X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אליצור סגל האשים את הרב ישראל וייס בשותפות לרצח, גילוי עריות וחילול שבת ביהמ"ש: הכוונה לא הייתה למתוח ביקורת לגיטימית אלא להעליב את הרב וייס בצורה קשה ביותר
▪  ▪  ▪
וייס. פגיעה בסמכותו הצבאית וההלכתית
תיק לשלושה ימים
אליצור סגל פרסם את מאמרו האיום נגד הרב וייס בדצמבר 2004. כתב האישום הוגש רק בשנת 2006, כאילו מדובר בחקירה סבוכה. פסק הדין ניתן בימים האחרונים של 2012, ואולי עוד יהיה ערעור לבית המשפט המחוזי. שש שנים לתיק שכל-כולו שאלה משפטית, שכן העובדות לא היו שנויות במחלוקת. תיק שאפשר וצריך לסיים ביומיים של הוכחות ובעוד יום של סיכומים.

אליצור סגל הורשע (יום ג', 25.12.12) בעבירה של העלבת עובד ציבור, בעקבות ביקורת בוטה ביותר שהטיח בשנת 2004 ברב הצבאי הראשי דאז, תת-אלוף הרב ישראל וייס. שופטת בית משפט השלום בירושלים, אילתה זיסקינד, דחתה את כל טענות ההגנה של סגל.
סגל פרסם בדצמבר 2004 באתר "מנהיגות יהודית" מאמר שכותרתו "רבצ"ר מטעם", ובו האשים את הרב וייס בשפיכות דמים, גילוי עריות, חילול שבת והאכלת חיילי צה"ל במאכלי טריפה. כל אלו, לגירסתו, משום שהרב וייס לא מנע עבירות חמורות שהתבצעו בצה"ל ולכן הוא נושא באחריות להתרחשותן.
זיסקינד קבעה, כי לא מדובר בביקורת לגיטימית: "האשמות כגון 'הרב הצבאי הראשי שותף לרצח', 'מסייע לרצח', 'מסייע לגילוי עריות' וכו' כוללות ביטויים היורדים לשורש תפקידו של הרב הראשי ולמעשה יש בהם כדי לקעקע ולהשמיט את הקרקע שתחת מקור סמכותו של הרב הצבאי בבואו לאכוף את פקודות הצבא ביחס למצוות הדת, וחמור מכך הן שומטות מן היסוד את מקור סמכותו הרוחנית-הלכתית של הרב הצבאי כלפי החיילים הרבים הנעזרים בשירותי הרבנות הצבאית שבראשה עומד הרב הצבאי הראשי". לדבריה, "אם זו אינה השפלה והעלבה היורדת לליבת כבודו המקצועי של עובד הציבור, בנוגע למילוי תפקידו, מהי אם כן השפלה והעלבה?".
עוד עומדת זיסקינד על כך, שסגל כלל לא שוחח עם הרב וייס ולא בחר בדרך אחרת לתקן את שלדעתו טעון תיקון, כגון פנייה לרב וייס או שימוש בלשון מתונה יותר. "פרסום המאמר בתפוצה רחבה תוך שימוש בביטויים קשים ופוגעניים מאין כמותם, יש בהם ללמד כי כוונת הנאשם הייתה לפגוע ברב הצבאי הראשי ולא להעביר ביקורת עניינית גרידא", היא קובעת.
זיסקינד דחתה את טענתו של סגל לפיה דבריו היו אמת, באומרה - בהסתמך על פסיקת בית המשפט העליון - שטענה זו מקומה בדיני לשון הרע ולא בעבירה הפלילית של העלבת עובד ציבור. עוד דחתה את טענותיו בדבר אכיפה בררנית וזוטי דברים. זיסקינד מסכמת באומרה, כי סגל הוא-הוא בבחינת שופך דמים משום שהלבין ברבים את פניו של הרב סגל.

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורשע בהעלבת הרב הצבאי הראשי לשעבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
באיזה מקום בעולם נשמע על
ישראל בר-ניר  |  26/12/12 03:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
לכבוד החג: 22:00, לייקרס-ניקס. 00:30: מיאמי-ת'אנדר
עידן יוסף
בנט מאבד 3 מנדטים    אלדד ממריא ל-4    יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים    שס מתחזקת מעט על-חשבון המתחרות
גלי וינרב, שי ניב
סל התרופות לקראת 2013 כולל שיעור גבוה של טיפולים מניעתיים    עוד בפנים: חיסון לסרטן צוואר הרחם, שקיפות עורפית ובדיקות גנטיות וכן מזון מיוחד לחולים    גמזו: "התקציב המוגבל לא מספיק, אך אפשר לנו להוריד מחירי התרופות משמעותית"
עופר וולפסון
חוליה של ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלשתין" תכננה לבצע פיגוע חטיפה למטרת מיקוח שיביא לשחרורו של מנהיג הארגון הכלוא בישראל
אלעזר לוין
הוועדה המחוזית הפקידה להתנגדויות את תכניתה של ריבוע כחול נדל"ן, להרוס את החנות הישנה ברחוב יהודה המכבי, ולבנות במקומה בניין בן 5.5 קומות, ובו מרכול מודרני ו-20 דירות    זכויות הבנייה הוגדלו פי 10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il