X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קיבלה 4.5 מתוך 10 נקודות אפשריות מעדיפים ששר השיכון הבא יהיה סילבן שלום, ולא אריאל אטיאס לא מתלהבים משר התחבורה ישראל כץ 86%: אריאל שרון היה הטוב ביותר לענף רוב הקבלנים מעדיפים לבנות דירות רגילות, ולא קטנות או להשכרה
▪  ▪  ▪
ראש ממשלה שהיה שר שיכון. שרון [צילום: AP]

חברי ארגון הקבלנים בתל אביב נתנו ציון "נכשל" לממשלה, בכל הנוגע לטיפולה בבעיות ענף הנדל"ן. משאל בין 350 חברי הארגון נתן לממשלה ציון של 4.53 נקודות מתוך 10 אפשריות. בבתי הספר מקובל לראות בתוצאה זו משהו בין "מספיק בקושי" ל"בלתי מספיק - שני הציונים הגרועים ביותר בתעודה. 20% מהקבלנים נתנו לממשלה ציון 3, שאיננו מופיע בגליון הציונים.
אולי בגלל הכשלון, מציעים רוב הקבלנים להדיח את שר השיכון הנוכחי אריאל אטיאס, ולמנות במקומו את השר סילבן שלום - 54% לשלום מול 15% לאטיאס! אמנם, שלום לא היה מעולם שר השיכון, אך יש לו אצל הקבלנים דימוי חיובי מפעילותו הנוכחית כשר לפיתוח הנגב והגליל, וכן מפעילותו בעבר כשר האוצר.
מעטים מאוד רוצים לראות פוליטיקאי אחר בתפקיד: ישראל כץ, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד קיבלו 8% כל אחד. מעניינת במיוחד העובדה, שכץ, שר התחבורה הפעיל גם בתשתיות, קיבל אחוז נמוך, דבר העשוי להצביע על אכזבה, או אי-התלהבות, מתיפקודו במשרד התחבורה.
מינויו של ליברמן לשר בתקופה הקרובה לא נראה ריאלי (הוא עצמו אמר שירצה להיות רק יו"ר ועדה). רק מעטים נותנים אמון בלפיד לתפקיד זה.
געגועים לשרון - סטירת לחי לנתניהו
מיהו ראש הממשלה שהיה הטוב ביותר לענף הנדל"ן והדיור? רוב מוחץ של 86 אחוז השיבו: אריאל שרון. לא פלא, כי הוא היה גם שר השיכון, בתקופתו עלו לארץ מיליון איש ממדינות חבר העמים, והוא יזם פעולות נמרצות לבניית 50,000 דירות בשנה, לקיצור הליכים ולדילוג על הביורוקרטיה.
מצד שני, ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו קיבל סטירת לחי: רק 7% מקבלני תל אביב סבורים שהוא היה הטוב ביותר לענף. 7% נוספים העדיפו את אהוד אולמרט. הקבלנים אינם מתלהבים מנתניהו, שדיבר גבוהה-גבוהה על רפורמות בענף, אך למעשה כמעט ולא עשה דבר, וגם החוקים שיזם "תקועים" בכנסת. גם ההבטחות להביא 8,000 פועלי בניין לא קוימו.
יו"ר הארגון אבנר לוי: "רק מיעוט זעום של הקבלנים רואים בנתניהו ראש ממשלה טוב בתחום הדיור, ומצד שני, רוב עצום מתגעגע לאריאל שרון, שנאלץ לפרוש מתפקידו לפני שבע שנים".
הכי חשוב: להלחם בביורוקרטיה
מהו הדבר החשוב ביותר שעל הממשלה לעשות כדי לסייע לענף? 46% קבעו: להלחם בביורוקרטיה, הממררת את חיי הקבלנים. רק 7% סבורים, שהחשוב ביותר הוא שמינהל מקרקעי ישראל ימכור עוד ועוד מגרשים. 27% מצביעים בעד קידום פרויקטים של פינוי-בינוי ותמ"א 38, ו-20% מצביעים על קידום דיור-בר השגה ודירות להשכרה כצעד החשוב ביותר שיש לעשות.
הנתון האחרון מצביע לכאורה על כך, שרוב גדול של הקבלנים מעדיפים לבנות דירות רגילות, במקום לבנות דירות קטנות או להשכיר דירות.

תאריך:  27/12/2012   |   עודכן:  27/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקבלנים: מתגעגעים לתקופת אריאל שרון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שרון אכן דאג לקבלנים
אורי... .  |  28/12/12 04:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
העמותה מציעה שורת תיקונים בחוקי הנדל"ן, כדי להקל על קוני ושוכרי דירות    בין היתר: להוזיל את הרבית על ממשכנתאות ולפקח על שכר הטרחה של כונסי הנכסים    טוענת: הביורוקרטיה אחראית למצוקת הדיור
אלעזר לוין
מנרב תהיה בעלת 47%, קרן נוי 26%, אלקטרה 21%, זיסאפל 6%    קרן נוי תלווה לחברת היזמות 97 מיליון שקל, ותתן ערבויות ב-86 מיליון    זיסאפל תיתן הלוואה וערבויות בהיקף קטן יותר
אלעזר לוין
תממן את הפרויקט לבניית בניין בן כ-100 דירות על המגרש ברחוב אבן גבירול בתל אביב
אלעזר לוין
אחרי שנתיים הוחלט: המשרד יחולק ל-3 יחידות, במקום ל-7 אגפים    ועד העובדים והסתדרות עובדי המדינה הסכימו למהלך שיבוצע תוך העלאת שכר לעשרות עובדים
איציק וולף
על-פי הנתונים הרשמיים התאבדו בעשור האחרון 237 חיילים    לא ניתן לומר שישנה ירידה או עליה במספר המתאבדים בשל תנודתיות בנתונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il