X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גברים דיווחו על משיכה רבה יותר לגוף של נשים שראו בתמונות במהלך חודשי החורף בהשוואה לחודשי הקיץ גברים שניהלו מערכת יחסים רומנטית דיווחו על תנודות דומות במידת המשיכה שחשו כלפי בת זוגם (חשבו שבת זוגם מושכת יותר בחורף מאשר בקיץ)
▪  ▪  ▪
חם שם בחוץ [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

פסיכולוגים מודעים מזה זמן רב לעובדה שמצב הרוח וההתנהגויות שלנו יכולים להשתנות בהתאם לעונות השנה. לדוגמה, ישנם אנשים הסובלים ממה שידוע כ'הפרעה אפקטיבית עונתית', צורה של דיכאון המופיע בזמן מסוים של השנה, בדרך כלל בחורף.
למרות שהחוויה של שינויים קיצוניים היא נדירה יחסית, חוקרים גילו כי תנודות עונתיות קטנות יותר, בתהליכים פסיכולוגיים ופיסיולוגיים, שכיחות למדי, אפילו בקרב אנשים בריאים. לאחר שהחלו לחקור את ההשלכות של שינויים אלו על החיים המיניים והרומנטיים שלנו גילו החוקרים כי, לפחות בקרב גברים הטרוסקסואליים, המשיכה לגוף הנשי תלויה בעונות השנה.
במסגרת הניסוי שערכו, 114 גברים הטרוסקסואליים בני 53-16 התבקשו לדרג את מידת האטרקטיביות של מספר נשים, כל שלושה חודשים לאורך תקופה של כשנה לערך. בנוסף, פעם אחת כל משתתף התבקש לדרג סדרה של תמונות שהופיעה בסדר אקראי; באחת נראו רק פנים של נשים ובאחרת גוף של נשים (תמונות הגוף כללו נשים בבגדי ים או צילומי תקריב של שדי הנשים).
לבושות חם
תוצאות הניסוי הראו כי המשיכה של הגברים לפנים הנשיות לא השתנתה במהלך עונות השנה, אך המשיכה לגוף האישה השתנתה. במיוחד, גברים דיווחו על משיכה רבה יותר לגוף של הנשים שראו בתמונות במהלך חודשי החורף בהשוואה לחודשי הקיץ.
יתרה מכך, החוקרים גילו כי גברים שניהלו מערכת יחסים רומנטית לאורך כל תקופת המחקר דיווחו על תנודות דומות במידת המשיכה שחשו כלפי בת זוגם (כלומר, הם חשבו שבת זוגם מושכת יותר בחורף מאשר בקיץ).
ישנם מספר הסברים לממצאי המחקר. האחד הוא שקיימת השפעה ניגודית גדולה יותר במזג אוויר חם. בגלל שנשים לובשות בגדים סקסיים וחושפניים יותר בחודשי הקיץ, ולבושות חם יותר בחורף, הבסיס לדמיון הגופני גבוה הרבה יותר מזה שבמזג אוויר חם (משום ששטח העור החשוף גדול יותר אצל כולן במהלך הקיץ, והסף של מה שנתפס כמושך יותר גבוה יותר; בחורף העור כמעט שלא נראה ולכן הוא הופך למשהו מסקרן ומגרה יותר). העובדה שהדירוג של תמונות הפנים לא השתנה תומכת בתיאוריה הזו, משום שהפנים חשופות במהלך כל חודשי השנה, והסטנדרט של הדמיון בין הפנים קבוע למדי. אפשרות אחרת היא שרמות ההורמון הזכרי משתנות במהלך עונות השנה וכך משנות את דפוסי המשיכה המינית.
מחקרים עתידיים צריכים לחקור את המנגנון האחראי להשפעות אלו ולבחון גם נשים וגם אנשים עם נטיות מיניות שונות.
פרשני התנ"ך ידעו את זה מזמן
העובדה שמשיכה מינית של גברים לנשים גוברת בחודשי החורף הייתה ידועה לפרשני התנ"ך בימי הביניים. כך עולה מפירוש רש"י [ר' שלמה יצחקי] למגילת אסתר.
על הפסוק "ותלקח אסתר אל המלך אחשורוש אל בית מלכותו בחודש העשירי הוא חודש טבת" כותב רש"י את הפירוש הבא: "בחודש העשירי - עת צינה, שהגוף נהנה מן הגוף. זימן הקדוש ברוך הוא אותו עת צינה כדי לחבבה עליו".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  06/01/2013   |   עודכן:  06/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשיכה לנשים - תלויה בחודשי השנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במפלגת השלטון זועמים על נשיא המדינה אשר פועל לאחרונה בניגוד גמור להגדרת תפקידו ומנגח פוליטית את ראש הממשלה שבועות ספורים לפני הבחירות    חושדים כי יטיל על ראש גוש השמאל את תפקיד הרכבת הממשלה    "גם בגיל 90 הוא חתרן בלתי נלאה"
אביתר בן-צדף
ההוראה חלה על כל המשרתים ביחידות נחתים, שאינן בהצבה קרבית - כולל אנשי מילואים
איתמר לוין
שוטר בעט בחוזקה בכלבת פינצ'ר זעירה ופגע בה קשות - וכדי להעלים זאת טענו הוא וחבריו שהכלבה נשכה אותם    בעלי הכלבה זוכה מכל אשמה
טליה סלנט
כובש השער ב-0:1 על רמה"ש: "הפועל ת"א חייבת להשתפר"
תומר לוי
רוחות סוערות חרף ה-1:2 על בני יהודה: "בושה וחרפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il