לבנון ויו"ר הבורסה שאול ברונפלד.
באגרת מציינים השניים כי התבוננות בנתוני 2012 בתל אביב מעלה כי במחצית השנייה של השנה החלו שערי המניות לעלות, וכי הירידה במחזורי המסחר במניות מגלה סימני בלימה. "יש לקוות כי נתונים אלה מבשרים מפנה שיגיע במהלך 2013".
עוד הם מדגישים כי השפל הנוכחי בשוק המניות איננו יוצא דופן בעומקו וגם לא במשכו; ייחודו בהיותו "תוצרת חוץ", גורמיו הם כוחות שלישראל אין שליטה עליהם. מצב זה מחייב את הממשלה לנקוט בצעדים מקרו-כלכליים שיקזזו את ההשפעות החיצוניות והוא דורש מקהיליית שוק ההון והרגולטורים לפעול, במשנה מרץ, לחיזוק תשתיות שוק ההון. אם ייעשה כך, הרי שההתאוששות מהשפל תתרחש מוקדם יותר, והיסודות החדשים שיונחו יאפשרו גם צמיחה בת-קיימא של השוק.
באשר ל-2013 ציינו לבנון וברונפלד כי בכוונתם להשלים את הכללת ישראל במדדי מניות אירופיים, להגביר שיתוף פעולה עם בורסות בעולם, לפתוח חשבונות למסלקות בבנק ישראל, לגבש המלצות לעידוד מימון חברות הייטק בבורסה, לקבוע כללים מעודכנים לשותפויות לחיפושי גז ונפט, ולהשלים היערכות חברי הבורסה שאינם בנקים לדרישות לניהול טכנולוגיות מידע.
"בנוסף נשיק אופציות מסוג חדש - אופציות שבועיות על מדד ת"א-25 (ואולי גם "מיני" אופציות), וגם מדדי תל בונד חדשים המסווגים את איגרות החוב לפי תשואתן לפדיון ולפי התקופה עד לפדיון. אנו פועלים לשם חידוש ההנפקה של תעודות סל ממונפות, ולהבדיל, גם לקביעת כללים מעודכנים הנוגעים לחברות שכשלו", כתבו באיגרת סיכום השנה.

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכר ארבע חברות, המחזיקות ב-58 נכסים מניבים    תזרים המזומנים יגדל בכ-240 מיליון שקל
איציק וולף
אושר ההסכם לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של עובדי השמירה והניקיון המועסקים במשרדי הממשלה    כולל אכיפה מחמירה יותר והעלאה של שכר השומרים והמנקים ל-4500 שקל בחודש
איציק וולף
נהג המונית הפלשתיני, תושב ג'בל מוכבר, דרס את לוחם משמר הגבול בפתח תחנת המשטרה    לוחמים נוספים ירו לעברו    עם פינויו אמר: "השתגעתי, רציתי למות"
יפעת גדות
הסיכונים מרמות כולסטרול גבוהות אינם מיידיים    הנזק מצטבר לאורך שנים - אפילו לאורך עשורים. רמות גבוהות של כולסטרול בשנות ה-20 וה-30 יכולות לגבות את מחירן בשנות ה-50 וה-60 של חיינו
אלעזר לוין
אחת העסקות הראשונות במסגרת תמ"א 38 המחודשת, המתירה להרוס בניינים ישנים ולבנות חדשים    7.5 ו-8.5 קומות במקום 3 קומות בבניינים ישנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il