X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאגר הנתונים הרשמי של השירות המטאורולוגי נפתח לציבור הרחב ללא תשלום מהיום: כל המידע על מזג האוויר בישראל ב-50 השנים האחרונות המידע יאפשר תכנון או תפעול בנושאי מים, אנרגיה, חקלאות, איכות הסביבה ותיירות
▪  ▪  ▪
המידע בכף ידך [צילום: AP]

משרד התחבורה וממשל זמין במשרד האוצר פותחים מהיום (ג', 1.1.13), בפני הציבור הרחב את מאגר הנתונים הרשמי של השירות המטאורולוגי הישראלי, הכולל את כל הנתונים המטאורולוגיים ותחזיות מזג האוויר של ישראל ב-50 השנים האחרונות, וזאת ללא כל תשלום.
1,800 תחנות
המאגר מכיל נתוני משקעים מכ-1,800 תחנות מדידה שפעלו בישראל, בתקופות שונות, החל מהמחצית השנייה של המאה ה-19 ועד היום. מאמצע שנות ה-90 התרחבה רשת התחנות האוטומטיות שהחליפה בהדרגה את תחנות המדידה המאוישות.
מנהלת השירות המטאורולוגי, ד"ר הניה ברקוביץ, ציינה כי המידע כולל מגוון רחב של נתונים מטאורולוגיים כגון: טמפרטורה, לחות יחסית, לחץ, משקעים ורוח מכ-300 תחנות מדידה שפעלו ברחבי הארץ, החל משנת 1964 ואילך.
מנהל ממשל זמין, אופיר בן אבי אמר כי הממשל משיק לראשונה פרויקט ייחודי במסגרת פעילות הממשל הפתוח שבו המשתמש יכול לתשאל, לתחקר ולמשוך נתונים בצורה מפורטת ופשוטה ממאגר גדול. לדבריו, המערכת המידע מתמודדת עם העברת נתונים בזמן אמת מכ-90 תחנות שירות מטאורולוגי, ברחבי הארץ, בזמני תגובה קצרים.
הגידול במספר התחנות האוטומטיות הביא לשיפור הדיוק בזמן ובמרחב של הנתונים הנמדדים והפחית טעויות אנוש במדידה. כיום פועלות במסגרת השירות המטאורולוגי כ-90 תחנות מדידה אוטומטיות.
מידע מעודכן בכל 10 דקות
מאגר הנתונים הרשמי של השירות המטאורולוגי מאפשר צפייה ושליפה של נתונים ממאגר המידע האקלימי והמבוקר של השירות המטאורולוגי וכן ממערכת איסוף הנתונים האוטומטית. מערכת זאת מאפשרת לכל אזרח לקבל מידע מעודכן על מזג האוויר, בכל 10 דקות.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי פרסום המידע הנרחב, במסגרת פורטן ממשל זמין יאפשר לכל אזרח ולגורמי המשק, בתחומים השונים כגון: מים, אנרגיה, חקלאות, איכות הסביבה והתיירות לעשות שימוש במידע, לצרכים תכנונים או תפעוליים, באופן חופשי וללא תשלום.
השירות המטאורולוגי מספק כיום לציבור הרחב ולגורמים המקצועיים מידע ושירותים בנושא מזג האוויר ומטאורולוגיה ללא תשלום. המידע כולל בין השאר רישום לקבלה אוטומטית של תחזיות ואזהרות מפני אירועים חריגים, עיון באנימציה עדכנית של תמונות מכ"ם, המאפשרות להתעדכן באופן שוטף, באזורים השונים בהם יורד גשם ומפות גשם חזויות לחמישה ימים.
בשבועות הקרובים צפוי מרכז מיפוי ישראל (מפ"י), בשיתוף השירות המטאורולוגי הישראלי להשלים את תצוגת הנתונים המטאורולוגים על גבי מפת GIS דבר שיאפשר צפייה בנתונים המטאורולוגים בכל שעה, ברזולוציה מרחבית ומרבית.

למאגר הנתונים המלא
תאריך:  01/01/2013   |   עודכן:  01/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: מפה מטאורולוגית ממוקדת אזורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך חושפת התוכנית "המקור" בערוץ 10    רשות המיסים קיימה חקירה נגד המיליארדר הישראלי בחשד שהתחמק מתשלום מיסים    הפרשה נחשפה לראשונה ב-News1 בספטמבר 2011
יואב יצחק
אברהם קלדרון ועודד כהן מאשימים את יגאל זילכה במרמה ובגזל    מבקשים מבית המשפט להצהיר כי הם הבעלים האמיתיים של חלק מהמניות הרשומות על-שמו של זילכה    קווינקו שותפה בשורה של בתי קזינו בחו"ל
מוטי פשכצקי
טלמן איסמאילוב יהפוך ליקיר י-ם? "כל אגורה תסייע"
לירון בכר
4:6, 1:6 לישראלי על רג'יב רם. יפגוש את בנואה פייר
איציק וולף
כוח מיוחד של משטרת ישראל פעל בחשאי בכפר טמון    כשעבר לפעילות מעצר גלויה התפתח עימות בינו לבין המון ערבי    ארבעה מסתערבים נפצעו מיידוי אבנים    הפלשתינים: כמאה נפצעו מירי צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il