X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משפט הולילנד: הודעות הנאשמים נחשפות

ספרן: אתם מקבלים את שקרי ש"ד כתורה מסיני

הכחיש כל מעורבות בשוחד בהולילנד ובפארק איילון אומר שה"סיכונים" שנטל ש"ד על עצמו בנושא שבס היו שלא להתחייב בשם היזמים, ולא כיסוי לשוחד
▪  ▪  ▪
הולילנד. ש"ד בראש מטעמי כבוד

"אני בדרך כלל בכל התוכניות שעשיתי, דאגתי לוודא שראש העיר ויו"ר הוועדה המחוזית בכל [מקום ב]הארץ יהיו בעד התוכנית, אחרת אין לה סיכוי לעבור. אין דבר כזה במדינה שתוכנית יכולה לעבור בוועדה המחוזית בניגוד לעמדת ראש העיר והממונה על המחוז, ולכן תמיד חייבים לוודא עמדתם". כך אמר אמנון ספרן, לשעבר מנכ"ל קלדש בנייה ופולאר נדל"ן, באחת מחקירותיו במשטרה (9.5.10), בהתייחסו להליכי האישור של התוכניות בפרויקט הולילנד.
לדברי ספרן (11.4.10), אביגדור קלנר הוא שסיכם עם ש"ד את תנאי העסקתו עבור חברת הולילנד פארק, ולו עצמו לא הייתה נגיעה לנושא זה. ש"ד הועסק גם בידי הולילנד פארק בשל התמחותו בפרויקט הולילנד ובקיאותו הרבה בהליכי התכנון והבנייה. ש"ד עמד בראש ועדת ההיגוי של הפרויקט ולדברי ספרן - "נראה לי שזה מטעמי כבוד, איש מבוגר".
ספרן אמר (12.4.10), כי אינו זוכר העברת כספים מהולילנד פארק ליד שרה, וכי בתפקידו אמור היה לדעת על העברות כאלו. הוא גם הכחיש (13.4.10) את טענתו של ש"ד בדבר קיומה של פגישה בה השתתפו קלנר, הוא עצמו, שמעון גלאון וש"ד ובה פרס ש"ד את תשלומי השוחד. לדברי ספרן (14.4.10), כל הכספים שהועברו לש"ד היו לגיטימיים ותמורת עבודתו.

ש"ד מייחס לעצמו "תרומה אדירה"

על ש"ד אמר ספרן: "אתם מציירים לפני נוכל שמעיד על עצמו שהוא נוכל, ופתאום הוא הופך להיות האורים ותומים של ניהול חברות ציבוריות" (12.4.10). לדברי ספרן (14.4.10), ש"ד ניסה להציג "בצורה שקרית ומסולפת" הליכים רגילים כאילו הם תוצאה של "תרומתו האדירה", והוסיף: "פשוט מקומם כיצד עבריין כמו ד' כפי שהוא העיד על עצמו, מצליח ליצור תמונה של מתן הטבות ליזמים שעובדתית הינה שקרית וניתנת לבדיקה בקלות".
בחקירה אחרת (15.4.10) אמר ספרן על ש"ד: "לא יכול לאשר לך שום דבר מדברי השקרן. דבריו נשמעים כאדם שנאחז בכל דבר צף כדי להטביע אותו ביחד עם עצמו". בהמשך אותה חקירה אמר ספרן: "אני דמות אמינה מאוד ומוכרת מאוד בכל תחום הנדל"ן ובמשרדי הממשלה... אני שוב מצר על כך שאתם נשענים על דברי שקרן ונוכל כדי להאשים אדם ישר, אמין ולויאלי כמוני". באחת החקירות האחרונות (13.5.10) אמר ספרן לחוקרת: "את מתייחסת לכל דבריו כעובדות בעוד שאני מראה לך שהוא משקר!".
לדברי ספרן (9.8.10), ה"צדדים השלישיים" אליהם התייחס ש"ד כמי שקיבלו תשלומים ממנו, היו אנשי מקצוע כגון עורכי דין ואדריכלים שהעסיק ש"ד. בהמשך אותה חקירה אמר: "זה די מקומם לשמוע איך אתם מתייחסים לדברי ד' שהוא מעיד על עצמו שהוא עבריין ושקרן. אתם מייחסים לדבריו תורה מסיני ולא מטילים בה ספק. ד' הוא שקרן, מעולם לא דיבר אתי על שוחד ומעולם לא הייתי מאשר שוחד".
ספרן נשאל למה הייתה הכוונה בהסכם שנחתם עם ש"ד לגבי תוספת שבס, ולפיו "היועץ מספק שירותים כקבלן עצמאי הפועל על אחריותו וסיכוניו הבלעדיים". ש"ד טען, כי ההתייחסות ל"סיכונים" הייתה מסווה לנושא השוחד. ספרן הכחיש ואמר (13.4.10), כי הכוונה הייתה שלש"ד אין סמכות להתחייב בשמה של הולילנד פארק, אם עיריית ירושלים תתנה את תוספת שבס במטלות בנייה או פיתוח.

מדוע לא נבנה פארק הצבאים

על העסקתו של ש"ד בפארק איילון אמר ספרן (14.4.10), כי פעילותו הייתה "פגישות עם גורמים תכנוניים", וכי לדעתו קלנר היה מי שעירב את ש"ד בפרויקט זה. עוד אמר ספרן, כי הוא עצמו לא נתן לש"ד הוראות כלשהן בנוגע לפארק וכי מי שהנחו את ש"ד היו מנהלי הזרע בראשותו של ארנון ברודנר. ספרן אמר (22.4.10), כי אינו זוכר כיצד התכוון ש"ד להביא להחלטת ממשלה שתאפשר בנייה בפארק; ש"ד טען שהציע לשלם שוחד של 250,000 דולר לאהוד אולמרט. לדבריו (9.8.10), ההרשאה לתכנון בנייה בפארק ניתנה לחברת הזרע על סמך הבטחה שמימושה נגרר שנים רבות בידי המינהל.
החוקרים שאלו (18.4.10) את ספרן על דבריו של קלנר, מהם השתמע שמנהלי פולאר ידעו שש"ד משלם שוחד. הוא השיב: "לא שילמתי שוחד לאף אחד ואף אחד לא אילץ אותי לשלם שוחד. מעולם לא דיברו אתי על תשלומי שוחד. ומעבר לזה, לא היה לי כל אינטרס בעניין כפי שכבר אמרתי לך. הייתי מנכ"ל שכיר, לא בעל מניות ולא היו לי אופציות למניות".
החוקרים טענו שקלנר מנסה להפיל על ספרן ועל יתר מנהלי פולאר את תשלומי השוחד, בנימוק שש"ד פנה אליהם משום שפחד ממנו. ספרן השיב: "לא ידוע לי שד' פחד מאביגדור, ההיפך – הם תמיד דיברו על החברות הטובה שהייתה ביניהם לאורך הרבה מאוד שנים. ד' מעולם לא פנה אלי בנושאים מסוג זה". בחקירה מאוחרת יותר (13.5.10) אמר ספרן, כי אינו זוכר שיחה עם קלנר בה ביקש האחרון לדעת האם היה "משהו אפל" בנוגע להעסקתו של ש"ד – וזאת בניגוד לגירסתו של קלנר על קיומה.
ספרן נחקר ארוכות (9.5.10) גם בנוגע לפרויקט של חברת פרי-הר בעמק הצבאים, שאינו מוזכר בכתב האישום. ש"ד טען שהפרויקט נפל משום שספרן סירב להמשיך בתשלומי השוחד ליו"ר הוועדה המחוזית דאז, מתי חותה. ספרן הגיב: "שקר וכזב. הסיבה שהפרויקט לא יצא אל הפועל הייתה התנגדות של כל תושבי ירושלים, כל הירוקים ולא היה שום סיכוי להעביר את התוכנית. ד' מספר לנו סיפורים שרק הוא מסוגל לקדם תוכניות, אבל גם הוא לא מסוגל לעמוד מול התנגדויות של כל העיר ירושלים כפי שאכן קרה פה. התוכנית נפלה כי העירייה נשמעה לרצון התושבים. כל סיבה אחרת זו פרי המצאתו של ד'".

תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  04/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרן: אתם מקבלים את שקרי ש"ד כתורה מסיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - ההודעות
איתמר לוין
קטע מרכזי משיחתם של מאיר רבין ואמנון יצחקניא נחשף בפני קלנר    קלנר: העסקתו של ש"ד בהולילנד הייתה מתבקשת לנוכח כישוריו ונסיונו    רבין טען בפני יצחקניא: " אביגדור עם ש' עשו פי מיליון ממה שעשו עם הלל"
איתמר לוין
המשטרה לקלנר: חששת שעד המדינה יחשוף את העבירות שביצעת    קלנר: לא ידעתי מה הוא עלול להמציא    טוען שש"ד עירב אותו בפרשות כדי להשביע את רצון המשטרה
איתמר לוין
בכירים לשעבר בקבוצת הזרע טענו שאביגדור קלנר תמך בהצעתו של ש"ד לשלם לאולמרט 250,000 דולר תמורת הפשרת חוות שלם    קלנר: הרעיון נדחה מיידית; ש"ד לא אמר לי על מה שוחח עם מסר
איתמר לוין
שמעון גלאון הכחיש כל קשר לתשלומים שקיבל ש"ד מבעלי הולילנד ואמר שרק היה חותמת גומי לתשלומים שאישרו מנהלי פולאר    טוען: השינויים בפרויקט לא חריגים מבחינת הזמן והמהות
איתמר לוין
מאשר שרבין התעניין בחוות של חברת הזרע    התקשה להסביר הפקדות של רבבות שקלים בחשבון הבנק שלו    "אולמרט אף פעם לא הנחה אותי לתת יותר ממה שמגיע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il