X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משפט הולילנד: הודעותיהם של הנאשמים נחשפות

אשתו של רבין לחוקרים: הוא בתענית דיבור

מאיר רבין שמר ברוב חקירותיו על שתיקה או שהשיב ב"לא זוכר" על השאלה מהו שמו ביום מעצרו של רבין נתפסו בביתו צ'קים ב-4 מיליון שקל מסמך ברכבו תיעד העברות של 3 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
רבין. הכניס פיסות נייר לאוזניים

"הכל שקר. אין לי מה להגיד. כל התיק הזה שקר אחד גדול. מי שחותם הסכם עד מדינה עם עבריין אז שיבושם לו", אמר מאיר רבין בחקירתו הראשונה במשטרה (6.4.10). כאשר נשאל בידי חוקריו מנין הוא יודע שש"ד חתם על הסכם עד מדינה, השיב רבין, כי עורכי דינו של ש"ד הראו לו את ההסכם מספר חודשים קודם לכן "וראיתי את החתימה של שלומי איילון". יצוין, כי על ההסכם חתום סנ"צ איציק אברהם.
רבין שמר על שתיקה ברוב חקירותיו, כאשר באחרונות שבהן אף כיסה את פניו בחולצה או בסוודר, וסירב לחתום על הודעותיו. לפיכך, הוא לא הגיב לרוב המכריע של טענות החוקרים. מדי פעם עקץ את החוקרים או הסביר את שתיקתו: "אם אפשר להפסיק לשאול אותי שטויות, אשמח"; "אני מכבד את בית המשפט והאמת יכולה לצאת לאור רק בבית המשפט ושם בעזרת ה' היא גם תצא" (8.4.10).
בחקירתו ב-14.4.10 השיב רבין ב"לא זוכר" או "לא יודע" על כל השאלות, כולל "איך קוראים לך" ו"מי זו אשתך". באותה חקירה נשאל רבין לפשר המסר שהעבירה לו אשתו ענת בדיון בבית המשפט ביום הקודם, כאשר הניחה את ידה על פיה. רב-פקד אסף ולפיש אמר, כי ענת רבין הסבירה לו לאחר הדיון, "שהם היו אצל גדול הפוסקים והרבנים הידועים והוא הורה באופן חד-משמעי שלא תדבר"; רבין אמר שהוא ממתין לתשובות נוספות ועד אז לא יאמר דבר.

החוקר: גיסתך רוצה שתדבר

ב-21.4.10 גבו החוקרים הודעה מענת רבין, אותה הקריאו לבעלה כעבור יומיים: "משפחתו של מאיר הלכה להתייעץ עם רב מקובל בבני ברק בעדה החרדית, ואותו הרב הורה להם לומר למאיר שייכנס ל'תענית דיבור' – תענית דיבור משמעה שמאיר רבין לא אומר מילה בחקירה שלכם. רק אם אותו הרב 'יתיר' למאיר לדבר, אז מאיר ידבר.
"...אני מבקשת לא לציין את שמו של הרב. אבל חשוב לי להדגיש, שאני עומדת על כך שישאלו את אותו הרב כל ערב את השאלה הזו ואם הרב משנה את דעתו ומתיר למאיר לדבר. אני פשוט מכירה מישהו שיש לו 'דלת פתוחה' אצל אותו הרב ואני שולחת את אותו ה'מכר' כדי שיבדוק עם אותו הרב באם הוא שינה את דעתו". רבין לא הגיב על הדברים.
בנקודה זו הכניסו החוקרים לחדר את יעקב אפרתי, לשעבר מנכ"ל המינהל ודודו של רבין: "אפרתי שוהה בחדר החקירות כחמש דקות ומנסה לדבר עם החשוד. החשוד ממשיך לשבת כשפניו מכוסות בסוודר והוא אינו נע".
בעיצומה של אחת החקירות (14.4.10) באה עו"ד אורה רבין, גיסתו של רבין, לפגוש אותו. לאחר מכן היא אמרה לוולפיש, לדבריו, "כי היא חושבת שעליך לדבר בחקירת המשטרה ולשתף פעולה עימנו, ללא שום קשר להנחיה של רב, יהא אשר יהא" – אך רבין עמד בסירובו. בסיומה של אחת החקירות (21.4.10) העיר רב-פקד דייוויד נודלמן, כי רבין כיסה את פניו מיד כאשר נכנס לחדר החקירות, אך "כשנפגש עם עו"ד בשם אורה בהסכמתנו התנהל כרגיל חייך ודיבר עימה כאילו כלום לא קרה".

"פרט לשקריו של ש"ד"

ב-9.4.10 אמר לו ולפיש: "אתה לא מאמין לי, שאני באמת ובתמים רוצה לשמוע ממך את האמת לאמיתה, האחת ולא אחרת, גם אם היא מנקה אותך מהחשדות המיוחסים לך?". רבין: "אין לי שום עניין אישי חס וחלילה נגדך, ההיפך הוא, יש לי כבוד והערכה כלפיך". ולפיש: "אז אני באמת לא מבין. אני קצין משטרה במשטרת ישראל יושב וחוקר אותך מזה ימים ארוכים ואני מייצג את המשטרה. תדבר איתי. נקודה". רבין: "אשמח לדבר איתך בכל עניין שהוא פרט לשקריו הנלעגים והנבזים של מר ש"ד".
כעבור שבועיים (23.4.10) ניסה ולפיש כיוון דומה: "אני מוכן להיות הראשון שישמש כשגריר שלך לכל טענה מזכה שיהיה בה כדי להפריך את החשדות כנגדך. וכדרך אגב מאיר – גם כל טענה שתסבך את ש"ד. אני מוכן לשבת איתך עוד שעות ארוכות וימים ארוכים ולכתוב את גירסתך המלאה לכל טענותינו". גם הצעה זו לא זכתה למענה. בסיומה של חקירתו האחרונה (4.5.10) רשמו החוקרים: "קצין החקירות [נצ"מ] אפרים ברכה נכנס לחדר החקירות. החשוד הוציא מכיסו פיסות נייר והחדירם לאוזניו".
במהלך חקירותיו של רבין, הציגו החוקרים בפניו מספר ממצאים שנתפסו בביתו. כבר בחקירה הראשונה הראו לו שני צ'קים בסך למעלה מ-4 מיליון שקל, אך הוא אמר שיסביר את מהותם רק בבית המשפט. למחרת הציגו בפניו דף מיומן שנתפס ברכבו: "3,100,000 הי"ה לשווייץ עבר 500,000$ למשרד 500,000$ נשאר חוב 100,000$ 500,000$ עבר לטקסס", ורבין שב ואמר שידבר רק בבית המשפט.

שורה של עלבונות

רבין התייחס (6.4.10) למסמך בכתב ידו מספטמבר 1999 שהציגו בפניו החוקרים, בו נאמר: "לכבוד מר הלל צ'רני. השיקים שמסרת לי נפדו (220,000 ש"ח) והכסף ניתן לאורי מסר. בברכה, מאיר רבין". לדבריו, התאריך והמילים "והכסף נמסר לאורי מסר" הם זיוף מעשה ידיו של ש"ד, שלפי הנאמר במסמך קיבל העתק ממנו.
רבין אישר (7.4.10) שברשותו מכונית שברולט מודל 2006 אותה קנה חדשה, אך סירב לומר כמה עלתה וכיצד מימן את רכישתה. עוד סירב לומר (19.4.10) כיצד העניקו הוא ואחותו בתיה הלוואה של 3.5 מיליון דולר לאלי וינשטיין, בעליה של חברת לייקווד שניהלה מו"מ לשותפות בפרויקט הולילנד. הוא גם לא הגיב לשאלה בדבר ערבות בסך 450,000 דולר שהעמיד לטובתו של וינשטיין ואשר אותה נאלץ לשלם בגין חובו של וינשטיין לצ'יינג "ויעתר יצחק" – בו פרט צ'קים במיליוני שקלים שקיבל מש"ד.
החוקרים הטיחו ברבין שורה של עלבונות, אך הוא נותר רגוע. כך למשל אמרו לו (8.4.10): "אינך אדם אמין הדובר אמת – שקרן באופן גורף". ובהמשך אותה חקירה: "אני אומר לך כי אתה בסך-הכל מאכער מושתן, חסר השכלה, המיץ של הזבל... הכיפה שעל ראשך הינה כסות ומראית עין לאדם ישר כאשר בפועל אתה נוכל ושקרן". רבין הגיב על משפטים אלו בקצרה: "תודה רבה".

תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשתו של רבין לחוקרים: הוא בתענית דיבור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד - ההודעות
איתמר לוין
ש"ד טען שתרם לדני נוה, רוחמה אברהם ומיכאל נודלמן    רבין הכחיש העברת כספים למימון הקמפיין של אולמרט והעברת תרומה של ש"ד למשה יוסף
איתמר לוין
הכחיש כל מעורבות בשוחד בהולילנד ובפארק איילון    אומר שה"סיכונים" שנטל ש"ד על עצמו בנושא שבס היו שלא להתחייב בשם היזמים, ולא כיסוי לשוחד
איתמר לוין
קטע מרכזי משיחתם של מאיר רבין ואמנון יצחקניא נחשף בפני קלנר    קלנר: העסקתו של ש"ד בהולילנד הייתה מתבקשת לנוכח כישוריו ונסיונו    רבין טען בפני יצחקניא: " אביגדור עם ש' עשו פי מיליון ממה שעשו עם הלל"
איתמר לוין
המשטרה לקלנר: חששת שעד המדינה יחשוף את העבירות שביצעת    קלנר: לא ידעתי מה הוא עלול להמציא    טוען שש"ד עירב אותו בפרשות כדי להשביע את רצון המשטרה
איתמר לוין
בכירים לשעבר בקבוצת הזרע טענו שאביגדור קלנר תמך בהצעתו של ש"ד לשלם לאולמרט 250,000 דולר תמורת הפשרת חוות שלם    קלנר: הרעיון נדחה מיידית; ש"ד לא אמר לי על מה שוחח עם מסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il