X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה לשעבר לנשיא ביהמ"ש העליון צופה טענת "הגנה מן הצדק" במשפטו של ליברמן רומז: הופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד - דומה לשוחד בחירות
▪  ▪  ▪
מצא. יו"ר ועדת הבחירות איננו מהאו"ם

"זאת שערורייה ואין שום ספק שבמסגרת משפטו של אביגדור ליברמן הסניגורים יעלו טענה של הגנה מן הצדק. כמעט מתקבל על הדעת שביהמ"ש, יתחשב אם לא בעניין ההרשעה - לכל הפחות בעניין העונש, אם יגיע למסקנה שצריך להרשיע. ההתנהגות של הפרקליטות איננה מתקבלת על הדעת. אי-אפשר למשוך דבר כזה במשך כל כך הרבה שנים זה דבר קשה". כך אומר (יום ב', 31.12.12) המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, אליהו מצא.
במפגש עם סטודנטים במכללת שערי משפט, הוסיף מצא: "חמישה שבועות לפני הבחירות מטיל היועץ המשפטי לממשלה את הפצצה הציבורית ואומר שבכוונתו להגיש כתב אישום נגד שר החוץ. אני בטוח שלא הייתה לו וכוונה לפגוע בסיכויים של ליברמן בבחירות לכנסת, אבל האם בעיני האדם הרגיל מהרחוב לא נוצרת מראית עין, שרשות האכיפה מתערבת בהכרזה על הליך פלילי חמישה שבועות לפני הבחירות, אחרי שהאיש שכנגדו מופנים הדברים מוצב במקום השני באחת הרשימות המובילות בבחירות?
"לא נוצרת מראית עין של כוונה לפגוע או של רדיפה? אם זה היה כל כך חשוב ודחוף, מדוע לא עשו זאת לפני שישה חודשים? היה יכול להיות שהליכוד וישראל ביתנו לא היו רצות ברשימה משותפת, ליברמן היה מתפטר ולא היה רוצה לרוץ ולא היה מתמודד והמפלגה שלו הייתה מתפרקת.
"יש כמובן גם בעיה נוספת שגורמת לקצת כאב בטן לאזרח מן השורה, שהוא יודע שבמשך שנים מתנהלת חקירה פלילית נגד שר בממשלה, שלפי יודעי דבר צפוי לאישום וצפוי לעונש. האיש ממשיך לשבת על כסאו ולנהל את משרד החוץ של מדינת ישראל. ומה אם זה משרד האוצר והחשד הוא במעילת כספים? אתה נותן לחתול לשמור על השמנת? זה כשלעצמו קורא לעזרה לפתרון שהוא לא בבית משפט. היה צריך להיות פתרון ציבורי-אתי מתוך הפוליטיקה, מתוך המפלגות".
מסר של בג"ץ לכנסת
מצא, שהיה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בשנת 1998, התייחס גם לתעמולת הבחירות: "יש היום תעמולה פרועה עם הפרה ברורה של כללי התעמולה. למשל: השמעתה של הזמרת שרית חדד במסגרת כינוס פוליטי, שזה גורר את מבקר המדינה לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק יומיים לפני הבחירות, מה פתאום מביאים זמרת. פה פתאום יש זמרת שבאה לשיר שיר תעמולה לראש ממשלה מכהן? קודם כל, זה חוסר טעם, אבל שנית: זה עולה כסף. והכסף הזה הוא שלנו; מדובר במימון בחירות.
"זה פסול מכמה בחינות, גם מהבחינה של טובות הנאה, אסור לשחד בוחרים. אני קבעתי כבר ב-9819 שזה לא רק חלוקת מתנות או טיולים או אוכל לבוחרים, אלא גם חלוקת קמעות, תמונות צדיקים וברכות או קללות. כל הדברים האלה שמיועדים לשבש את דעתו של הבוחר - זה נחשב כפסול. וכשמזמינים זמרת יש הופעה אמנותית".
על אישור התמודדותה של חנין זועבי, אמר מצא: "הפסילה שלה [בידי ועדת הבחירות המרכזית] אחרי שוועדת טירקל והיועץ המשפטי לממשלה הגיעו למסקנה שהיא לא עברה שום עבירה בהשתתפותה במרמרה, השפיעה על ההחלטה להגיד שמדובר בניגוח פוליטי. למתן החלטה פה אחד של השופטים, יש מסר לכנסת: ראו הוזהרתם". הוא מתח ביקורת על הימנעותם של יושבי ראש ועדת הבחירות המרכזית - דורית ביניש, אליעזר ריבלין ואליקים רובינשטיין - מלהשתתף בהצבעות על פסילת מועמדים: "השופט שיושב בוועדת הבחירות לא צריך להרגיש עצמו מהאו"ם וצריך להשתמש באצבע שיש לו".

תאריך:  31/12/2012   |   עודכן:  31/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  איתן קורנהאוזר  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו מצא  אליעזר ריבלין / Eliezer Rivlin  אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein  אמנון יצחק  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  בנימין ליברמן  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דורית ביניש / Dorit Beinisch  דן  גרטלר  דניאלה יקירה  זאב בן-אריה  זהבה גלאון  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב מני  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק שמעוני  ירון קוסטליץ  לימור לבנת / Limor  Livnat  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיכאל צ'רנוי  מיכל ליברמן-גילון  מיכל סבאל-דראל  מיקי לוי / Mickey  Levy  מני מזוז / Meni Mazuz  מקסים אוקנין  מרטין שלאף  משה צרפתי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עודד  גזית / Oded gazit  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  ערן זלר  פניה (פאינה) קירשנבאום  ראובן אגסי  שאול מופז  שרון שלום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצא: התמשכות חקירת ליברמן - שערורייה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות בבושתה 16 שנה חוקרים
וחודש לפני בחירות  |  31/12/12 22:35
2
אומני השמאל זה לא שוחד בחירות?
כנניהו המיסר  |  1/01/13 11:48
3
פרקליטות+ יועץ משפטי+מבקר המדי
ישע  |  1/01/13 12:18
4
ליברמן -מעביר את השמאל על דעתו ל"ת
הניה  |  1/01/13 18:57
5
"לא נוצרת מראית עין של כוונה ל
של רדיפה ? [חח..]  |  2/01/13 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
אריה דרעי מתחייב שלא יישב בממשלה שמתעמרת בחלשים, כפי שמציע משרד האוצר - גם אם שס תהיה חברה בקואליציה
יצחק מאיר
מסופר עליו על שמריהו לווין שהגיב על ההתפעלות של חבריו מן הרטוריקה של אחד הדוברים באומרו "צום נישט רעדען קומט עס נישט" כלומר, ואני מתרגם האמרה המושחזת על-פי כוונתה תרגום חופשי, "אילו שתק היו דבריו מרשימים פי כמה"
איציק וולף
יו"ר קדימה טוען כי הסקרים שעל פיהם מפלגתו נמחקת אינם נכונים    תוקף את לבני את הקמת 'התנועה': זה דבר פסול מיסודו שאתה עושה בכוונת מחבל
עו"ד משה גולדבלט
ראוי לשים לב שעמיר פרץ מתכחש לכל מה שאמר לפני שלושה שבועות והבחירות יתקיימו בעוד כשלושה שבועות. אלו התחייבויות יספיק לשכוח עד ליום הבחירות?
גורי גרוסמן
מבלי להניד עפעף חילל שמעון פרס את משכן הנשיא. דווקא בבית הממלכתי הזה, בחר בימים הטעונים ביותר פוליטית, דווקא ערב הבחירות, להשליך את גלימת הנשיאות לאשפתות, לטבול עד צוואר בביצה הפוליטית המסואבת, כשהוא מורה באצבע משולשת, בצורה המגונה ביותר, שהוא הנשיא של השמאלנים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il