X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיקה של מבקר המדינה מלמדת על תפקוד לקוי של גורמי הרווחה במשרד הרווחה וברשויות נשים אינן יודעות לאן לפנות, לא מקבלות מענה ראוי ומקצועי והטיפול בהן לעתים נדחה ומתעכב למרות החומרה והצורך בסיוע מיידי
▪  ▪  ▪
הנשים המוכות - נשארות לבד [צילום: פלאש 90]

לרשויות המקומיות תפקיד מכריע למניעת אלימות בין בני זוג ולטיפול בנפגעיה, אך בדיקה של מבקר המדינה מלמדת על תפקוד לקוי של גורמי הרווחה ברשויות בכל הקשור לטיפול בנושא.
בדיקת המבקר מעלה (יום ג', 25.12.12) כי אין גוף מתכלל שמתווה דרכי פעולה למשרדים השונים, ובכך נפגע המאבק באלימות, זאת על-אף החלטת ממשלה. המבקר קובע כי על משרד הרווחה לדאוג לאלתר לקביעת פורום שימלא תפקיד זה.
יש לציין, כי משרד המבקר כבר העיר בעבר למשרד הרווחה, בנוגע לשלושה תחומי טיפול אחרים, כי אף שרשויות מקומיות העמידו לרשותו את נתוני המטופלים במחלקות הרווחה, הוא לא עיבד נתונים אלה ולא ניצל אותם לתכנון עבודתו. למשרד הרווחה, לפי הנתונים, אין מאגר נתונים ממוחשב המאפשר לנתח נתונים ולעדכן את מדיניות ההגנה על נפגעים מאלימות בין בני זוג ואת אופן הטיפול הנדרש.
בעיה חמורה במיוחד במגזר הערבי - ללא מענה
משרד הרווחה הקים ביולי 2010 "ועדה משרדית לנושא נשים בסיכון גבוה במגזר הערבי". נמצא כי באפריל 2012 (מועד סיום הביקורת) - קרוב לשנתיים לאחר הקמתה של ועדה זו - עדיין לא פורסמו מסקנותיה והמלצותיה.
המשרד אף לא דואג לקורסי הכשרה ייעודיים לעובדים סוציאליים המטפלים במגזר הערבי, ובערים מעורבות שבהן מתגוררת אוכלוסיה ערבית לצד אוכלוסיה יהודית אף אין עובד סוציאלי ייעודי לאוכלוסיה זו. כך למשל, בשנת 2011 התקבלו 37 פניות מצד נשים שחוו אלימות מצד בני זוגן בעיריית רמלה. נמצא כי במרכז למניעת אלימות שבעירייה לא מועסק עובד סוציאלי דובר ערבית, ולנשים שכלל אינן יודעות את השפה העברית הוצע לקבל טיפול באמצעות מתורגמן - טיפול שכזה אינו אפקטיבי ואף עלול להזיק.
מנתוני משרד הרווחה עולה כי משנת 2004 ועד יולי 2011 נרצחו 94 נשים בידי בני זוגן. בכל מקרה שאישה נרצחת בידי בן זוגה ועדה בין-משרדית בוחנת - בהתאם להחלטת ממשלה ממאי 2002, את המישקים בין המערכות המטפלות בנושא. רק בתחילת אוגוסט 2011 הוצגו למנכ"ל משרד הרווחה "מסקנות עיקריות שעולות מתוך 7 שנות עבודה ובדיקה" שכללו 13 "המלצות וכיוונים לשיפור". נמצא כי במועד סיום הביקורת - שמונה חודשים לאחר מועד הצגת ההמלצות - טרם התקיים דיון בנושא יישום ההמלצות.
בעיות נוספות שאותרו:
  • משרד הרווחה לא דואג לפרסום אופן הפנייה למרכזים למניעת אלימות, שעות פעילותם מצומצמות ולא ניתנים הגנה וטיפול מיידיים לכל פונה.
  • המרכז למניעת אלימות שבתחום שיפוטן של הרשויות או המחלקה לשירותים חברתיים אינם פועלים די לאיתור אוכלוסיה נפגעת אלימות בין בני זוג.
  • המוקדים העירוניים אינם מעבירים תמיד באופן מיידי דיווחים על נפגעים בתקיפות בין בני זוג למחלקה לשירותים חברתיים.
  • המשטרה לא הכשירה את כל חוקרי האלימות במשפחה לתפקידם ולא מינתה חוקרים בעלי ידיעה בשפת הדיבור של האוכלוסיות שאינן דוברות עברית ביישובים שבהם מתגוררות אוכלוסיות אלה.
המבקר מציין כי התקשורת הלקויה בין המשטרה לגורמי הרווחה המטפלים בנפגעים ברשויות המקומיות עלולה לפגוע ביכולת גורמי הרווחה למנוע אלימות בין בני זוג, להגן על הנפגעים ולהעניק להם את הטיפול הדרוש. המבקר קובע כי על שני הגורמים הממלכתיים - המשטרה ומשרד הרווחה - לברר את הסיבות לאי-קבלת דיווחי המשטרה וליצור אפיקי תקשורת טובים בין המשטרה לגורמי הרווחה המקומיים. "על המשטרה לפרט בנוהל האלימות במשפחה את אופן הדיווח לגורמי הרווחה, את חובת השוטר לוודא שהדיווח אכן התקבל ואת מועד הדיווח", הוא כותב.
כמו-כן, הוא מציין כי על משרד הרווחה לדאוג לכך שכל העובדים הסוציאליים במרכזים למניעת אלימות יוכשרו לתפקידם. "מתן טיפול בידי עובדים שלא הוכשרו לכך פוגע ביעילות הטיפול ולעתים אף עלול להחמיר את הפגיעה הנפשית של המטופל", הוא מציין.

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בהיעדר טיפול, האלימות במשפחה תחמיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם הספר "איזה גבר מקסים"
סיישל.  |  25/12/12 16:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
שני מיליארד שקל לשנה, כנראה ללא ביטוח!    העיריות שוכרות ומשכירות מאות מבנים, ואינן בודקות אם הם מבוטחים
איציק וולף
מבקר המדינה גילה שבכל המועצות שנבדקו לא היה תכנון סדור של תחזוקת כבישים בתחומי הרשות    לא בוצעו מספיק עבודות לתחזוקת כבישים, והייתה דחייה ממושכת של עבודות תחזוקה, ואלה הביאו לפגיעה במצב הכבישים בתחומן    משרד הפנים כשל בתפקידו כרגולטור
איתמר לוין
תפקוד לקוי של גורמי הרווחה ברשויות מקומיות במניעת אלימות בין בני זוג    למרות המאמצים: לוד עדיין זקוקה לשיפורים רבים    אין הסדרה של פעילות התובעים ברשויות המקומיות    תחזוקת הכבישים נעשית ללא תכנון וסובלת מדחיות
אביתר בן-צדף
חובש המחלקה נהרג כשחילץ שני פצועים, ועוטר בכוכב הכסף
אביתר בן-צדף
הודו נחשבת ללקוח הגדול ביותר של תעשייתץ הנשק הרוסית    הקשרים בין המדינות החלו עוד בימי המלחמה הקרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il