X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניגוד מוחלט להוראות, שיתפו בכירים באמ"ן את בועז הרפז במידע סודי ההילה שלו גרמה במשרד הביטחון "לעיוורון של המעורבים ולנטרול מנגנוני הבקרה הקיימים במערכת"
▪  ▪  ▪
הרפז. נורמה מושרשת [צילום: פלאש 90]

ממצאי שתי ועדות באמ"ן ודברים שמסרו מפקדים במערך מסווג באמ"ן בהווה ובעבר לנציגי משרד מבקר המדינה ממחישים, כי המגעים המקצועיים שהם קיימו עם בועז הרפז לאחר פרישתו מצה"ל, נתפסו על ידיהם כלגיטימיים.
מגעים אלו היו מושתתים על בסיס נורמה מושרשת של שיתוף פורשי מערך מסווג באמ"ן (בכינוים הרווח: "לשעברים") בהתנהלות של יחידות מסווגות ושל יחידות שמפקדיהן באו מיחידות מסווגות אלה, כולל התנהלות מבצעית-ייעודית. זאת, בלי לבדוק תחילה את הכשרם הביטחוני. המבקר קובע, כי באי-בדיקת ההכשר הביטחוני של הרפז, טרם שיתופו בהתייעצויות כאלו, היה משום חשש לסיכון מערך מסווג זה באמ"ן.
לגורמים בכירים בצה"ל היו קשרים מקצועיים בלתי ממוסדים עם הרפז ברמות שונות של אינטנסיביות. במסגרת קשרים אלה נחשף הרפז גם למידע עדכני הקשור למערכת הביטחון. כמו-כן, גורמים שונים במשרד הביטחון קיימו קשרים עם הרפז, חלקם קשרי עבודה ממוסדים.
מפקדי יחידות וקצינים בכירים באמ"ן נועצו בהרפז במחצית השנייה של העשור הקודם בהקשר להיבטים ארגוניים ביחידות שעליהן הם מפקדים, ובהם לשינויים שביקשו לערוך בהן ולאופן הצגה אפקטיבית של נושאים בפני הרמה הממונה. זאת, לדבריהם, נוכח ההכרה ביכולותיו של הרפז ובקשת היכרויותיו הנרחבת בצה"ל, וכן נוכח ההבנה שנוצרה אצלם לגבי קשריו עם גבי אשכנזי (שהיה לאורך התקופה מנכ"ל משרד הביטחון ולאחר מכן הרמטכ"ל). התייעצויות אלה נעשו ככלל ביזמות ובתהליכים פרטיים, ללא בקשת היתר וללא אישור והסדרה רשמיים של ראשות אמ"ן.
קשרים אלו התקיימו למרות הוראת ראש אמ"ן דאז, אלוף אהרון זאבי-פרקש, משנת 2004 להרחיק את הרפז מפעילות במערך מסווג באמ"ן (ללא קשר לרמת הכשרו הביטחוני הפורמאלי); על-אף שהכשרו הביטחוני מאז יוני 2005 לא איפשר לו להיות שותף לתחומים רגישים באמ"ן; על-אף שגם הכשר ביטחוני זה התבטל מאליו ביוני 2009; ועל-אף שבאפריל 2009 ובמרס 2010 התרה ראש אמ"ן דאז, אלוף עמוס ידלין, במפורש במפקדי מערך מסווג באמ"ן להימנע מלשתף את פורשי המערך בסודות עדכניים, ולהקפיד על מידור מחמיר מול מפקדים וחיילים מהעבר.
מאז שחרורו מצה"ל קיים הרפז קשרים עם בעלי תפקידים במשרד הביטחון במסגרת פעילותו העסקית בייצוא ובשיווק ביטחוניים. בין השאר, היו לו קשרים עם בעלי תפקידים באגף הפיקוח על הייצוא, במינהל הרכש, במשרד קצין הביטחון של משרד הביטחון, באגף משאבי אנוש, באגף הכספים ובמשלחת הקניות בארה"ב.
ועדה שפעלה במשרד הביטחון קבעה בדיעבד: "בועז הרפז, שהוגדר כ'איש לשכות', מקבל במשרד הביטחון יחס מועדף, עם דלתות פתוחות לכל ראשי האגפים וללשכת המנהל הכללי. התנהלות משרד הביטחון מול הרפז הינה בעייתית, תמוהה ומוזרה לאור העובדה שבכל אגפי המשרד בהם היה פעיל... זכה לחיסיון ולקיצור תהליכים". עוד קבעה הוועדה, כי "ההילה סביב בועז הרפז, יוצא מערך מסווג באמ"ן, והיכרותו עם גורמי משרד [הביטחון] בכירים, תרמו לעיוורון של המעורבים ולנטרול מנגנוני הבקרה הקיימים במערכת".

תאריך:  04/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפז קיבל מידע מסווג ונהנה מדלת פתוחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
איתמר לוין
אחרי שנתיים אין החלטה בנושא העמדתו לדין של הרפז    בקשתו של אשכנזי לחקור הדלפות נגדו כלל לא זכתה למענה    וינשטיין לשפירא על כלל הממצאים: החומר בטיפול
איתמר לוין
המבקר: ככל שהלך המשבר והחריף, תוך שעניין זה תפס גם ממד ציבורי רחב בתקשורת, מצופה היה מנתניהו להתערב במשבר לפתרונו ללא שיהוי נוסף
איתמר לוין
עוזרו של הרמטכ"ל שיתף פעולה באיסוף מידע מכפיש על ברק    המבקר: מעשיו של וינר נגדו את חוק יסוד צה"ל ואת רוח הצבא    דוחה את הסבריו לפיהם פעל כדי להגן על אשכנזי מפני ברק
איתמר לוין
הפנה את בועז הרפז לעוזרו, ארז וינר, וכך יצר את הקשר הממושך ביניהם    אשכנזי קיבל מידע מהרפז על ברק גם באמצעות אשתו    המבקר: התנהגותו של אשכנזי חמורה; שגה קשות בטיפולו במסמך הרפז
איתמר לוין
ברק לא אישר פקודות ומינויים בכירים בשל מחלוקות עם אשכנזי    עוזריהם של השניים העמיקו את המשבר במקום לשמש כגשר ביניהם    המבקר: לא היו "תוכניות פעולה" לפגיעות הדדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il