X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חלק נכבד מהציבור הישראלי - כשני שלישים - נוהג לרכוש לפחות חלק כלשהו מקניותיו בחנויות הקטנות 80% מהקניות בעסקים קטנים הן בחנויות מזון ו-45% בחנויות הלבשה תושבי הדרום, הצפון ואזורים דתיים חשים יותר משאר האוכלוסיה כי הם נפגעים ממחירי החנויות הקטנות
▪  ▪  ▪
חנות בגדים. 45% קונים בגדים שלא ברשתות [צילום: פלאש 90]

למרות ההתפתחות הגדולה של הרשתות הגדולות של מזון ושל מוצרים אחרים, חלק נכבד מהציבור הישראלי, כ-65%, נוהג לקנות לפחות חלק כלשהו מקניותיו בחנויות הקטנות - כך עולה (יום ד', 2.1.13) מבדיקה כלכלית שערכה ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, המתמחה במחקרי היתכנות כלכלית.
לפי אומדני גיאוקרטוגרפיה, לפחות רבע מכוח הקנייה של הציבור למוצרי מזון ולא מזון מופנה לחנויות הקטנות. בישראל כ-55 אלף עסקים קמעונאיים המציעים מסחר מסוגים שונים לציבור. רובם הם עסקים קטנים.
אז מה קונים בחנויות הקטנות?
80% מהציבור נוהג לקנות מזון לפחות מדי פעם בחנויות הקטנות, שאינן של רשתות גדולות או מינימרקטים גדולים, כ-45% נוהגים לקנות בחנויות הקטנות מוצרי ביגוד ואופנה וכ-18% קונים מוצרי הנעלה. בחנויות של מוצרים לבית, מוצרי חשמל, קוסמטיקה, ספורט, אופטיקה וכולי, שיעורי הקנייה נמוכים יותר.
בחנויות הקטנות נוהגים לקנות היום באופן יחסי יותר גברים בהשוואה לנשים, יותר צעירים בני 34-18, יותר אקדמאים, יותר דתיים-וחרדיים ומי שגר באזור ירושלים, שבה יש ריבוי של חנויות קטנות יחסית לגודל האוכלוסיה.
בממוצע, באזור מרכז הארץ, גבוה יחסית שיעור ההוצאה בחנויות הקטנות בהשוואה לאזורים האחרים בארץ, שיעורי הקנייה הממוצעים באזור השרון קטנים יחסית, בשל מיעוט חנויות קטנות באופן יחסי לגודל האוכלוסיה.
כושר מיקוח נמוך מעלה המחירים
כמחצית הציבור סבורים שמחירי המזון בחנויות הקטנות יותר יקרים מאשר בחנויות הגדולות. זאת, בשל כושר התחרות והמיקוח היותר קטן שלהם יחסית לזה של החנויות הגדולות והרשתות. לעומת זאת, המוצרים האחרים, כמו מוצרי טמבוריות, אופטיקה ומוצרי ספורט נתפסים כזולים יותר בחנויות הקטנות בהשוואה לגדולות. המוצרים האחרים נתפסים כבעלי מחירים דומים.
תושבי הדרום והצפון הם, כנראה, הנפגעים העיקריים ממחירי החנויות הקטנות. הם סבורים יותר מהאחרים שהמחירים בהן גבוהים יחסית למחירים בחנויות הגדולות. גם באזורים דתיים וחרדיים, בהם יש ריכוז גדול יותר של חנויות קטנות, התחושה היא שהחנויות הקטנות מוכרות יותר יקר מאשר האחרות. גם כאן הדבר נובע מכך שבצפון ובדרום וכן באזורים היותר דתיים ישנו מיעוט של סניפי רשתות יחסית לגודל האוכלוסיה.
החנויות הקטנות יכולות להתנחם בינתיים בכך שההצלחה של מסע הפרסום המזמין את הציבור לקנות בהן במסגרת "יום העסקים הקטנים" גבוהה מאוד. כ-60% מהציבור שמע על מסע הפרסום. מי ששמעו פחות על מסע הפרסום הם בעלי הכנסות נמוכות מהממוצע, דתיים וחרדים וכן תושבי אזור הדרום.

תאריך:  02/01/2013   |   עודכן:  02/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור בישראל תופש את המכולות כיקרות יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
לאחר גידול בייצוא של כ-19% בשנת 2010 ושל 11% בשנת 2011, הסתכם הייצוא בשנת 2012 בירידה דולרית של כ-1% ל-90 מיליארד דולר    ירידות דומות ב-20 השנים האחרונות נרשמו רק בשנות המיתון של 2002-2001 ו-2009    נסיגה ריאלית מצטברת של כ-9% בייצוא התעשייתי
תומר לוי
החלוץ היהודי-קנדי הרשים עם צמד ב-0:6 על הנוער
אלעזר לוין
המטרה: להעמיד את הלקוח-המבוטח במרכז    נשיא הלשכה: אנחנו מקדימים בשנה את האוצר
אלעזר לוין
המינהל ומשרד הביטחון: 12,000 דירות ו-200 אלף מ"ר מסחרי    העירייה: רק 6,000 דירות, אבל 400 אלף מ"ר מסחרי    המחלוקת חושפת את ההפסדים מבניית דירות, מול הרווחים מבניית שטחים מסחריים    לא לשכוח: עיריות יכולות לטרפד בנייה
מירב ארד
לוי שימש ראש תוכנית 'החץ' וקיבל את פקס 'ראש פרויקט השנה' ב-2004 מידי שר הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il