X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איתמר בן-גביר ובן-ציון גפשטיין נעצרו שלא כחוק בעת שהפגינו נגד שחרור המחבלים במסגרת העסקה הקצינים קיבלו חסינות והמשטרה תשלם לשניים 10,000 שקל
▪  ▪  ▪
שחרור האסירים. לא הייתה עילת מעצר [צילום: פלאש 90]

המשטרה תפצה ב-10,000 שקל את פעילי הימין איתמר בן-גביר ובן-ציון גפשטיין, בעקבות מעצרם הבלתי-חוקי בעת שהפגינו נגד שחרור המחבלים במסגרת עסקת שליט. כך קבעה (16.12.12) רשמת בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, סיגל אלבו.
בן-גביר, גפשטיין וארבע צעירות הפגינו מול כלא הדרים בשעות לפנות הבוקר של יום העסקה, 18.10.11. הם נדרשו בידי קציני משטרה לעבור לשטח שיועד למפגינים, אך סירבו בנימוק שהוא מרוחק מן התקשורת וכך לא יהיה משקל למחאתם. לאחר מכן התפצלו השישה לשלושה זוגות, ושני הגברים עוכבו לחקירה. גפשטיין הסכים לחתום על ערבות עצמית והתרחקות משער הכלא, בן-גביר סירב ולכן שוחרר רק בידי בית המשפט.
אלבו קבעה, כי עיכובם של השניים היה בלתי חוקי. המשטרה ייחסה להם בזמן אמת עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה, אך שתי העילות לא התקיימו. השניים לא הפריעו לאיש מן השוטרים, וברגע בו עמדו בזוגות - אין המדובר בהתקהלות, המוגדרת כשלושה אנשים ומעלה. עוד אומרת אלבו, כי לא מדובר היה בנסיבות דוחקות, לא היה חשש שהשניים ישבשו את המבצע ודווקא משום שהיו במקום כוחות משטרה גדולים - ניתן היה לנקוט בפעולות חלופיות. עוד אומרת אלבו, כי לא היה מקום לדרוש מן השניים להתחייב שלא להתקרב לכלא הדרים במשך חמישה ימים, שכן המבצע הושלם בו ביום, ומועד הפעימה השנייה של עסקת שליט לא היה ידוע באותה עת.
אלבו קבעה, כי המשטרה תשלם לבן-גביר 7,000 שקל, לגפשטיין תשלם 1,000 שקל, וכמו-כן תשלם לכל אחד מהם הוצאות בסך 500 שקל. בית המשפט הכיר בחסינות שהעניקה המדינה לשלושת הקצינים שהיו מעורבים במעצרים הבלתי-חוקיים - ניצב משנה ניר רוזנטל, רב-פקד רואי שפר ופקד אהרון רנד - ולפיכך החיוב יחול על קופת המדינה.

תאריך:  23/12/2012   |   עודכן:  23/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה תפצה מפגינים נגד עסקת שליט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
המדינה העניקה חסינות
מזכיר_המדינה  |  23/12/12 19:41
2
ישר כוח לשופטת!!! ל"ת
הניה  |  23/12/12 19:56
3
זה הפיצוי על שלילת חירות????
מירר  |  24/12/12 07:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות עסקת שחרור שליט
בעז שפירא
בחלוף מעל שנה מאז שוחרר גלעד שליט בעסקה מסוכנת, ולאחר שחזינו בעיניים כלות בשחרור של כאלף רוצחים פראי-אדם לחופשי, אנו נאלצים על-כורחנו להתוודע שוב אל האיש האציל מהמשפחה האצילית, נועם שמו
יהודה דרורי
תקראו לי גזעני וכל כינוי אחר, אבל אני מאמין שיש אופי ערבי כללי, הניחן בהגזמה של אירועים, הדחקה של כישלונות, חוסר פרופורציות הגיוניות, התפארות בלתי מרוסנת וללא בסיס ואי למידת לקחים    אני מניח גם שכל אחד מהקוראים שינתח את אירועי המזרח התיכון ואת...דוח החמאס האחרון על חטיפת שליט, יכיר בעובדות הנ"ל
יוסי צור
על-רקע דברי נעם שליט, אביו של גלעד: "באמת נדמה שמדינת ישראל שכחה אותו. אף לא מילה אחת הופיעה בתקשורת לרגל יום השנה" - פנייה גלויה של אב שכול לתקשורת ולמשפחת שליט    "התקשורת חסרת מעצורים וחוגגת עם גלעד ועליו מיום שחרורו, תוך התעלמות מופגנת ממשפחות חללי הטרור וסבלן, התעלמות שהחלה עוד לפני העסקה, במהלך הקמפיין של המשפחה לשחרור"
איציק וולף
גלעד שליט סיפר לראשונה בראיון טלוויזיוני כיצד העביר את ימי השבי הארוכים בידי חמאס    הראיון פורסם למרות התנגדות נועם שליט שהתחייב לראיונות מקבילים לכל כלי התקשורת
מיכאל טוכפלד
יוסי מנדלביץ ורון קרמן, ששכלו את ילדיהם בפיגוע בחיפה ועמדו בראש המאבק הציבורי נגד שחרור המוני המחבלים בעסקת שליט, חיים יום-יום את האכזבה מהממשלה, מהתקשורת ומהציבור, שלא הטו אוזן לעמדתם: "המדינה בגדה בזיכרון חללי הטרור. היא לא שמרה עליהם בחייהם, ולא שמרה על הצדק והדין במותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il