X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה גילה שבכל המועצות שנבדקו לא היה תכנון סדור של תחזוקת כבישים בתחומי הרשות לא בוצעו מספיק עבודות לתחזוקת כבישים, והייתה דחייה ממושכת של עבודות תחזוקה, ואלה הביאו לפגיעה במצב הכבישים בתחומן משרד הפנים כשל בתפקידו כרגולטור
▪  ▪  ▪
אין שום תוכנית סדורה [צילום: איתמר לוין]

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) יוסף שפירא, קובע כי נמצאו ליקויים באופן הטיפול של רשויות מקומיות ושל משרד הפנים בנושא תחזוקת הדרכים הציבוריות שבתחומי הרשויות.
לשם פרסום הדוח בדק מבקר המדינה ארבע רשויות מקומיות - עיריות ראש העין, רחובות ורמלה והמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור בנושא תחזוקת הדרכים הציבוריות שבתחום שיפוטן. בדיקות השלמה נעשו במשרד הפנים ובמשרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים. כמו-כן פנה משרד מבקר המדינה ל-20 הרשויות המקומיות שנכללו בתוכנית החלוץ של משרד הפנים כדי לקבל מהן מידע הקשור לנושא.
בבדיקה נמצא כי הרשויות המקומיות שנבדקו לא גיבשו תוכניות לתחזוקה מונעת של הדרכים הציבוריות על-פי סולם עדיפויות כלכלי והנדסי לטווח הארוך; לא נקבעו והוסדרו תוכניות אב ותוכניות ארוכות טווח אחרות לתחזוקה. כנגזרת מכך, גם אין בידי הרשויות שנבדקו תוכניות סדורות מדי שנה בנושא.
בפועל, תוכנית העבודה לתחזוקת הדרכים הציבוריות בכל אחת מהרשויות שנבדקו, לרבות סולם העדיפויות לביצוע, נקבעת מדי שנה לאותה השנה, ואינה מתבססת על תכנון ארוך טווח.
מבקר המדינה מציין בדוח כי בכל הרשויות שנבדקו חסרו נתונים עדכניים על תשתיות הדרכים שבתחום שיפוטן; לא רוכז או נוהל מידע עדכני על אודות עבודות התחזוקה והשיקום שנעשו בתחומן בכל כביש וכביש במהלך השנים, לרבות מהות העבודות ומועדן. מכאן, שאין בידי הרשויות שנבדקו מידע מלא בדבר עבודות התחזוקה והשיקום שנעשו בכל כביש ובדבר מועדי ביצוען.
בכל הרשויות שנבדקו לא בוצעו מספיק עבודות לתחזוקת כבישים, והייתה דחייה ממושכת של עבודות תחזוקה, ואלה הביאו לפגיעה במצב הכבישים בתחומן. כך למשל השקיעה עיריית רמלה משך שנים בעיקר בתחזוקת שבר וכמעט לא השקיעה בתחזוקה מונעת. הצטברות של מפגעים שלא טופלו לאורך זמן השפיעה על בטיחות התושבים ורווחתם והביאה לגידול בהוצאה הריאלית הכרוכה בתחזוקת הכבישים.
עוד נמצאו ליקויים הנוגעים לפעילות הגופים האחראים ברשויות המקומיות שנבדקו לתחזוקה השוטפת ובכלל זה לתחזוקת השבר של הדרכים הציבוריות; ליקויים אלו נגעו להיעדר בקרה ומעקב הולמים אחר עבודות התחזוקה הנעשות בתחומי הרשויות המקומיות, בייחוד חוסר הקפדה על ניהול מעקב שוטף אחר העבודות הזמניות הנעשות מפעם לפעם בדרכים; מאגרי נתונים חסרים ואי-שימוש מספק בנתונים הקיימים לשם הפקת לקחים ולשם תכנון וקביעת סולם עדיפויות לטיפול בליקויים בדרכים הציבוריות; אי-קביעת נוהל פנימי המסדיר והמגדיר את משך הזמן המרבי לטיפול בפניות בדבר מפגעים בדרכים המתקבלות במוקד העירוני, וכן אי-עמידה באמות המידה שנקבעו ברשויות שנבדקו לטיפול בתלונות אלה.
עוד מצא המבקר כי משרד הפנים לא וידא שכל הרשויות המקומיות שנכללו בתוכנית החלוץ קיבלו לידיהן את הדוחות המסכמים שהכינה חברת הייעוץ ומשתמשות בהם לשם תחזוקת הדרכים שבתחומן, וממילא לא עקב אחר שימושן בדוחות לצורך זה. המשרד גם לא פרסם את ההנחיות שקבע להכנת תוכנית אב לתחזוקה ושיקום של מיסעות בקרב כלל הרשויות על-מנת להניען להכין תוכניות אלה על בסיס אחיד.
"משרד הפנים אינו ממלא את תפקיד הרגולטור לנושא תחזוקת הדרכים העירוניות ברשויות המקומיות כחלק מתפקידו כלפי הרשויות. בין השאר, המשרד אינו פועל לגיבוש ופרסום הנחיות ונהלים בדבר פעילותן של הרשויות המקומיות בנושא, כגון הנחיות בדבר פעולות התחזוקה הנדרשת ותדירותן, כפי שהחל לעשות בשנת 1994", ציין המבקר בדוח.
בעקבות כל הממצאים הללו קבע מבקר המדינה כי על הרשויות המקומיות מוטלת החובה לדאוג שהדרכים הציבוריות שבתחום שיפוטן יתוחזקו דרך קבע. עוד ציין כי על הרשויות המקומיות שנבדקו לקבוע, בראש ובראשונה, תכנון ארוך טווח על בסיס ניתוח כלכלי-הנדסי וסולם עדיפויות שייגזר ממנו באמצעות שימוש במדדים אובייקטיביים ומקובלים לתחזוקת הדרכים הציבוריות שבתחום שיפוטן. נוסף על כך עליהן להקפיד על תחזוקה סדירה - שוטפת ומונעת - של הדרכים הציבוריות במועד הדרוש ולקיים מעקב בנושא. לשם כך עליהן להקפיד על ניהול בסיס מידע עדכני על אודות עבודות התחזוקה שבוצעו ועל איסוף נתונים על תשתיות הדרכים, שבאמצעותם תתאפשר הכנת תוכנית השקעות ארוכת טווח לתחזוקת הדרכים ולקביעת סדרי עדיפות לביצוע העבודות, וכך למקסם את התועלות שבביצוע התחזוקה המונעת.
"תכליתם של אלו להגביר את בטיחותם של המשתמשים בדרכים מחד-גיסא ולגרום לחיסכון בהוצאות העתידיות של הרשות המקומית מאידך-גיסא", ציין והוסיף כי על משרד הפנים לגבש, בשיתוף גורמים מקצועיים רלוונטיים ובכללם משרד התחבורה, הנחיות מפורטות וברורות לתחזוקת דרכים עירוניות ולפרסמן בקרב הרשויות המקומיות באופן שיאפשר גם פיקוח על פעולותיהן בכל הקשור לתחזוקת הדרכים הציבוריות שבתחומן.

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פארטאצ'יה בתחזוקת כבישים על-ידי מועצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תפקוד לקוי של גורמי הרווחה ברשויות מקומיות במניעת אלימות בין בני זוג    למרות המאמצים: לוד עדיין זקוקה לשיפורים רבים    אין הסדרה של פעילות התובעים ברשויות המקומיות    תחזוקת הכבישים נעשית ללא תכנון וסובלת מדחיות
אביתר בן-צדף
חובש המחלקה נהרג כשחילץ שני פצועים, ועוטר בכוכב הכסף
אביתר בן-צדף
הודו נחשבת ללקוח הגדול ביותר של תעשייתץ הנשק הרוסית    הקשרים בין המדינות החלו עוד בימי המלחמה הקרה
עופר וולפסון
יו"ר החברה: עלות הרפורמה - בין 5 ל-6 מיליארד שקל והתמורה להשקעה תחזור בתוך כ-5 עד 8 שנים    מעריך כי עד 2020 40% מייצור החשמל בישראל לא יתבצע בידי ספקים פרטיים
רועי גלדסטון
בלאט: "יקח זמן להתאקלם". רוט חולה ולא יטוס לסיינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il