X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כבוב דחה את הטענה כאילו סמנכ"ל הכספים לשעבר של פויכטוונגר תעשיות היה עד מדינה העיר על ליקויים ברענון שערכה לו המדינה, אם כי קבע שהיו בתום לב ולא משמעותיים
▪  ▪  ▪
קורין. בתום לב [צילום: ניר קידר]
פלד, גבעוני, הבי ויגרמן הורשעו במרמה
איתמר לוין
בעלי השליטה בקבוצת פלד-גבעוני הורשעו בשורה ארוכה של מעשי גניבה ומירמה בהיקף כולל מירבי של 86 מיליון שקל * כבוב: גנבו בציניות מחברות ציבוריות לצרכיהם הפרטיים
לרשימה המלאה

ברענון שערכה המדינה ליצחק שנהב, אחד העדים בתיק פלד-גבעוני, נפלו פגמים - אך הם לא נעשו בזדון ואינם מהותיים. כך קובע (יום ד', 26.12.12) שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב. בראש התביעה בתיק עמדה עו"ד חנה קורין, סגנית מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).
שנהב היה סמנכ"ל הכספים של משב ולאחר מכן של קבוצת פויכטוונגר תעשיות. הסניגורים טענו שלמעשה מדובר בעד מדינה, שכן הפרקליטות הבטיחה שלא להעמידו לדין "בשלב זה", ואילו המדינה הסבירה שהוא יועמד לדין רק אם יעלו דברים חדשים שיצדיקו זאת. כבוב אומר, כי בניגוד לתחושת הצדדים - שנהב לא היה עד כה מרכזי ובשום מקרה עדותו לא הייתה הראיה היחידה.
"אין מחלוקת על כך ששנהב לא דייק בחלק מהדברים שאמר, והיו מקומות בהם ניסה להפחית בחלקו בכשלים הניהוליים שהתרחשו בחברות בהן היה סמנכ"ל הכספים. אולם, על-אף כל האמור, מצאתי כי לאחר החקירה שעבר, בשום שלב לא איבד את גרעין גרסתו, כפי שבאה לידי ביטוי בחקירותיו הראשונות ברשות, והנתמכת ביתר ראיות המאשימה", קובע כבוב.
"לעמדתי שנהב אינו עד מדינה. מעבר לכך, אני סבור כי בטענה שמדובר בעד מדינה יש לא מעט עזות-מצח מצד פלד וגבעוני. לאחר ששמעתי את עדותו של שנהב, את חקירתו הנגדית על-ידי ההגנה, וקראתי בעיון את סיכומי הצדדים לעניין זה - הגעתי למסקנה כי לשנהב לא הייתה המודעוּת הפלילית הנדרשת על-מנת שייחשב למבצע או לחלופין למבצע בצוותא. לא בכדי, לטעמי, החליטה הפרקליטות שלא להגיש כנגדו כתב אישום", הוא מוסיף.
כבוב מדגיש, כי לא יכולה להיות מחלוקת ששנהב כשל באופן מוחלט במילוי תפקידו, ואילו היה ממלא את תפקידו נאמנה - ייתכן שחלק מן המעשים היו נמנעים. ואולם, הוא אומנם תומרן בידי יגרמן והפך ל"מריונטה" בידיו - אך הדבר נעשה בברכתם של בעלי השליטה, אשר הבהירו לו שהוא כפוף ליגרמן.
ההגנה העלתה טענות קשות נגד הרענון שנעשה לשנהב לפני עדותו, וטענה שמדובר היה יותר בהשלמת חקירה ובמקצה שיפורים. כבוב מרחיב בנוגע להליך הרענון ועומד על החשיבות שבניהולו התקין, ומגיע למסקנות במקרה הנדון:
"לא מצאתי פגם חמור אשר מעלה ספק באשר למהימנות עדותו של שנהב. אכן, התנהלות התביעה לא הייתה ללא דופי. היה עדיף לולא קִיימה בצורה זו את הליך הרענון, ובעיקר היה עדיף לולא עימתו את שנהב עם עדויות סותרות לשלו. חשוב לציין שדברים אלו נלקחים בחשבון על-ידי בית המשפט, ולא חולפים על ידו.
"יחד עם זאת, הרושם הכללי הוא שהליך הרענון והפגמים בו רלוונטיים לנקודות שוליות. עיקר הגירסה נותרה כפי שהייתה קודם לכן. בתמונה הרחבה ניתן לראות איך שנהב דבק בגרסתו לאורך כל הדרך, גם לאחר חקירות נגדיות מרובות. עובדה זו מסירה כל ספק לגבי מהימנותו של שנהב כעד בעיני. חשוב גם להדגיש כי על-אף הבעייתיות בהתנהלות התביעה, מצאתי כי היא פעלה בתום לב, ולא הייתה לה כוונת זדון קונספירטיבית. ראיה לכך היא שהתביעה העבירה את החומר הרלוונטי לידי ההגנה".

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פגמים ברענון של אחד מעדי התביעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סדום ועמורה
איתמר לוין
השופט חאלד כבוב הוא כיום המוביל בתחום עבירות ניירות ערך, ולכן יש חשיבות רבה לאמירות העקרוניות ששילב בפסק דינו בפרשת פלד-גבעוני
איתמר לוין
כתב האישום ייחס לפלד, גבעוני, הבי ויגרמן עשרות העברות בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים מהחברות הציבוריות היציבות אל החברות הכושלות ואל עסקיהם הפרטיים
איתמר לוין
יוסף מסארווה, שעבד עד תחילת החודש בסניף בנק הפועלים בטייבה, מואשם במאות פעולות של גניבה משורה של חשבונות מאז שנת 2005
איתמר לוין
בית המשפט שלח למאסר בפועל אדם שביצע עבירות מס בהיקף של 1.6 מיליון שקל, תוך שהוא מציין שרק נשיא המדינה יוכל להקל בעונשו בשל מצב בריאותו
איתמר לוין
הקבלן תמיר נמני שהסתבך בשוק האפור השתמש במאות חשבוניות פיקטיביות והוציא מהמדינה במירמה החזרי מע"מ ב-11 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il