X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מצב חמור גם בירושלים ובחיפה עיריות תל אביב וחיפה רכשו מבנים בעשרות מיליוני שקלים, אך לא הוסיפו אותם לרשימות הביטוח
▪  ▪  ▪
עיריית תל אביב. ניסתה "למרוח" את המבקר

שלוש הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב וחיפה - נמצאות בתת-ביטוח של מאות מיליוני שקלים על הרכוש הקבוע שלהן - זהו אחד הממצאים החמורים בדוח מבקר המדינה על ביטוח נכסי הרשויות המקומיות.
"יש חשש כבד שעיריית תל אביב נמצאת בתת-ביטוח" - קובע המבקר יוסף שפירא. העירייה רכשה בשנים 2011-2010 פוליסת ביטוח רכוש ב-2.5 מיליארד שקל על 2,500 המבנים שבבעלותה. הפרמיה נאמדת בכמיליון שקל לשנה, או אף יותר. לכאורה, ביטוח מכובד. למעשה, ברור שיש תת-ביטוח גדול: בנובמבר אשתקד ערכה העירייה סקר על 38 נכסים עיקרים, ומצאה ששווים 1.3 מיליארד שקל. ההיגיון אומר ששווי כל 2,462 הנכסים האחרים הוא יותר מ-1.2 מיליארד שקל.
כן נמצא, שהעירייה אינה משערכת כראוי את הנכסים, ששווים עולה משנה לשנה. המבקר שפירא מעיר לעירייה, ששיערוך אינו דבר קשה או יקר: אפשר, פשוט, להכפיל את שטח הנכסים במקדם ידוע (מוזכר נתון של 3,000 שקל למ"ר) כדי לקבוע את שוויו האמיתי לשנה האחרונה.
ממצא חמור אחר הוא שעיריית תל אביב ניסתה "למרוח" את המבקר! העירייה טענה בתגובה, שהסקר על 38 הנכסים העיקריים נערך "בהסכמת משרד הפנים", כלומר משרד הפנים הסכים לקבוע את סך הכיסוי על-פי סקר זה. המבקר יוסף שפירא בדק ומצא, שלהד"ם: משרד הפנים הסכים שהעירייה תערוך סקר זה רק לצורכי מחקר, ולא לענייני ביטוח!
הנה עוד ממצא חמור על עיריית תל אביב: היא בנתה או קנתה בשנים 2011-2009 מבני חינוך, רווחה וספורט ב-40 מיליון שקל, אך לא הוסיפה אותם לרשימת הרכוש המבוטח! העירייה: "הפוליסה מכסה הכל". המבקר: "סעיף 17 לחוק חוזה הביטוח מחייב אתכם לדווח לחברת הביטוח על הרכוש הנוסף".
עיריית חיפה רכשה בשנים האחרונות מבנים ב-35 מיליון שקל, אך לא הוסיפה אותם לרשימת הנכסים המבוטחים. העירייה, בתגובה: "נטפל בנושא".
גם בעיריות גדולות אחרות המצב חמור: עיריית ירושלים מבטחת את רכושה, כולל 2,450 מבנים, וכן תשתיות וציוד, ב-2 מיליארד שקל. אבל לפי נתון אחר שווי המבנים לבדם היה אשתקד 1.8 מיליארד שקל. 1,200 המבנים העירוניים בחיפה מבוטחים ב-1.4 מיליארד שקל, ללא פירוט או הסבר. בעיריות האחרות שנבדקו, ובהן אשקלון ורמת השרון, אין בכלל פירוט נכסים.

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר העיר
איתמר לוין
החברה לא שילמה במזומן את הארנונה תמורת החניון הענק בבית המשרדים שלה, אלא במתן חניה לבאי תיאטרון גבעתיים
איתמר לוין
קובע שהעירייה והוועדה המקומית לא עשו דבר במשך שבע שנים כדי לקדם בנייה בקריית שלום, למרות שידעו שבעלי קרקעות באזור רכשו אותן כדי שיוכלו לבנות עליהן
איתמר לוין
רשמו מדי שלוש דקות דוח לאותו אדם בטענה שהדביק מודעות פיראטיות - בלא לתת לו כל אפשרות לתקן את המפגע    העירייה חויבה לפצות את הנאשם ב-1,500 שקל לאחר זיכויו
איתמר לוין
גיורא לב ירצה 120 שעות של"צ בשל חלקו במתן ההיתר להקמת הפאואר סנטר בצומת ירקונים    עונש זהה למהנדסת העיר לשעבר    ביהמ"ש: פער עצום בין כתב האישום המקורי לבין הסדר הטיעון
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון קובע ברוב דעות: מכירת 53 מגרשים ל"בנה ביתך" בעיר תמורת 5 מיליון דולר - פעילות עסקית החייבת במע"מ, למרות שעירייה היא מלכ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il