X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה יוזם הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הסחבת שנוקט וינשטיין בהעברת ההיבטים הפליליים של הפרשה לחקירת המשטרה
▪  ▪  ▪
אריאל. סיעות הקואליציה הסכימו [צילום: פלאש 90]

יו"ר ועדת הכנסת לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל, יפעל להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הרפז. כך הודיע (יום ב', 24.12.12) אריאל ליו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, וליו"ר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל.
דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז מונח על שולחנה של הוועדה, אשר טרם החליטה אלו חלקים מתוכו לאסור בפרסום משיקולים של בטחון המדינה. אריאל יוזם את הקמת ועדת החקירה, על-פי סמכותה של הוועדה לביקורת המדינה, לנוכח הסחבת שנוקט היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהעברת ההיבטים הפליליים של הפרשה לחקירת המשטרה.
במכתבו לאבנרי אומר אריאל: "מהדוח עולות סוגיות כבדות משקל הנוגעות לפגיעה קשה במשטר הדמוקרטי ולאמון הציבור בצבא, ובמשרד הביטחון. לצערי מהדוח עולות נורמות התנהגות קשות של תככים של ראשי מערכת הביטחון על חשבון עיסוק בבטחון המדינה. מאחר שעד היום היועמ"ש לממשלה מתעלם מבקשת מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס ומבקשתי לפתוח בחקירה פלילית, החלטתי לממש את סמכותי כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה כפי שמאשרת חוו"ד יועץ המשפטי של הכנסת שהועברה לידי, ולפעול בתקיפות להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתרד לחקר האמת ותפרסם זאת".
אריאל שלח במקביל מכתב לוינשטיין, בדרישה חוזרת שיפתח בחקירה פלילית לאלתר. זאת, לאחר לאחר שפנייתו של מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, ופנייתו שלו בנושא זה לא נענו. לדברי אריאל, הוא קיבל את הסכמתן של סיעות הקואליציה למהלך הקמת ועדת החקירה, לאחר דיון של ועדת משנה במחיקת פרטים ביטחוניים מדוח מבקר המדינה בעניין שנערך השבוע (יום א', 23.12.12).
יצוין, כי הקמת ועדת חקירה ממלכתית נמצאת בסמכות ועדת הכנסת לביקורת המדינה. וינשטיין מצידו עשוי לטעון, כי אין לנקוט במהלך כה מרחיק-לכת ערב הבחירות, כפי שניסה לטרפד את מינויו של גדי אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל, למרות שאין לנושא זה זיקה פוליטית (במיוחד לנוכח פרישתו של אהוד ברק מהחיים הפוליטיים). בנוסף לכך, מי שרואים את עצמם כעלולים להיפגע מן החקירה עשויים לעתור לבג"ץ בניסיון לטרפד את המהלך ולהרוויח זמן עד לאחר הבחירות. בהנחה שהבית היהודי תהיה חברה בקואליציה הבאה, אריאל לא ימשיך לעמוד בראש הוועדה לביקורת המדינה.

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אריאל: ועדת חקירה לפרשת הרפז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צבא שיש לו מדינה - אשכנזי
פטרונו פרץ  |  25/12/12 14:23
2
שקט תעייתי בצה"ל
אהרון רול 3  |  25/12/12 14:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
אריה אבנרי
התיקים של ליברמן: הסחבת הממושכת כל-כך מדוע? מבקר המדינה יבדוק ויעמוד על אופן התנהלות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ואחרים בנושא    בדיקת המבקר עלולה להימשך גם אחרי שוינשטיין יפרוש מתפקידו
עופר וולפסון
לשכת המבקרים הפנימיים מתנגדת ליוזמה של תנועת אומ"ץ, לפיה מבקרים פנימיים במשרדי ממשלה וברשויות מקומיות יהיו כפופים בתחום יחסי העבודה למשרד מבקר המדינה    אומ"ץ: "הצענו ההצעה כדי שהממונה על מבקר הפנים לא יוכל להצר צעדיו, לפטרו או לעכב מינויו בשל העבודה היסודית שהוא עושה"
עופר וולפסון
מבקר המדינה בכנס החורף של לשכת המבקרים הפנימיים: "קיים צורך מובנה להקטין את התלות של המבקר במעסיק"    נשיא לשכת המבקרים הפנימיים: "לקבוע תקנים אחידים שיחייבו את כל העוסקים בתחום"
איתמר לוין
מבהיר שדבריו בנוגע לטיפול בגילויי שחיתות נועדו רק להסביר, כי כאשר מתגלים חששות לעבירות פליליות - עובר הכדור לידי היועץ המשפטי לממשלה
איתמר לוין
קובע לראשונה שעל משרד המבקר לשתף גורמים מחוצה לו בוועדות מכרזים פנימיות לאיוש תפקידים    אם משרד המבקר לא יקבע נהלים מתאימים בתוך שישה חודשים - יחול עליו התקשי"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il