X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פעילי הימין עמדו בסיכומים עם הצבא

התפנות שקטה ממאחז עוז ציון

כפי שסוכם עם מפקד חטיבת בנימין עזבו 200 פעילי ימין בראשות הרב דוב ליאור את המאחז בצאת השבת בנט: "נתניהו ולבני תוקפים אותי בשבת כשאיני יכול להגיב, ושמים בפי דברים שלא אמרתי"
▪  ▪  ▪
פעילי ימין במאחז עוז ציון [צילום: פלאש 90]
עימות אלים בעת ניסיון לפנות מאחז בלתי חוקי
עופר וולפסון
250 פעילי ימין התעמתו עם עשרות חיילים ושוטרים שניסו לפנות המאחז - והצליחו למנוע הפינוי * 5 לוחמי מג"ב נפצעו
לרשימה המלאה

פעילי הימין שבאו אתמול למאחז עוז ציון שבחבל בנימין עזבו את המקום בצאת השבת (29.12.12). הם התפנו בשקט, כפי שסוכם בין מפקד חטיבת בנימין בצה"ל לרב דוב ליאור. כ-200 באו למאחז עם כניסת השבת עם הרב ליאור, ולאחר שהצבא הודיע להם כי השהייה במקום אסורה והכריז על המקום "שטח צבאי סגור" התעמתו מקצתם עם אנשי כוחות הביטחון ופצעו קל חמישה לוחמים במשמר הגבול ושוטר.
מלכתחילה לא היו אמורים בני הנוער שהגיעו למקום להישאר במקום אחרי השבת. המפקדים בשטח היו נבוכים מהנחיית הקצונה הבכירה שהורתה להתעמת עם הנערים.
במפלגת הבית היהודי, שמפאת קדושת השבת הייתה מנועה מלהגיב למתקפות נגדה מותחים ביקורת על דברי יושב-ראש התנועה, ציפי לבני, שהאשימה [ראו בהמשך] את המפלגה וראשיה באחריות לאלימות.
"זה נהיה נוהל חדש של נתניהו, ועכשיו גם לבני מצטרפת", אמר יושב-ראש הבית היהודי נפתלי בנט. "בשבת שעברה נתניהו הסתער על כל ערוצי החדשות נגדי, והשבת ציפי לבני עושה זאת".
בעמוד הפייסבוק שלו כתב בין היתר: "מסיים לעשות הבדלה עם המשפחה, אחרי שבת שקטה ונעימה בבית, פותח את החדשות ורואה שציפי לבני תוקפת אותי: 'בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון, כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה'. איזו גבעה? איזה רבנים? את מי הובלתי? על מה, לעזאזל, את בכלל מדברת? what the hell?
"במהלך השבת מכניסים לי לפה מילים שלא אמרתי ('בנט קרא לסירוב פקודה'), מעשים שלא עשיתי ('בנט הוביל אנשים לגבעה'), תוקפים אותי ('בנט קיצוני' וכו', וכו') - וכל זה במהלך השבת, כשאני אפילו לא שמעתי על כך ולא יכול להגיב. ואז יוצאת השבת, ואני צריך להוכיח שאין לי אחות (אגב, באמת אין לי אחות. רק שני אחים גדולים)
"בקיצר, תירגעו. לעצם העניין: אם יש מאחז בלתי חוקי שמצריך פינוי, אפשר לעשות את זה ביום חול ולא בשבת. נו, באמת. קצת שכל ישר לא יזיק לאף אחד" - דברי בנט.
עוד הוסיף כי אם בעתיד יהיה בתפקיד ביצועי עם הקשר ביטחוני, לא תהיה בעיה עם השבת - "אתפקד בצורה מלאה בכל אירוע - פיגוע, מלחמה, מבצע וכו'. עשיתי זאת בעבר כמפקד פלוגה ומפקד כוח במלחמה, ואעשה זאת גם בעתיד. אבל תרגילי בחירות אינם בגדר 'פיקוח נפש'...בינתיים אומר לחבריי הפוליטיקאים: לכל שבת יש מוצאי שבת".
בתנועה לא נותרו חייבים ומסרו: ״לשומרי השבת האדוקים נתניהו ובנט אין שום בעיה לחלל את כבודם של חיילי צה"ל ולהפקיר אותם לאלימות. לנו בתנועה חשובה השבת וחשובים חיילי צה"ל. האחרונים שיכולים להטיף מוסר על ערכים ועל ציונות הם נתניהו, בנט והשותפים הטבעיים שמובילים חזית קיצונית הדוגלת בסירוב פקודה המסכנת את הערכים הבסיסיים ביותר שלנו כחברה וכמדינה. השותפות הזו לצד השותפים הטבעיים תוביל למדינת הלכה, ולקבורת ישראל היהודית דמוקרטית״.
מתקפת השבת של לבני
באירוע בשבת בחיפה אמרה לבני: "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון בכדי ליצור חיכוך עם חיילי צהל ומצב של סירוב פקודה. הקיצוניים האלו הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם - נתניהו, שממשיך לקרוץ לימין הקיצוני ולשותפיו הטבעיים, עצר את הפינוי. מבחינתו ומבחינת שותפיו הקיצונים אפשר לחלל את הכל אבל לא את השבת. הם יוצרים את ההתנגשות הזו בכוונת תחילה, כדי לומר אחר כך שהם לא יכולים לציית לפקודות, וזה הדבר החמור ביותר".
החרתה-החזיקה אחריה ח"כ אורית זוארץ, גם כן ממפלגת התנועה, שאמרה: "העבריינים ופורעי החוק מקבלים לגיטימציה מן הרבנים וגם מההנהגה הפוליטית. פושעי תג מחיר, שפוגעים גם בצה"ל, נכנסים לכנסת ה-19. החבורה המסוכנת הזו שתוקפת חיילי צה"ל וכוחות ביטחון, ולא בפעם הראשונה, מתנהגת לפי חוקים של רבנים מסיתים והנהגה פוליטית שמאפשרת ומעודדת את הפשעים הללו"
יושב-ראש מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה כי ההתפנות של מתנחלי המאחז הייתה הכרחית, אך אינה מוחקת את החרפה של תקיפת לוחמי מג"ב. "יש למצות את הדין עם פורעי החוק. מדובר בערעור חמור על שלטון החוק, ובשיא של קריאת תיגר על המדינה, על חוקיה, ועל צה"ל שחוסנו הוא תנאי לקיומנו כאן. אנו רואים כאן ביטוי מוחשי ומסוכן למתן הלגיטימציה לסרבנות ולציות סלקטיבי לשלטון החוק", דבריה.
יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כינתה את האירוע ״השבת השחורה של שלטון החוק". לדבריה, "שוב הוכח שהתחרות הפרועה בימין הקיצוני, שגרמה לפציעתם של כוחות צה״ל ומג״ב, משפיעה לא רק על השלום והביטחון, אלא גם על הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל״.

תאריך:  29/12/2012   |   עודכן:  29/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפנות שקטה ממאחז עוז ציון
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין . איך ידע שתוקפים אותו?
ישמעאל  |  29/12/12 20:06
 
- איזה מטומטמם !!!!!!
איריס כהן  |  29/12/12 20:15
 
- איריס יקרה לא אצביע נתניהו אבל
הערפד המעופף  |  30/12/12 06:16
 
- אם הבנת שאני בעד בנט
איריס כהן  |  30/12/12 09:42
 
- בנט מושתל של ביבי...
חשדנית  |  30/12/12 21:36
 
- מי נתן את ההוראה ?
חשדנית  |  30/12/12 22:14
2
פשו......איזה תותח !!
איריס כהן  |  29/12/12 20:08
3
לבני מובילה לאסון דמוגרפי פלשת ל"ת
דניאל סבלדי  |  29/12/12 21:13
4
צה"ל
גגג  |  30/12/12 00:48
5
גם בבעית איראן ושאין ים בי-ם
בנט אשם בכל  |  30/12/12 08:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
מס' 2 במפלגת עוצמה לישראל טוען לקיפוח בסיקור התקשורתי ובסיקור הסקרים    הוא תוקף את יריביו מימין - אביגדור ליברמן ("הכל מסתכם בדיבורים") ונפתלי בנט ("מוכן להיכנס לממשלת נתניהו")
עידן יוסף
כוחו הפרלמנטרי של מיכאל בן-ארי הסתכם בדיבורים ופחות בעשייה. מתוך 38 הצעות חוק שהגיש התקבלה רק אחת - שבכלל לא עסקה בנושא מדיני
יואב יצחק
הבחירות לכנסת ה-19 מציפות מחדש את המאבק על השליטה וההשפעה בשוק העיתונות    עיתונו של אדלסון הוא הגדול על-פי מבחן של תפוצה אך השפעתו דלה ביותר לעומת ידיעות אחרונות    ארנון מוזס נכשל בהרצת אהוד אולמרט, יאיר לפיד, ציפי לבני ומפלגת הישראלים
עמי דור-און
מי שהחליט להשתמש בשורש "חזק" בסיסמת הבחירות של הליכוד-ביתנו לא זכר כנראה את לקחי ההיסטוריה של עם ישראל. כל מי שעיין אי פעם בספר הספרים יודע כי גוליית היה חזק ואילו נער הרועים דוד היה "חלשלוש" ליד הענק הפלישתי. לכל ידוע גם כי דוד הביס את גוליית לא בגלל כוחו וחוזקו אלא כיוון שהפעיל את שכלו ותחבולותיו
עופר וולפסון
שופט בית המשפט העליון בדימוס ויו"ר ועדת הבחירות לשעבר נגד הפסילות של ועדת הבחירות המרכזית: "עדיף שהערבים שיוציאו את הקיטור שלהם בכנסת, מאשר ינסו להקים מחתרת כלשהי"
רשימות נוספות
הליכוד קורץ לגייז: הברית עם שס לא קדושה  /  עידן יוסף
דרעי מתנצל: "עשיתי טעות אדירה"  /  עידן יוסף
סקרי סוף-השבוע: הליכוד בירידה  /  עידן יוסף
שפל ושפלות  /  צ'לו רוזנברג
השנאה לאחר מזינה את אביגדור ליברמן  /  איתן קלינסקי
בן לא תרבות  /  קובי קמין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il