X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משפט הולילנד: הודעותיהם של הנאשמים נחשפות

עדויות: קלנר היה מוכן לשחד את אולמרט

בכירים לשעבר בקבוצת הזרע טענו שאביגדור קלנר תמך בהצעתו של ש"ד לשלם לאולמרט 250,000 דולר תמורת הפשרת חוות שלם קלנר: הרעיון נדחה מיידית; ש"ד לא אמר לי על מה שוחח עם מסר
▪  ▪  ▪
אולמרט. "גוף פוליטי" [צילום: פלאש 90]
"יחיה עוד כשישה חודשים"
אביגדור קלנר נתן בחקירתו (23.5.10) "דוגמה לתרגיליו של ד' ואמינותו". לדבריו, שבועיים לפני החקירה סיפר לו עורך דין ידוע, שש"ד חתם על הסכם לעבור מקבוצת כלל לחברה אחרת תוך שיפור משמעותי בתנאי העסקתו. כאשר אותו עורך דין התקשר מטעמי נימוס למנכ"ל כלל דאז, אהרון דברת, סיפר לו הלה שהוא שיפר את תנאיו של ש"ד ולכן הלה נותר בכלל.
כאשר התקשר עורך הדין לש"ד, אמר לו הלה "שהחליט לא לבוא מכיוון שהוא חולה במחלה קשה ולפי הרופאים הוא יחיה עוד כשישה חודשים ולכן זה לא היה אחראי להתחיל תפקיד חדש כאשר הוא הולך למות תוך שישה חודשים". לדברי קלנר, הסיפור אירע "לפני כ-30-25 שנים, כאשר ד' היה צעיר ובריא. זה אומר שד' התחיל לרמות בגיל צעיר". בחקירה מאוחרת יותר (13.7.10) אמר קלנר, כי עורך הדין בו מדובר היה אברהם (אייבי) נאמן.

אביגדור קלנר אישר בחקירתו במשטרה (13.7.10), כי ש"ד הציע לפעול לקבלת החלטת ממשלה בנוגע לפארק איילון תמורת תרומה של 250,000 דולר ל"גוף פוליטי", "אולם הדבר נדחה מיידית" משום שהיה הזוי. גם ישראל אפרת, שהיה יו"ר הזרע, העיד שקלנר סיפר לו על הצעה זו של ש"ד והוסיף: "אביגדור אמר שאנחנו נתן תרומה ואז תהיה החלטה".
ארנון ברודנר המנוח, שהיה מנכ"ל הזרע, העיד: "קלנר תמך בהצעה הזו וישראל אפרת, אמנון ספרן ואני התנגדנו לעניין הזה". לדברי ברודנר, ארבעתם היו ועדת ההיגוי של חוות שלם והרעיון נפל ברוב קולותיהם של השלושה מול קלנר. הוא הוסיף: "השתמע מזה משהו לא תקין - משהו שהוא לא חוקי. זה נראה טרף לגמרי, לא כשר". קלנר השיב: "לא שקלתי אלפית שנייה לתת יד למהלך כזה". לדבריו, הרעיון הובא אליו בידי אחד המנהלים הכפופים אליו, ואפרת וברודנר טעו בעדויותיהם בנוגע לעמדתו.
החוקרים ציטטו מתוך הודעתו של ש"ד, ולפיה אמר במפורש לקלנר שמדובר על אהוד אולמרט, אורי מסר ושולה זקן, וכי כך סיכם עם מסר. הם שאלו: "מדוע לא סיפרת לאפרת וברודנר שמדובר בתשלום לאולמרט אלא כינית אותו 'גוף פוליטי'?".
קלנר לא הכחיש שהכוונה הייתה לאולמרט: "לא היה לי מושג על תוכניותיו המפורטות של ד'... אין לי ספק שלא הייתי נותן יד לתרומה שהיא לא חוקית, ואין לי ספק ש[לא] הייתי ממליץ למישהו ממנהלי פולאר והזרע לתת יד למהלך הזוי ואידיוטי מהסוג שפורט לעיל... ד' לא פירט בפני על שיחותיו עם מסר או האחרים על יוזמה זו".

מדוע נשכר אורי מסר

קלנר נשאל (19.4.10) מדוע שכרה חברת הזרע את עו"ד אורי מסר כאשר כיהן אולמרט כשר התמ"ת. הוא השיב: "בעולם העסקי מקובל לגייס בעלי מקצוע שיכול להיות עורכי דין, מהנדסים לטיפול מול הרשויות עקב מקצועיותם ולא כמתווכים. שתפקידם עקב קשריהם או רמתם של בעלי המקצוע והיכולת שלהם לתקשר עם הפקידים השונים חשובה לקידום נושאים שעל הפרק, וזה לא חל רק על אורי מסר שנחשב כעו"ד טוב, וזה חל גם על עורכי דין בכירים אשר גופים עסקיים משתמשים בהם לצורך המטרות הנ"ל. אני בטוח שאותם עורכי דין בכירים שהיכרותם טובה מאוד עם הפקידים והשרים השונים, לא לוקחים שוחד ולא נותנים שוחד והם ממלאים את תפקידם כעורכי דין לכל דבר ועניין". הוא אישר, כי מסר נשכר בין היתר לנוכח היכרותו עם אולמרט.
קלנר נשאל (9.4.10) כיצד הצליח ש"ד להשיג הרשאה לתכנון בשטח חוות שלם (פארק איילון), נושא בו נכשל עו"ד יגאל ארנון. הוא השיב: "ד' מקצוען ברמה גבוהה מאוד עם ראייה רחבה של כל הפקטורים ולא רק משפטית. ד' הבין דברים ברמה תכנונית, שלט ברמה של ועדות, הבין יותר את מהות התכנון". החוקרת: "איך בכל זאת הצליח ד' במקום שכולם נכשלו?". קלנר: "תשאלי את ד'". הוא ציין, כי עיריית תל אביב תמכה אז בבנייה במקום, אך החוקרת טענה שההפך הוא הנכון.

"מניפולטור ברמה גבוהה"

"אם מר ד' היה מעלה את נושא השוחד או נושא של שוחד בחדרי, באותה ישיבה, אם היא התקיימה, הייתי זורק אותו מכל המדרגות. לא הייתי נותן לבצע תהליך כזה", אמר קלנר. מאוחר יותר (5.8.10) שב ואמר: "ד' לא עדכן אותי בפעולותיו, ואם היה מדבר על מעשים אפלים – הייתי זורק אותו מכל המדרגות".
בחקירה אחרת (18.4.10) טענו החוקרים, כי קלנר היה מודע לשיטות עבודתו הפסולות של ש"ד. הוא השיב: "לד' לא היה כתוב על המצח שיטת עבודתו וקשה מאוד להיכנס למוחו, ואני משער שאם ד' אדם חכם, לא היה מתנדב לגלות את קלפיו".
קלנר אפיין את ש"ד במילים אלו (11.4.10): "הוא מניפולטור ברמה גבוהה, אדם טוב, אדם חכם, רציני ולא בהכרח אמין... הוא יכול להתאים את המציאות לדמיון או את הדמיון למציאות. הוא אופטימיסט חסר תקנה, מאמין ביכולתו לבצע דברים שלאחר מכן מתבררים כבלתי ניתנים לביצוע, לא בהכרח עקבי, ואני מאוד מכבד את ש', למרות הכל. הוא מתאים למציאות החדשה סיפורים שלא תואמים את ההיסטוריה. מה לעשות".

תאריך:  03/01/2013   |   עודכן:  03/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עדויות: קלנר היה מוכן לשחד את אולמרט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - ההודעות
איתמר לוין
שמעון גלאון הכחיש כל קשר לתשלומים שקיבל ש"ד מבעלי הולילנד ואמר שרק היה חותמת גומי לתשלומים שאישרו מנהלי פולאר    טוען: השינויים בפרויקט לא חריגים מבחינת הזמן והמהות
איתמר לוין
מאשר שרבין התעניין בחוות של חברת הזרע    התקשה להסביר הפקדות של רבבות שקלים בחשבון הבנק שלו    "אולמרט אף פעם לא הנחה אותי לתת יותר ממה שמגיע"
איתמר לוין
רומז שמנהלי פולאר ידעו שש"ד משלם שוחד    טוען: ש"ד סיפר שהוא נוסע לצרפת לצורך ניתוח - ולמעשה נסע לחופשה    אומר שאולמרט לא רצה כלל לשמוע על דרישותיו של ש"ד
איתמר לוין
אומר שהעובדה שההלוואות נרשמו בגלוי מוכיחה שאין המדובר בשוחד    "אתם עושים עוול ללופוליאנסקי"    "יד שרה ביקשו תרומה בגובה שערורייתי"
איתמר לוין
מנכ"ל המינהל לשעבר אישר שעדכן את קרוב משפחתו על הטיפול בהפשרת הקרקעות של משפחת דנקנר - ולא ידע להסביר מדוע בכלל הופעל רבין    טוען שתמך בעסקה לנוכח חוות דעת מקצועיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il